שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

אמהוּת היא המפתח החדש להצלחה בהוליווד

טרנד חדש בהוליווד: אמהוּת לצורכי סלבריטאות. האם ייתכן שכוכבות שהקריירה שלהן דועכת מביאות לעולם צאצאים רק כדי להחזיר את עצמן לעניינים?

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה

ג'סיקה סימפסון היתה פעם כוכבת פופ. הלהיט הראשון והאחרון שלה בעשרת הגדולים של המצעד האמריקאי היה לפני יותר מעשור, ."I Wanna Love You Forever". זה לא הפריע למגזין "אל" לפרסם תצלום שלה בשער של גיליון אפריל, בהריון ועירומה, בחיקוי נוסף לצילום השער המפורסם של דמי מור מ-1991, או למגזין "פיפל" שפירסם כמה עמודים של תצלומים ממסיבת הלידה שלה בגיליון מ-2 באפריל.

לטורי ספלינג, דונה מ"בוורלי הילס 90210" (הסדרה המקורית וגם סדרת ההמשך), היתה קריירה קצרה בסרטי טלוויזיה ובכמה סרטי קולנוע. בסופו של דבר היא מצאה את מקומה בתוכניות ריאליטי על נישואיה ומשפחתה המתרחבת במהירות.

בתני פרנקל היתה מתמודדת ב"השולייה: מרתה סטיוארט" והשתתפה בריאליטי "עקרות הבית האמיתיות של ניו יורק". לאחר מכן היא זכתה לשתי תוכניות ריאליטי משלה בערוץ הכבלים בראבו, והפכה לאחת הכוכבות הגדולות של הערוץ.

מה משותף לשלושתן? הן גילו שהאמהות משתלמת. בשנים האחרונות כוכבי קולנוע מרוויחים פחות, מכירות אלבומים צנחו וסדרות דרמה הולכות ונעלמות מהמסך, אבל מספר גדל והולך של שחקניות וזמרות מגלות שהאמהות היא המפתח להצלחה.

טורי ספלינגצילום: גטי אימג'ס

"לאמא סלב יש היום יותר הזדמנויות עסקיות מאי פעם", אמר פיטר גרוסמן, עורך התצלומים של "אס ויקלי", שסגר חוזים רבים בני שש ספרות לצילומי שער של סלבריטאיות עם תינוקן הרך. "היום מדובר לא רק במכירת התמונות של התינוק, אלא גם ביצירת מותג אופנה או במתן חסות לעגלה. ערך השוק של אמהות סלבריטאיות גבוה היום יותר מתמיד".

גם מי שכיכבו בצהובונים יכולות לעבור למחנה האמהות. לפני ארבע שנים השתתפה קנדרה וילקינסון בתוכנית ,"The Girls Next Door" ריאליטי בערוץ E! על השפנפנות של יו הפנר. אחר כך היא התארסה לכוכב פוטבול, הודיעה שהיא בהריון וקיבלה סדרת ספין-אוף שהתמקדה בהריון ובהפיכתה לאם. הרייטינג היה אחד הגבוהים של ערוץ E!.

הצעד הבא היה ספר בהוצאת "סיימון אנד שוסטר", וחוזה בן שש ספרות למכירת תמונות התינוק ותוכנית ההרזיה שלה לאחר הלידה למגזין "OK!". היא פירסמה תוספי תזונה, שנועדו "להשיל את הקילוגרמים מההריון", והספר נשאר יותר מחודשיים ברשימת רבי המכר של ה"ניו יורק טיימס". השנה תהיה לה תוכנית חדשה בערוץ WE.

ג'סיקה סימפסוןצילום: אי-פי

"אם הייתי נשארת שפנפנה, אני לא חושבת שהייתי מצליחה באותה מידה", אומרת וילקינסון, אחת הסלבריטאיות המעטות שהסכימו לדבר על הקריירה החדשה שלהן כאמהות (נציגיהן של פרנקל, ספלינג וסימפסון סירבו להתראיין או להגיב על הכתבה). "אני חושבת שזה קשור לעובדה ששיניתי כיוון בצורה קיצונית כשהחלטתי להקים משפחה", הוסיפה, "יש לזה הרבה יותר ערך מאשר להיות באחוזה של יו הפנר. בערך פי מאה יותר".

על ניקול ריצ'י עבר מהפך דומה. מי שהיתה החברה המוזרה של פאריס הילטון, שנעצרה פעם אחרי שנהגה נגד כיוון התנועה בכביש מהיר בקליפורניה, נהפכה לאמא אדמה, למעצבת תכשיטים ולסופרת. היא עיצבה קולקציית בגדי הריון למותג הפופולרי ,"Pea in the Pod" וכעת היא שופטת בריאליטי חדש של אן-בי-סי, ,"Fashion Star" לצד סימפסון. ג'ו פיאצה, מחבר הספר החדש "סלבריטי בע"מ: איך מפורסמים עושים כסף", אומר: "זה לא היה קורה אם היא לא היתה אמא".

אפילו ניקול פוליצי, שמוכרת יותר לצופי הטלוויזיה כסנוקי מ"חוף ג'רזי", ממנפת את ההריון שלה לטובת סדרת ספין-אוף שתשודר באם-טי-וי, ,"Snooki and Jwoww vs. the World" ומותג לנעלי ילדים. "אני כאילו לגמרי רוצה לעשות תיקי החתלה וכאלה", אמרה פוליצי בשיחת טלפון שהתקיימה בשבוע שעבר, והוסיפה שהיא רוצה לעצב מוצרים בשביל התינוק הצפוי "ואחר כך למכור אותם לכולם".

בתני פרנקלצילום: גטי אימג'ס

"לא הייתי מציע אותה לחברה מרשימת המאה של מגזין ‘Fortune' שרוצה לפנות למשפחות", אמר ראיין שינמן, מנכ"ל חברת "פלטינום ריי אנטרטיינמנט", החברה הגדולה בעולם לשילוב סלבריטאים במסעות פרסום ואירועי יחצ"נות על פי מגזין "פורבס". "אבל אם מדובר במותג חדש או לא מוכר שרוצה לעשות רעש, או אם אתה מאלה שמאמינים שכל פרסום הוא לטובה, למה לא?"

וכאן נכנס לתמונה פאט ייטס, בעל האתר Buyhappyfeet.com, שחתם על חוזה עם פוליצי. לדברי ייטס, הוא יכול להבין את הספקנות לגבי עתידה של פוליצי כ"אמא יזמית", אבל לדעתו היא תצליח. "האמהות תרחיב את טווח האפשרויות השיווקיות שלה", אמר ייטס, "היא תהפוך אותה ליותר רב-גונית".

ואכן, פוליצי אומרת שהיא רוצה להראות צד אחר שלה, שונה מהפרסונה שלה כבליינית פרועה ושיכורה מ"חוף ג'רזי". "אני יודעת שאהיה אמא טובה", היא אומרת, "כולם חושבים שאני בליינית בגלל שראו אותי במשך חודש ב'חוף ג'רזי' נהנית מהחיים. כאילו, זאת לא אני 24 שעות ביום".

איפה הפופקורן?

מתי בדיוק נהפכו הצאצאים של הוליווד לאובססיה תרבותית? הרי במשך תקופה ארוכה מאוד הריון נחשב לעניין פרטי, ואפילו בשנת 2000 החלטה של מגזין לפרסם תצלומי פפראצי של מדונה בשלבי הריון מתקדמים נחשבה בטעם רע.

הכל השתנה כשבוני פולר התמנתה לעורכת "אס ויקלי" ב-2002. בתוך כמה שבועות שינתה פולר לגמרי את פניו של המגזין, והתמקדה בתצלומים של כוכבות שזה עתה התארסו ובטנן ההריונית מסומנת בעיגול, תחת הכותרת "הן בדיוק כמותנו".

זה לא ממש נכון לאור הסכומים העצומים ששילם המגזין תמורת תצלומים של מפורסמים עם צאצאיהם, אבל לקוראים לא היה אכפת. בראש שרשרת המזון הצהובונית ניצבו בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי. תמורת התצלום הראשון שלהם ביחד, כאשר פיט בדיוק נפרד מג'ניפר אניסטון, שילמו ב"אס ויקלי" לסוכנות התצלומים 500 אלף דולר. זה היה אחד מהגיליונות הנמכרים ביותר של המגזין.

כשג'ולי ילדה את בתם הראשונה, עורכי שבועונים הוזמנו למשרדי סוכנות גטי במנהטן, שם חתמו על הסכם סודיות והוכנסו לחדר שבו תצלומי הזוג המאושר ובתם שילה הוקרנו על מסך קולנוע, כאילו מדובר בבכורת סרט. "רק הפופקורן היה חסר", סיפרה אחת העורכות שהשתתפה בהקרנה.

שניים מהמעורבים, שביקשו לא להזדהות בשמם כיוון שחתמו על הסכם הסודיות, סיפרו שהתחרות על ההצעה הגבוהה ביותר נמשכה סוף שבוע שלם, ולפחות אחד המגזינים הציע יותר משני מיליון דולר. בסופו של דבר זכה בתצלומים מגזין "פיפל", תמורת סכום שלא פורסם, ושלפי הדיווחים ג'ולי ופיט תרמו לצדקה (לארי האקט, אחד העורכים הבכירים ב"פיפל", לא ענה לשיחות טלפון בנושא).

העסקה הזאת לא נעלמה מעיניהן של כוכבניות ריאליטי וסלבס סוג ב'. הן הבינו שלא יצליחו לגרוף סכומים בקנה מידה כזה, אבל יוכלו לפחות להרוויח משהו. "זה נהפך לטרנד", אמר ריצ'רד ספנסר, העורך הראשון של "אין טאץ' ויקלי" וכעת העורך של מגזין "OK!", "אנשים הבינו שילדים יהפכו אותם לסלבס. הם מצאו דרכים לחזר אחרי התקשורת ולהרוויח מזה כמה שאפשר".

אפילו אבות הצטרפו לחגיגה. מתיו מקונוהי קיבל בין 500 אלף למיליון דולר תמורת צילומים עם בנו התינוק, לפי שני מקורות שעבדו באותה תקופה ב"OK!", שביקשו גם הם לא להזדהות בשמם. הצילומים השתבשו כשמקונוהי סירב להוריד חולצה ולהצטלם בלי אמו של התינוק, קמילה אלווס. בסופו של דבר הופיע מקונוהי בלבוש מלא לצד אלווס על שער המגזין עם בנם בן השבועיים, ליווי.

בשנתיים האחרונות צנחו הסכומים שמשלמים מגזינים תמורת תמונות בלעדיות של מפורסמים עם צאצאיהם, כתוצאה מירידה במכירות המגזינים ואולי גם מעייפות החומר. ובכל זאת, כוכבניות סוג ז' מוצאות כל מיני דרכים לעלות על הגל. "היום המרוויחות העיקריות הן כוכבות ריאליטי פופולריות שמשתמשות באמהות שלהן בכל דרך אפשרית", אמרה פולר, כיום העורכת של אתר הרכילות Hollywoodlife.com, שכולל עמוד המוקדש לרכילות על תינוקות של מפורסמים. "הן לא אומרות שזה עניין פרטי, הן משתפות בהכל, וזה משתלם להן".

למשל, הפרק שזכה ברייטינג הגבוה ביותר בעונה האחרונה של "הפרויקט של רייצ'ל זו", תוכנית בערוץ בראבו על הסטייליסטית ההוליוודית רייצ'ל זו, היה הפרק שבו היא ילדה. בערוץ עובדים על תוכנית חדשה בכיכוב קים זולצ'יאק, אחת המשתתפות בתוכנית "עקרות הבית האמיתיות של אטלנטה", שנישאה לאחרונה ונמצאת כעת בהריון שני. גם התוכנית של רוזי פופ, יועצת להריוניות עשירות שאמורה ללדת ילד נוסף השנה, חוזרת לעונה שנייה בערוץ.

"נשים בהריון נמצאות במצב פיסי מעט מביך, והן מאוד טעונות רגשית", אומרת שרי לווין, מפיקה בכירה בבראבו, "זה תמיד מאוד מצחיק. היינו שם, או שיש לנו חברות וקרובות משפחה שהיו שם. התוכניות האלה גורמות לנו לחייך".

מה הוא לובש?

מבחינת הסלבריטאיות, תוכניות הריאליטי האלה הן גם פרסומת מצוינת שמובילה למתן חסויות בתשלום, למשל סרטונים למוצרי תינוקות או ציוצים בטוויטר עבור חברות שקהל היעד שלהן הוא נשים עם ילדים, לעתים תמורת 5,000 דולר ויותר לציוץ של כוכבות הריאליטי המפורסמות.

את החוזים לחסויות כאלה מתווכות סוכנויות כמו ,"Flying Television" בראשות לורי לוויין, שבעבר היתה מלהקת בתוכנית של קונאן אובריאן, ו,"Cogent Media" בניהולה של קורטני ראוט. ראוט ולוויין לא ממהרות לחשוף מי משלם למי, אבל ציוצים שנראים כמו פרסומות נהפכו לתופעה רווחת.

קחו לדוגמה את קורטני קרדשיאן, שמצייצת באופן קבוע על בנה מייסון ועל המותגים שהוא לובש. "מתרוצצים ברחבי ניו יורק סיטי! קפטן מייסון מוכן לגשם", היא צייצה ב-24 באפריל, וצירפה קישור לתצלום שמתחתיו ניתן קרדיט לכל המותגים שלבש התינוק. או ציוץ אחר של בתני פרנקל: "תיק ההחתלה החדש והמהמם שלי. אני לא מאמינה בתיקי ההחתלה של המותגים היקרים. ואתן?" כתבה פרנקל על תיק של קיפלינג, שמיהרו לצייץ בחזרה את שמו של הדגם וצירפו קישור שהוביל את העוקבים של פרנקל לאתר של קיפלינג, שם אפשר לקנות את התיק. "תראה", אמרה לוויין, "השורה התחתונה היא שאם כוכבת ריאליטי מקדמת מוצר, סביר להניח שהיא עושה את זה בתשלום". *

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ