בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

גברים תובעים שוויון: האופנה שלהם חשובה לא פחות

הגבר החדש הולך ומדביק את האשה בצריכת האופנה, ואופנת הגברים היא 
כבר לא קטגוריה נחותה יותר. לא לכולם המצב החדש הזה נוח

4תגובות

ריבוי כנסים מקצועיים, הופעתם של מותגים חדשים, פיתוח של קווים לגברים בבתי אופנה הפונים באופן מסורתי לנשים: האופנה הגברית היא תעשייה שכבר לא מזלזלים בה. בלונדון, שפתחה את שבועות האופנה לגברים, השקיעו אמצעים רבים כדי לכלול את האירוע ברשימת אירועי החובה של העיר. מעבר לתעלה, בפאריס, גדל מספר הנוכחים בשבוע האופנה לגברים באופן מעריכי: בין ינואר 2011 ליוני 2012 עלה מספר העיתונאים המקצועיים (לא כולל עיתונאים עצמאיים וכותבי הבלוגים) מ‑400 ל‑500; מספר התצוגות קפץ מ‑47 ל‑52.

התסיסה הזאת יוצרת לפעמים בעיות. בעונה זו נערך שבוע האופנה של לונדון במקביל לסלון פיטי של פירנצה, מן האירועים החשובים בענף,­ שאירח השנה את המותג העולה (מחדש) קנזו. "ההיפראקטיביות של השוק מקשה את ההתנהלות בו", מאשרת לורנס

AFP

דקובסקי, מנהלת הרכישות באגף הגברים של חנות הכלבו הפאריסאית לה בון מרשה, "אי אפשר להיות בכל מקום, חייבים לבחור. תקופות הרכש נעשות קצרות יותר ויותר. ענף הגברים מדביק את הקצב של ענף הנשים ומכפיל את מספר הקדם-קולקציות. המצב הזה מתסכל הן אותנו, הקניינים, כי אנחנו עלולים שלא להספיק לסקור את ההיצע, והן את המעצבים".

הנוף של אופנת הגברים מבשיל ולובש גוונים שונים. מצעירים אקסטרווגנטיים המאכלסים את הסצינה הלונדונית ועד לחליפה האיטלקית המסורתית, מהמותג הסודי ועד למוסדות המבוססים והבלתי מחלידים -­ כל אחד יכול למצוא בה מענה לטעמו. מותגי יוקרה דוגמת בריוני או ברלוטי מתאמצים להתאים את הסגנון שלהם לקהלם; השמות הגדולים של אופנת הנשים משקיעים בתחום, ואף מפקידים את קו הלבוש לגברים בידי מעצבים העובדים באופן צמוד פחות או יותר עם המנהל האמנותי של הקו לנשים.

אצל ולנטינו הצמד פייר פאולו פיצ’ולי ומריה גרציה קיורי מתכננים את שתי הקולקציות; דרך הפעולה שלהם ממחישה את התפקיד המרכזי של אופנת הגברים באסטרטגיית מיתוג מודרנית. "קולקציית הגברים שלנו מגלמת באופן מושלם את ערכי בית האופנה", הם אומרים, "התצוגה הראשונה שלנו נערכה בפירנצה בינואר 2012. היום אנחנו מייחסים חשיבות מהותית לקיום תצוגה בפאריס, שם אנחנו רגילים להציג פריטי פרט-א-פורטה והוט קוטור, משום שאנחנו מאמינים מאוד בחזון אחד למותג וולנטינו".

החדשנות של הענף טמונה בהופעת דור חדש של מעצבים מקוריים ומהוגנים בעת ובעונה אחת, שחזונם הריאליסטי מתיישב עם המשבר הכלכלי. "המעצבים החדשים שמדברים עליהם בצרפת, כמו אמי (Ami) או מלינדה גלוס, מציעים אופנה שהיא קלאסית ויצירתית בעת ובעונה אחת, בלי להיות ניסיונית", מסבירה פטריסיה רומאטה, מנהלת הלימודים ויועצת במכון הצרפתי לאופנה. המותגים האלה פוגשים קהל שמתאים להם. "כשבוחנים את צריכת האופנה על פי חתך גילים, מגלים שגברים צעירים ונשים צעירות צורכים אופנה במידה שווה", ממשיכה רומאטה, "בני השלושים החדשים האלה, המתעניינים במראה שלהם במונחים של סטייל יותר מאשר במונחים של אופנות הנוטות מטבען להתיישן, הם כוח קנייה ברור והם בני גילם של המעצבים הצעירים. ההתאמה ביניהם עובדת טוב".

לאופנת הגברים כענף קמעונאות תרבותית יש עתיד אפוא, אבל איזה? "השוק הזה, המתפתח בכיוונים רבים, ייעשה מזוקק יותר", צופה לורנס דקובסקי, "מי שישכילו להתבלט ולשכנע את הקהל שלהם עתידים לשרוד בעולם החדש הזה. אשר ללקוח, גם אם השוק שלו דומה יותר ויותר לזה של בת זוגו, הוא אינו מוכן להפוך לעוד אשה. להפך, דווקא הנשים הן שמאמצות התנהגויות מסוימות מהגברים. הן נוטות לקנות פריטים רבים יותר הלבישים לאורך זמן, פריטים בסיסיים שאינם מתיישנים במהירות". ומה זו אם לא צורה חדשה של שוויון בין המינים.

AFP

מצרפתית: נועם ברוך



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו