בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ציידת פריטי העילית מחפשת מעצב ישראלי

לקוחות אתר "מודה אופרנדי" קונות דרכו פריטים היישר מתצוגות האופנה של מעצבי העל. בביקור בארץ מקווה המייסדת למצוא עבורן את הנציג המקומי

תגובות

המראה הראשון שלוכד את עיניה של דניז, גיבורת הרומן "גן עדן לאשה", בהגיעה לפאריס מהעיירה הקטנה שבה גדלה, הוא שורת חלונות הראווה הבוהקים של "גן עדן לאשה", בית הכלבו שסביבו נרקמת עלילת ספרו זה של אמיל זולה מ-1883. "והיו בגדי הקונפקציה, בתוך ההיכל הזה שכולו קודש לפולחן החן הנשי: במרכז היה פריט חריג, מעיל קטיפה, מעוטר פרווה של שועל הכסף, בצד האחד היתה שכמייה של משי, מבוטנת פרוות סנאים, בצד השני אדרת בד ששוליה נוצות השכווי, ולבסוף שמלות נשף, בקשמיר לבן, ברפידות לובן, מקושטות פלומת ברבור או שש מושזר", נכתב בו. "היה שם מענה לכל גחמה, משמלות ערב בעשרים ותשעה פרנק ועד מעיל הפרווה שמחירו נקבע לאלף ושמונה מאות פרנק" (הוצאת כרמל, 2006. מצרפתית: עדה פלדור).

את נושא הרומן שאב זולה מן המציאות: באותה תקופה הוקמה אחת מהחנויות הגדולות הראשונות בפאריס, "בון מארשה", הפועלת עד היום. אף שההיקסמות מפריטי אופנה עילית היא עניין רלוונטי גם בימינו, אילו נכתב הספר היום היתה דניז עסוקה ודאי בצפייה בתצוגות אופנה עילית במכשיר הטלפון החכם שלה מכדי להבחין בתצוגה של חלונות הראווה. ואילו רצתה לרכוש פריט מסוים, היא היתה יכולה לעשות זאת במחי אצבע באמצעות האתר "מודה אופרנדי".

"מודה אופרנדי", שהוקם לפני שנה, הוא אתר המאפשר קנייה היישר ממסלולי התצוגות. באמצעותו יכולות נשים ברחבי העולם להזמין מוצרים ישירות מהמעצבים, ללא תיווך של קניינים של בתי כלבו או של מנהלי בוטיקים. "הרעיון המקורי היה לגרום לכך שכל הליך השיווק של בגדי מעצבים יתנהל בצורה יעילה יותר", מסבירה בשיחת טלפון מניו יורק אאושלח (ח' רכה מאוד) מגנוסדוטר, מייסדת ומנהלת שותפה של האתר, שגם שמו, פרפראזה על המונח "מודוס אופרנדי", מעיד על יעדיו.

"התחלתי לפתח את הרעיון בעקבות טרוניות ששמעתי ממעצבים. הם היו מתוסכלים מאוד מכך שהם מעצבים דגמים מיוחדים אבל בעלי הבוטיקים לא קונים אותם בסוף ולכן הם אינם מוצגים כלל בפני הקהל הרחב", מספרת מגנוסדוטר. "במקביל שמעתי מהמון חברות שלי שהן חשקו בפריטים שראו על מסלולי התצוגות והתאכזבו לשמוע שאלו לעולם לא יוצעו למכירה. כך נולד האתר, אף שלפי שעה הוא לא הגיע לדרגת היעילות שאנחנו מייחלים לה".

שם מול איכות

כיום רשומות באתר יותר מ-120 אלף לקוחות פעילות, ורשימת המותגים והמעצבים הפעילים בו מונה יותר מ-250 שמות, בהם אלכסנדר וואנג ופרואנזה סקולר האמריקאים, איזבל מארן הצרפתייה ומרי קטרנזו הפועלת בלונדון. אבל מי שתחפש פריטים מהקולקציות של המותגים האלה תוכל למצוא אותם בעיקר במהלך שבועות התצוגות בבירות האופנה. צוות האתר מצלם אז את הקולקציות ומעלה את התמונות לאתר למשך שלושה שבועות. הלקוחות מתבקשות לבצע את ההזמנות בפרק זמן זה, והתשלום נעשה בשני שלבים: מחצית מהסכום משולמת כמקדמה בעת ביצוע ההזמנה, והיתרה לאחר הגעת המשלוח.

גטי אימג'ס

"הבחירה חייבת להיות מהירה וממוקדת", אומרת מגנוסדוטר, אבל מבהירה שכבר עכשיו היא מפתחת אפשרויות קנייה נוספות, בין השאר באמצעות מגזין מקוון המופיע באתר. מהצד האחר, מגנוסדוטר פועלת להרחבת המבחר - ולשם כך כבר פתחה במסע ציד עולמי שישראל היא אחת מתחנותיו.

השבוע מבקרת מייסדת "מודה אופרנדי" בארץ ועתידה להופיע מחר בצהריים לפני קהל של נשים ולספר על האתר בפרט ועל המהפכה שחולל האינטרנט בתחום קניות האופנה בכלל. היא באה לכאן כאורחת אירועי האביב של - 9Rooms או "חדר לנשים" - מוסד המקיים בכל חודש אירועים בנושאי סגנון חיים; מנהלת 9Rooms, איריס זוהר, היא לקוחת האתר ומספרת על שמלה לבנה של ורה ואנג שרכשה באמצעותו בשעת לילה מאוחרת בספטמבר אשתקד.

גטי אימג'ס

זה אינו הביקור הראשון של מגנוסדוטר בנקודות רחוקות בעולם. בקיץ שעבר היא ערכה אירוע בברזיל, ועוד קודם לכן היא עשתה זאת באיסלנד מולדתה. בספטמבר אשתקד היא ערכה אירוע בכווית ל-75 נשים שמתעניינות באופנה, ובעקבותיו רשמו המכירות באזור עלייה חדה. "כיום אבו דאבי היא העיר הכי גדולה שלנו מבחינת מכירות אחרי ניו יורק, וזה קרה בחודשים ספורים בלבד", היא אומרת.

אבל מגנוסדוטר - האומרת כי היא רואה במזרח התיכון פלח שוק מתפתח וחשוב - תגיע לישראל לא רק כדי לקדם את פעילות האתר. היא גם מביעה סקרנות בזירת המעצבים המקומיים, וצפויה לערוך ביקורים בסטודיות של כמה מהם. "נכון לעכשיו אנחנו עובדים עם יגאל עזרואל (מעצב ישראלי שבסיסו בניו יורק, ש"א). וכמובן אשמח לבחון כישרונות נוספים במשך הביקור שלי", היא אומרת. שניים מהמותגים שעוררו את סקרנותה בתחקיר המקדים שערכה לקראת הביקור הם "ששון קדם" של המעצב ששון קדם ו-Pas Pour Toi של דורית בר אור.

דניאל צ'צ'יק

אכן, מתברר שהלקוחות של "מודה אופרנדי" אינן נוהות אחרי מותגים מוכרים בלבד. מובן ששמות מוכרים חשובים בקידום מכירות, אומרת מגנוסדוטר, אבל הלקוחה של האתר לא תקנה פריט מסוים רק בגלל השם המוטבע על התווית. מה שמניע אותה, לדבריה, הוא "תוצר איכותי ולאו דווקא מוצר ממותג. הלקוחות שלנו הן בגילים שונים אבל הממוצע הוא נשים בשנות ה-30 לחייהן, וגילינו שהן מחפשות בעיקר פריטים מיוחדים שלא ניתן למצוא בקטלוגים של בוטיקים או בבתי כלבו. בגדי מעצבים שאינם מוכרים עונים בדיוק על הצורך הזה.

"חלק מהרעיון שלנו באתר הוא לאפשר למעצבים צעירים או לכאלו שאינם מוכרים בזירה הבינלאומית לזכות בהכרה נרחבת יותר", היא מוסיפה. "שיטת המכירה הזאת טובה וחיונית במיוחד למעצבים בתחילת דרכם, שכן המקדמה מאפשרת להם תזרים מזומנים להמשך עבודה, והמכירות מעניקות להם משוב מיידי על הביקוש לתוצרת שלהם. ומנקודת מבטה של הלקוחה, היא תמיד שמחה לגלות כישרונות חדשים. זה יתרון גדול עבורה".

בעקבות סלין

ועם זאת, רשימת הציד של מגנוסדוטר לא מכילה רק שמות צעירים ומבטיחים. כיום נמצאים בראש הרשימה שלה לאנוון, סלין ושאנל. עם הראשון מתנהל משא ומתן ממש בימים אלו, עם האחרונים המצב מעט שונה.

"נכון להיום סלין לא מוכרים ברשת בשום מקום. זו החלטה אסטרטגית של מנהלי המותג, שנועדה לטפח לו אופי מקודש", היא אומרת. "במקרה של שאנל זה שונה. מדובר במותג נחשק וותיק שיש לו נקודות מכירה בכל העולם, ולכן הוא נגיש באופן יחסי".

לדעתה הנחרצת, זה וגם זה ישתכנעו לבסוף למכור גם ברשת. "צריך לזכור שאפילו לפני חמש שנים היו לא מעט מעצבים שהצהירו כי לעולם לא ימכרו את העיצובים שלהם ברשת, וכיום המצב השתנה והרשת היא ערוץ יוקרתי לקניות. כל האקלים השתנה בשנים האחרונות, ומנהלי מותגים הבינו שגם קניות ברשת יכולות להיות חוויה של מותרות".

האם היא חשה בשינוי שחל בקרב מעצבים בשנה שחלפה מאז עליית האתר לאוויר, האם הוא פתח לפניהם אפיק חדש ליצירתיות? "אני חושבת שהרעיון מעורר אצלם השראה והם די נרגשים מהאפשרות החדשה לתקשורת ישירה עם קהל הלקוחות שלהם. האם זה גורם להם להיות יצירתיים יותר בדגמים שהם מעצבים? את זה אני עדיין לא יודעת. עדיין מוקדם מכדי לקבוע. אבל אני בטוחה שבעתיד זו תהיה פלטפורמה שתעודד תצוגה של עיצובים חדשניים".

ומה באשר לקניינים? "אנחנו מקווים שהבחירות שהם יעשו מתוך הקולקציות של המעצבים יהפכו לנועזות יותר בעקבות הצבעות האמון של הלקוחות. כשאנחנו שולחים למעצבים הזמנה מהאתר, אנחנו מצרפים לה מידע מקיף על הלקוחה. הם יכולים להשתמש במידע הזה, לחלוק אותו עם מנהלי בוטיקים שרוכשים פריטים מהקולקציות שלהם, ולהפנות את תשומת לבם לעובדה שהדגמים המסוימים נמכרו היטב במקום מסוים, ולכן אולי כדאי לקניינים לשקול מחדש את בחירותיהם".

ההרצאה של מגנוסדוטר תתקיים מחר, ב-15:30, במתחם קסטיאל, אלפסי 36, תל אביב. הרשמה באתר www.9rooms.co.il



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו