שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

אלכסנדר וואנג מונה למנהל הקריאטיבי של בלנסיאגה עם עזיבתו של ניקולה גסקייר

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה

מעצב האופנה אלכסנדר וואנג מונה למנהל הקריאטיבי של המותג בלנסיאגה. הידיעה על המינוי ותחילת העבודה בפועל פורסמה ביום שבו סיים ניקולה גסקייר, המנהל הקריאטיבי של בית האופנה זה יותר מ‑15 שנה, את תפקידו באופן רשמי. המינוי לא הפתיע את התעשייה, שכן שמו של המעצב חזר ועלה בחרושת השמועות שקדמה לו. אך רבים מבין מבקרי האופנה הביעו ביקורת על הבחירה של בלנסיאגה.

ועם זאת, לוואנג נמצאו ביניהם גם תומכים. מבקרת האופנה של "ניו יורק טיימס", קאתי הורין, מיהרה לפרסם טור תמיכה במינוי, ובו תיארה את כישרונו הרב של וואנג ואת פריצתו המטאורית בטרם מלאו לו 30. זה קרה ב‑2008, והמעצב הצעיר הציג אז את הקולקציה הראשונה בעיצובו לנשים. מאז הרחיב וואנג את קוויו לקו הלבשה לגברים, קו סריגים, קו פריטים מעור ואביזרים ­ להצלחתו הגדולה בתחום אחרון זה חשיבות רבה למותג בלנסיאגה, המקדם לחזית את קו האביזרים שלו, בעיקר בתחום התיקים והנעליים.

לוואנג גם קו יקר פחות ומוערך במיוחד, הנקרא T by Alexander Wangוכולל בעיקר פריטי בייסיק בגוונים מונוכרומטיים באיכות גבוהה מאוד. סגנונו של המעצב הוא כמעט ספורטיבי ומזוהה מאוד עם האופנה האמריקאית, אך פונה לקהל גלובלי ומתאים לבני גילים ולסגנונות שונים. הקולקציות שלו נמכרות בחנויות כלבו יוקרתיות בשבע מדינות בעולם, מתוך דגש על אסיה, אך יש לו גם 12 חנויות מותג עצמאיות. אחת מאלו היא חנות דגל בסוהו בניו יורק; חנות דגל נוספת נפתחה בתחילת השנה בבייג'ינג. המותג עצמו מצוי בבעלות פרטית.

אלכסנדר וואנג בשבוע האופנה בניו יורק בספטמבר השנהצילום: רויטרס

לבלנסיאגה 62 חנויות ברחבי העולם, 11 מהן באסיה, ובושם חדש שזה עתה הושק. המטה המרכזי של החברה פועל מפאריס, ואילו המותג ממוקם בניו יורק. האתגר הגדול הניצב עתה לפני וואנג הוא העבודה המקבילה בשני המותגים, בית האופנה הוותיק וזה הנושא את שמו.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ