בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הלק של "משחקי הרעב", השפתון של "דמדומים"

תעשיית המוצרים הנלווים לסרטים מוצאת דרכים יצירתיות לתרגם את הצלחתם של סרטי אקשן לבני נוער לתחום מוצרי הטיפוח

3תגובות

הוא גרם לי לצחוק. הוא גרם לי לבכות. הוא גרם לי לקנות גלוס לשפתיים. זו היא תקוותם של אנשי השיווק בהוליווד בימים אלה, שבהם מוצרים נלווים לסרטים חורגים מעבר לבובות של גיבורי-על המיועדות לילדים ושולחים זרועות ארוכות גם למוצרי יופי כמו בשמים, מוצרי שיער ושפתונים.

צופי הקולנוע, כך נראה, רוצים יותר מאשר רק מוצרים נלווים; הם רוצים להפוך לדמויות בעצמם. "הקוראים שלנו רוצים לדעת איך להשיג את המראה של הדמויות", אומרת רוזי אמודיו, עורכת האתר InStyle.com.

המהלך האחרון בתחום זה הוא של מפיצי "משחקי הרעב" ­ סרט פעולה המבוסס על הרב-מכר לצעירים שכתבה סוזן קולינס. בסרט, שעלה בשבוע בעבר לאקרנים, בני נוער בחברה אפוקליפטית נשלחים להילחם זה בזה עד מוות, בעיר מעוצבת להחריד בשם "הקפיטול".

אולפני "ליונסגייט", מפיקי הסרט, שיתפו פעולה עם חברת הלק לציפורניים "צ'יינה גלייז", והשיקו את סדרת "צבעי הקפיטול". מכיוון שהדמויות בסרט עסוקות מדי בלרצוח זו את זו מכדי שיוכלו ליהנות מטיפולי מניקור, הלקים לציפורניים נמכרים כמוצרים ששימשו את הניצבים. בקבוקון בודד נמכר תמורת שבעה דולרים, והגוונים כוללים ירוק נוצץ בשם "אגרו", המתייחס למוטיב מהסרט.

"אנחנו מרוצים מהעובדה שיש לנו לק שקשור לסרט שלנו ושמיועד למעריצות הצעירות והשרופות ברמה האישית", אומר טים פיילן, סמנכ"ל השיווק של האולפנים.

זה לא נגמר בלק. המוצרים הנלווים לסרטי "דמדומים" כוללים שורה שלמה של מוצרי יופי ביניהם מסקרה, אייליינר, גלוס לשפתיים, סומק, נצנצים לגוף וסבון נוזלי ­ כל מה שנדרש למהפך בסגנון בלה, הדמות הראשית בסרט.

באולפני "סאמיט אנטרטיינמנט", שהפיקו את סרטי "דמדומים", יצרו שתי קולקציות שונות, אשר נמכרות באתר האינטרנט הייעודי TwilightBeauty.com. האחת, "TwilightVolturi", מיועדת לנערות מתבגרות, והיא כוללת פריטים אופנתיים כמו צללית עיניים ורודה (9 דולר). השנייה, "Luna Twilight", פונה למעריצות המבוגרות יותר, ומתאפיינת באריזות מתוחכמות וגוונים מאופקים יחסית (מחיר כל צללית 20 דולר).

"רצינו ליצור משהו למעריצות 'דמדומים' בגילאי 21 ומעלה", אומרת ננסי קירקפטריק, מנהלת השיווק באולפני "סאמיט". באולפן עבדו גם עם חברת "PRO Beauty Tools" המייצרת מוצרים לעיצוב שיער, ויצרו סדרה של מברשות עגולות ומכשירים להחלקת שיער שיאפשרו למעריצות לשחזר בבית את "הגלים והתלתלים הרכים" של בלה ודמויות אחרות מסדרת סרטי "דמדומים".

מוצרי יופי נלווים לסרטים אינם דבר חדש. בשנת 2010 "לאכול, להתפלל, לאהוב" היווה השראה לגלוס לשפתיים בניחוח אשכולית-מלון של החברה האיטלקית Perlierהמייצרת מוצרי אמבטיה, ולמהדורה של שלושה בשמים של קו מוצרי היופי היוקרתי "פרש". לאחר עלייתו לאקרנים של הסרט "החבובות" בשנה שעברה הוציאה חברת OPI סדרה של לקים שכללה גוון ברונזה מבריק בשם "Warm and Fozzie", בקריצה לשמו של הדוב החום.

"סרטים קובעים את סדר היום התרבותי", אומר פיטר סיליי, פרופסור לשיווק מאוניברסיטת קלרמונט שבקליפורניה. "זו נקודת התייחסות שמגדירה מי הן הדמויות שאנשים רוצים להיות כמותן או להיראות כמותן".

ובהחלט אפשר לצפות להתייחסויות נוספות לסרטים בדלפקי המכירה של מוצרי היופי. בחודש מאי, חברת OPI תוציא לק הקשור לסרט "ספיידרמן המופלא". המוצר הנלווה עשוי להפתיע את חובבי הקומיקס החנונים, אבל הגוונים בסדרה יכללו בין היתר לק בצבע ורוד בהיר שזכה לשם "Your Web or Mine", ברמיזה לרשת הקורים של העכביש.

"אנחנו מביאים קהל חדש לגמרי לסרט", אומרת סוזי וייס-פישמן, המנהלת האמנותית של OPI, "המכורות ליופי".

מאנגלית: תמי קרן



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו