סודו של המעצב באסיל סודה

ברגע שהחל להלביש סלבריטאיות, דרך כוכבו של מעצב האופנה הלבנוני

בישיואן צ'אנג, ניו יורק טיימס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
בישיואן צ'אנג, ניו יורק טיימס

"אני תמיד צריך לחזור על שמי פעמיים", מספר מעצב האופנה באסיל סודה. המעצב הלבנוני, בן 45, לוגם מהיין הלבן שלו במלון מרסר בסוהו בניו יורק, לבוש חולצה מכופתרת של תומס פינק שצמודה קצת יותר מדי בבטן. הוא מציין ששמו הפרטי הוא יווני ולא בריטי כפי שמניחים בטעות, וההגייה הנכונה היא לא בזיל אלא באסיל. "בתחילת הדרך חשבתי שאיאלץ לשנות אותו", הוא אומר, "אבל כשהקמתי מותג משלי הבנתי שזה השם שנתנו לי ואני רוצה לשמור עליו".

סודה, שעיצוביו יימכרו מהאביב הקרוב בבוטיק "ג'ימי'ס ניו יורק" בברוקלין, ידוע בסגנונו הפיסולי והעשיר (הוא למד אדריכלות בלבנון במשך שנתיים) ובמחיריו הגבוהים (שמלת ערב שלו עולה כ2,500- דולר). הוא עורך תצוגות בצרפת הן בשבוע אופנת ההוט-קוטור והן בשבוע אופנת הפרט-א-פורטה. 150 תופרות מועסקות באטלייה שלו בביירות, שם לדבריו הוא מוכר בעיקר לקהל לקוחות פרטי מהמזרח התיכון, מרוסיה ומאירופה.

סודה עבד ארבע שנים אצל מעצב האופנה הלבנוני אלי סעב לפני שהקים את המותג הקרוי על שמו. הוא עשה זאת כבר בשנת 2000, אך רק לאחרונה התפרסם, בזכות הסלבריטאיות שהלביש. "זאת הדרך הכי מהירה לזכות בתשומת לב", לדבריו.

הוא רשם לזכותו הישג בחודש מאי האחרון, כשמריון קוטיאר לבשה שמלת קוקטייל שחורה-זהובה בעיצובו למסיבה בפסטיבל קאן. "מריון קוטיאר היא אחת מחמש השחקניות הכי טובות באירופה, כך שזה בהחלט היה רגע מוצלח", הוא מספר.

אחריה הגיעה תורה של מורנה בקארין מ"הומלנד" לסובב ראשים בעיצוביו של סודה (ובסטיילינג של רוברטה וגנר): בפעם הראשונה ב15- בספטמבר, בשמלת סטרפלס באדום לוהט בטקס פרסי האמי לאמנויות חזותיות, וכעבור שבוע בשמלת ערב אפורה עם מחשוף עמוק בטקס פרסי האמי הראשי. "מורנה אוהבת לעבוד עם מעצבים חדשים, והיא רצתה משהו בקווים גיאומטריים שיהיה גם זוהר מאוד לטקס האמי", מספרת וגנר. היא מוסיפה כי חשבה על עיצוביו של סודה משום שאינם עשירים מדי ברקמה ובעיטורים. בהשוואה לסעב, היא אומרת, "העיצובים של באסיל מודרניים יותר". היא שוקלת להלביש את בקארין בשתי שמלות נוספות של סודה בעונת הטקסים הקרובה.

גם פאריס הילטון וג'וליאנה רנסיק נראו בעיצוביו של סודה. לדבריו, הוא משתוקק להלביש את השחקנית ברניס מרלו בעקבות תפקידה בסרט "סקייפול". "כל המותגים האיטלקיים האלה, כמו דולצ'ה וגבאנה וגוצ'י, מייצרים קולקציות קוטור. זה לא בשביל למכור, אלא בשביל השטיח האדום", הוא אומר.

הוא מצדו מתכוון גם להרחיב את קולקציית הפרט-א-פורטה שלו. "זה הרבה יותר תובעני מבחינת שיווק ופרסום וקמפיינים וכדומה", הוא אומר. לראשונה הוא יצא בסדרת מודעות לקולקציית סתיו 2012, בכיכוב הדוגמנית ג'סיקה סטאם. עוד בכוונתו להשיק קולקציית אקססוריז לסתיו הבא, שתוצג בפאריס בפברואר.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ