בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אביב-קיץ 2013 במילנו

ויהי אור!

מגוונים כסופים אצל ארמאני ועד שמלות לבנות קלילות אצל מיסוני - אחרי עונת הצבעים העזים החלו המעצבים במילנו להשתעשע במשחקי קלילות ואור

2תגובות

אורגנזה מרחפת, סאטן מחזיר אור, בדים לבנים שקופים ובגדים מבריקים מסכמים את הימים האחרונים של עונת קיץ 2013 במילנו. לעומת הכוכבות על השטיח האדום בטקס האמי, שלבשו את הצבעים העזים שהכתיבה האופנה השנה, המעצבים מרחיקי הראות במילנו השתעשעו במשחקי קלילות ואור.

ג'ורג'יו ארמאני הציג גישה מסקרנת: גוני אור ירח כסופים בבגדים שגלשו על הגוף, מחולצות ועד מכנסיים רכים. כמה מהמכנסיים האלה, שבלטו בנוכחותם בקולקציה שלו, היו צעיף של שיפון ותו לא והעניקו לתצוגה נופך של ערב האגדית.

לפני התצוגה העכשווית הציג המעצב מראה מנוגד במכוון לקסמו השקט: תלבושות ססגוניות, עתירות קישוטים, מהודרות ומפוסלות שהציג בקריירה הארוכה שלו ­ עד למתקן ברוח עידן החלל שיצר לליידי גאגא ב‑2010.

המצגת הזאת, מעין מוזיאון מטורף, נקראה "אקסצנטריקו", והפריט הראשון בה היה חליפת מכנסיים בפסים מוזהבים מ‑1992. היא כללה אביזרים גחמניים כמו תיקים מעוטרים בדוגמת פרחים וארנקים אוריינטליים, או כובעי מתכת מעידן החלל שהופיעו בקו "ארמאני פריבה". "אל תתבלבלו עם תצוגת הקולקציה העכשווית", אמר ארמאני, מוקף בדוגמניות שזה עתה ירדו מהמסלול, לבושות בשמלות ערב בשחור וכסף מקולקציית קיץ 2013. 

התצוגה נפתחה בפריטים אווריריים וספורטיביים, ובהם ז'קטים קצרים וקטומים מעל טוניקות ומכנסיים במראה שכבות. בגוני הכחול ובבדים הקלילים, הם נראו כמו עננים המרחפים סביב הצללית.

רויטרס
גטי אימג'ס

אבל נדמה היה שהתלבושות חוזרות על עצמן, בייחוד בגלל ריבוי המכנסיים הקלילים, שהופיעו כמעט בכל אחת מהן ­ עד שהתצוגה עברה לבגדי ערב. השמלות בכחול דיו ובשחור, קלילות לא פחות, הוארו בניצוצות כוכבים והחדירו תסיסה לקולקציה השקטה.

כשגם שני בתים הידועים בצבעיהם ­ רוברטו קוואלי ומיסוני ­ פותחים את התצוגות שלהם בשמלות לבנות קלילות, סימן שאכן יש משהו באוויר.

משפחת מיסוני עדיין אינה חוגגת את יובל ה‑60 שלה, אך הקולקציה שהציגה אנג'לה מיסוני ל‑2013 סימנה בכל זאת את המועד הזה. צבעים עזים? הדפסים מסחררי עיניים? סריגים מטורפים? לזכותה של המעצבת ייאמר שהתייחסה לאבן דרך זו באופן אינטליגנטי ומתוך מחשבה, פתחה את המצעד בלבן וסגרה אותו בשחור, כדי להראות טוב יותר את המורכבות של הסריגים המפורסמים של מיסוני. ועם זאת, במקרים רבים בקולקציה כוסו הללו בשכבה עליונה.

בבניין המודרני שבו התקיימה התערוכה נהר האור מבעד לקירות זכוכית, והאפקט השליט בה היה של קלילות-על. פיסת צבע כגון ורוד-שחר או ירוק חיוור הופיעה מתחת לצעיף אורגנזה.

מאחורי הקלעים דיברה מיסוני על השראה ששאבה משמלה לבנה שהופיעה בשער הראשון של מיסוני במגזין "אל". אבל זה היה ב‑1963, והאופנה עברה כברת דרך מאז. אפילו שמלות פשוטות בגזרת A הופיעו באפקט של תלת ממד, וטכניקות הסריגה נהפכו לפלא של אריגה. השמלות בתצוגה היו קצרות או הגיעו עד הקרסול, כמו שמלתה של בתה האופנתית של אנג'לה, טרזה. כמה מהרעיונות הצעירים הם אולי פרי מוחה של הבת האחרת, מרגריטה, שעזרה לעצב את הקולקציה. יהיה אשר יהיה מקורו של אפקט הקלילות, הוא כמו ניער ממיסוני את שישים שנותיו.

רוברטו קוואלי פתח גם הוא את התצוגה שלו בשכבות של בד לבן דקיק, אבל בתצוגה הזאת בלטו נושא מרכזי ומטרה. "אני אוהב מאוד אר-נובו. ביקרתי בברצלונה שמונה פעמים וחיפשתי משהו גרפי", אמר קוואלי על הבימה לפני תחילת התצוגה.

הסלסולים והקווים המתקמרים היו שם ­ אבל ברוב המקרים נעשה בהם שימוש מרומז, אפילו בדוגמת לבן על לבן בתחרה. המעצב הציג גם הוא טוניקות ומכנסיים מבדים נופלים, והוסיף דוגמאות ירוקות כדי להחדיר אווירת טבע. לעומת התצוגות הרועשות והטעונות מינית שהציג בעבר, הבגדים האלה היו עדינים, פרט לכתפיים חדות של ז'קט פה ושם. 

"הטוניקות והמכנסיים יוצרים אווירה שמזכירה את הודו", אמרה אליזבת הרלי, שישבה בשורה הראשונה עם ארוסה, כוכב הקריקט האוסטרלי שיין וורן. השניים לבשו תלבושות תואמות לאשה ולגבר, בסגול. אבל הכוכבת הזוהרת היתה מעדיפה אולי דגם מיוחד של קוואלי: שמלות עם פתחים החושפים את הגוף באזור המותניים.

מותגים המבוססים על מוצרי עור לא תמיד מוצאים להם מקום בעולם האופנה. אבל עם מגפי עור תנין עד הברכיים, בעלי פתח לבהונות (פיפ טואו), ועם עור פיתון שבלט במרקמו בין צבעי בז' ועור חיוור, הקולקציה של סלוואטורה פרגאמו הקרינה סגנון יוקרתי. 

לאחר קולקציית הקיץ שעבר, שהיתה מורכבת מהדפסים ומשמלות שופעות בד שהתאימו לחופשה זוהרת, התצוגה הנוכחית התמקדה במלתחת אביב. מעיל מעוטר בלולאות ובגדים עליונים מעור יצרו מלתחה שאינה נופלת באיכותה מהתיקים הזוהרים של המותג. ולמראה סוודר מבריק ובדים בסגנון יוקרתי נדמה היה שהמותג פונה אל אנשי חוג הסילון בעלי המטוס הפרטי. 

המותג טרוסרדי הציג קולקציה של בגדי קיץ בעיר; זמש ועור, הלחם והחמאה של בית האופנה, היו החומרים הבולטים בה. המעצב אומיט בנן סהין בנה את התצוגה סביב קו עלילתי, כהרגלו: משפחה ניו יורקית שהאם בה היא חסידת השיק האופנתי של האפר איסט סייד, ואילו בתה המרדנית מעדיפה את לב העיר.

הסיפור בא לידי ביטוי בפריטים מחויטים נפרדים, עם דגש על בגדי גברים בגוון נשי, למשל חליפת מכנסיים מעוגלת, כפולת דשים וקטומה במותניים, או בלייזר מעור. סגנונו של בנן סהין נראה נוח יותר בחולצה מחויטת, שילוב של "רכות" ו"נוקשות", כפי שהגדיר זאת המעצב. 

מראה ספורטיבי הוא לוק שקשה להגדיר אותו בעידן הזה של בדים יצירתיים ואולטרה-קלילים. המעצב היה צריך להתעמק יותר בחקר הבדים בעידן הדיגיטלי כדי לבצע בהצלחה את הרעיון שלו, שביסודו היה טוב. 

התרגשות של שנינות מרומזת הורגשה בפתיחת התצוגה של DSquared2, שבה הציגו עצמם צמד המעצבים התאומים דן ודין קייטן בסרט קטן כאילו היו דולצ'ה וגבאנה. אבל שם הסתיימה השנינות ופינתה את מקומה לסגנון רעשני מוכר. דוגמניות טפפו לאורך המסלול בלבוש שהזכיר את לבושן של הרקדניות ממופעי לאס וגאס; פפראצי מזויפים צילמו אותן לבושות במעילים ובשורטס מעור עם שרשרות מתכת שחלקים מהן נשמטו על המסלול ­ חיקוי גס של הסצינה המפורסמת מתוך "לה דולצ'ה ויטה". 

מאחר שבכל תצוגה באיטליה אורבים בכניסה צלמים לפרצופים מוכרים כדי להעלות תמונות לבלוג או לפייסבוק, זה לא היה רעיון מקורי כלל. גם הבגדים לקו בהיעדר מקוריות: בגדים ספורטיביים נוצצים וגסים. האחים ג'דוורד מX Factor-, שישבו בשורה הראשונה בגרביוני רשת בדוגמת קורי עכביש, עוררו עניין רב הרבה יותר.

אחד המוטיבים הבולטים בעונת קיץ 2013 במילנו היה הרשת; היא בלטה גם בקולקציה של באלי, משמלות בשכבות של בדים באריגה רפויה ועד אביזרים מעניינים. מייקל הרץ, שיחד עם עמיתו המעצב גרהם פידלר העניק פרשנות חדשה לחברת הנעליים השווייצרית, הציג תיק ארוג, שנועד להבליט את תיק הנעליים שבתוכו, העשוי משי כתום עז. הפריטים הדרמטיים ביותר של המעצבים היו פריטים ארוגים לצוואר, משהו שבין טוטם שבטי לתכשיט מקורי. 

מאנגלית: אורלי מזור-יובל



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו