בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

קולקציה

חביבה, עם נגיעות של תעוזה

הקולקציה החדשה של נועה קטורזה ולוטם אזרי, מייסדות המותג "חביבה שטראסה", היא חמימה ונעימה, קרובה למה שגברים ישראלים אוהבים. ועם זאת, יש בה קול אחר, ייחודי. היכרות עם שתיים מהמצטרפות החדשות לגל המתעצם של אופנת גברים

5תגובות

לפני שנה וחצי סיימו נועה קטורזה, 31, ולוטם אזרי, 30, את לימודיהן בשנקר ומיד התחילו לעבוד. יחד עם חברה נוספת הן יצרו קולקציה לנשים שהושפעה מהמחאה החברתית, נתפרה משאריות בדים שנותרו להן מתקופת הלימודים, תומחרה במחירים סבירים ונמכרה בהצלחה סמוך לשדרות רוטשילד, בחנייה של מסעדה.

מאז התפוגגה המחאה, ואילו קטורזה ולוטם אזרי פנו לתשוקה האמיתית שלהן ­ - אופנת הגברים. בימים אלה הן מצטרפות ביתר שאת לגל העכשווי של מעצבי האופנה לגברים, בהם מאוריסיו, אדם גפן והאחים מוסלין (שמעצבים גם לנשים), לצד מעצבים ותיקים יותר, כמו יוסף, דורין פרנקפורט ושי שלום, שהעלו קולקציית גברים בשבוע האופנה בחודש שעבר. והחודש, לאחר שזכו בתחרות שאירגן מעצב הגברים הוותיק דורון אשכנזי (יחד עם אדם גפן, גלית קול אגינסקי ועמית מימון), יימכרו פריטים נבחרים שלהן בחנותו.

"השוק הנשי רווי מאוד", אומרת אזרי, "ואילו המבחר שמוצע לגברים הוא קטן יותר, בעיקר לגברים שמחפשים משהו אחר, מסחרי פחות. העובדה הזאת, בצירוף האהבה שלנו לאופנת גברים, הובילה אותנו לעצב את הקולקציה הראשונה".

דניאל בר און

הקולקציה, שהוצגה בקיץ זה, ניסתה לשרטט אלטרנטיבה אופנתית לגברים צעירים ונעשתה בהשראת צ'רלי צ'פלין. קטורזה ואזרי הציגו בגדים בעלי גזרות מרושלות מעט, פרשנות צ'פלינית לפריטים קלאסיים בצבעוניות של שחור ולבן, שהתרחבה לפאלטה של צבעים קיציים יותר ושמחים. היה בה, בקולקציה הראשונה, משהו שנראה מהוסס מעט, מתפזר לכיוונים רבים, אבל היו גם פריטים חזקים, בעיקר אלה שאופיינו באלמנטים גרפיים בולטים ונראה היה כי נעשו ביד בוטחת. העובדה שהבגדים שלהן נראו קלילים ומלאי הומור עזרה לשתיים להתחבב על קהל קטן ועל מכרים, והן החלו למכור את בגדיהן במכירות פרטיות, חושפות כך בהדרגה את הקו שלהן לפני הקהל המקומי.

"בהתחלה התגובות היו מעורבות", מספרת קטורזה, "יש גברים שנבהלים מתיפורים אדומים, ואילו אחרים חושבים שזה לא מספיק נועז. למדנו שכדאי להיות מינימליסטי כדי להפיק את המרב באופנת גברים, למצוא את המקום הזה שבו שינויים ופרטים קטנים עושים את ההבדל, בין שזה בתיפור או בכפתורים אפילו".

הקולקציה השנייה של המותג שהקימו השתיים - חביבה שטראסה - מצומצמת יותר ומהודקת מהראשונה. אפשר למצוא בה סריגים צבועים ביד, טישירטים ארוכות, קרדיגנים, מכנסי צ'ינו, מעילי ניילון צבעוניים והשראה מעולם הדיג והים, בעיקר בסריגי רשת ענקיים, שילובים של עור וג'רזי ותיפורים גסים או תפירה ידנית בסריגים. יש בקולקציה משחקי שכבות מטקסטורות ובדים שונים, שקיפויות ותפרים בולטים, מראה של תפירה ושטיפות ידניות שהופכים את הקולקציה לחמימה יותר, אישית ונעימה, הרחק מהמחויטות של אופנה גברית מוכרת וקרוב יותר לנעימות ולנינוחות שמבקשים גברים ישראלים.

אלעד דוד
אלעד דוד

מעיל הניילון הצהוב של המותג מסמן כיוון מעניין ומסעיר: מעיל הספנים הקלאסי מקבל כאן פרשנות עדינה ומעניינת עם רוכסן לבן, כובע קפוצ'ון, כפתורים מכוסים וכיסים גדולים, ונראה כמו פריט חורף ישראלי קלאסי שהגוון הצהוב העז שלו מוסיף ליופיו. פריט קלאסי אחר, קרדיגן בצבע ברונזה סרוג בסריגה גסה יותר ולו צווארון שאל וכפתורי עץ, נראה גם הוא כמו גרסה עכשווית לקלאסיקה גברית, מעיל סבא שעבר אדפטציה מודרנית יותר והוא נוח, מנחם ואופנתי בלי לצעוק טרנדיות קצרת מועד.

עוד בקולקציה קרדיגנים וחולצות בגזרות משוחררות מבדים שנצבעו ביד ושולבו בהם עורות בצבעים שונים. בחלק מהחולצות והקרדיגנים מעידים פרטים קטנים ומשמחים על תשומת לב ועל מחשבה שיוצאת מהקופסה ומנסה לנסח אופנה אחרת, הגם שלא נועזת במיוחד, לקהל המקומי: אמרות צמר בצבעים שונים מהשרוולים, תיפורים במגוון צבעים, תפירת זיגזג או סרט אלכסון בכפתרה ­ למשל בקרידגן סגלגל, שחתיכות עור שנוספו לו בכתפיים וסרט אלכסון כחלחל שנוסף בכפתרה הפכו אותו לשונה מהמצאי הקיים בחנויות הקונפקציה.

one סטודיו

ניסיונות המותג למצוא לו קול ייחודי הניבו גם פריטים החורגים מהפרשנויות החדשות לקלאסיקות גבריות. טישירט ארוכה, למשל, מוצעת בגירסה מעניינת של בד כותנה בחלקה הקדמי והאחורי (בצבעים שונים) וסריג בעבודת יד בצדדים. לציון מיוחד זוכים מבחר זוגות המכנסיים של המותג, חלקם בגזרת צ'ינו קלאסית עם תפר מסתובב שמדייק את הגזרה, אחרים בסגנון מכנסי טרייניג-גטקעס בבדים צבועים כמו בז', ירוק חאקי ושחור ובמראה מרושל יותר, שמעניק להם חן אלטרנטיבי.

one סטודיו

מצד אחד, מתבקש לשאול אם הגבר הישראלי מוכן לאופנה מעט אחרת, הגם שהיא נינוחה ונעימה. מצד שני, נדמה שגם הקהל המקומי התבגר והתרחב, וצעירים מודעים לא יהססו ללכת ברחובות העיר במעיל צהוב או בגטקעס שטופים ומכובסים שנראים כמעט משומשים.הפריחה באופנת הגברים בעולם, כך נדמה, מחלחלת גם לישראל. יחד עם המותגים הצעירים של אדם גפן והאחים מוסלין, לדוגמה, נדמה שיש תקווה כי הקהל המקומי יאמץ בשמחה אופנה ישראלית עכשווית שעושה את צעדיה הראשונים בתקופה קשה ורוויית מותגים. 

"הרבה אנשים אומרים לנו שהבגדים שלנו לא מתאימים לארץ", אומרת קטורזה, "אבל היינו רוצות שככה גברים יתלבשו בארץ. אנחנו רוצות לשנות מעט את האופן שבו תופשים כאן אופנה גברית, לשמור על הקלאסיות עם נגיעות של תעוזה". 

מחירים: מכנסיים: 450 שקל; מכנסי גטקעס: 350 שקל; חולצות מכופתרות: 350‑400 שקל; חולצות סריג: 330 שקל; קרדיגנים: 590 שקל. להשיג ב"רטרו", קינג ג'ורג' 16, דורון אשכנזי, דיזנגוף 187, "סובניר", מלון בראון, קלישר 25, ת"א



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו