השטיח האדום: השמלות, האביזרים, המגמות והמעצבים

שרוול אוויר

למראה שמלות הסטרפלס בערב האוסקר אפשר היה לחשוב שהכתפיות והשרוולים הוצאו מחוץ לחוק. אבל אלו לא היו רק אותם דגמי סטרפלס הוליוודיים ישנים

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
אריק וילסון, ניו יורק טיימס

בטקס האוסקר ביום ראשון היו השמלות חסרות שרוולים ברובן, וכתפיות כמעט שלא הופיעו עליהן, עד כדי כך שאפשר היה להתרשם כי הן הוצאו אל מחוץ לחוק. אבל חכו רגע עם המעטפה: פסק הדין על שמלות השטיח האדום השנה אינו נורא כל כך. לפחות זו לא היתה התהלוכה המונוטונית הרגילה של שמלות נסיכה.

היה מזעזע מבחינה מסוימת לראות שמלות כגון זו שלבשה אן האתוויי. השחקנית בחרה ברגע האחרון בשמלה בוורוד חיוור שנדמה כי עוצבה בתבנית של סינר מטבח, סמל בוטה לדיכוי נשי. אלא שהחלק העליון של השמלה, שעיצבה מיוצ’ה פראדה עם גב שנקשר מאחור ברצועות דקות, היה חתרני במכוון. תפרי הפנסים שעל החזה היו כה מפורשים ומיניים, שרבים מהצופים בבית חשבו שהם רואים חלק מהאנטומיה של האתוויי.

ריס ויתרספוןצילום: רויטרס

“החלטתי מה אלבש רק לפני שלוש שעות”, אמרה האתוויי על השטיח האדום, ובערך בזמן הזה פירסם ולנטינו הודעה לתקשורת שנאמר בה כי היא תופיע באחת משמלות הערב שלו. האתוויי כנראה שינתה את דעתה, והיינו רוצים לראות בזה אקט של שחרור מכבליה של האופנה הגבוהה. היא גם ענדה שרשרת של טיפאני ששוויה חצי מיליון דולר, אבל היא ענדה אותה הפוך.

דגמי סטרפלס שלטו בערב, אך הם לא היו אותם דגמים ישנים ומוכרים. ברגע מוזר, למשל, סיפרה הלן האנט שהיא לובשת שמלת סטרפלס של הקמעונאית השוודית H&M - ולא שלא נדרש לטרנד הזה זמן רב לחדור למיינסטרים. מכל מקום, נראה לא סביר שהאנט פשוט נכנסה לחנות ובחרה שמלה טרנדית ויפה מהקולב. ובל נשכח ששרון סטון לבשה חולצה של גאפ מתוך ארון הבגדים הפרטי שלה כבר ב-1996.

איימי אדמסצילום: אי-פי

אין טיעון תקף נגד שמלת הסטרפלס ההוליוודית הוותיקה, כמו זו שלבשו ג’סיקה צ’סטיין (ג’ורג’יו ארמאני מסאטן במרקם מחוספס בגון הנחושת) או ריס ויתרספון (לואי ויטון בכחול־נייבי עם סרט מהודר). אבל האם השמלות בעלות השרוולים לא היו מעניינות יותר, ומייצגות יותר את הוליווד החדשה?

ג’יין פונדה, בשמלת ורסאצ’ה בצהוב עז שכיסתה כמעט הכל פרט לפתח הצצה מאחור, תיכנס ללא ספק לרשימת המתלבשות הטובות, לצד סאלי פילד שלבשה שמלת קוטור אדומה עם קפלים ושובל ארוך של ולנטינו. והכתפיים המחודדות בשמלת האר־דקו של האלי ברי, המעוטרת בדחיסות בחרוזים, היתה אולי נוקשה מעט, אבל היה נחמד לשמוע שברי אמרה למעצבת, דונטלה ורסאצ’ה, שהיא רוצה ללכת לטקס לבושה כמו נערת בונד, ושרוולים ארוכים היו חלק מהתוצאה.

ג'ניפר אניסטוןצילום: אי-פי

היו עוד סיבות לאופטימיות בטקס האוסקר. כל מי שמקדיש לאופנה תשומת לב ולו המעטה ביותר מכיר את הביקורת הנמתחת על שחקניות שלובשות בגדים של מעצבים שהן קשורות אתם בחוזי פרסום גדולים. אמנם עדיין אפשר להבחין בכוח המשיכה של אינטרסים מיוחדים על השטיח האדום, אך הפעם התעמעמה מעט התחושה שהשחקניות משמשות לוחות מודעות למעצבים.

לא מפתיע שג’ניפר לורנס, הפנים החדשות של תיקי מיס דיור, הופיעה בשמלת דיור הוט קוטור, בוורוד חיוור שבחיוורים ובגזרה מודרנית של שמלת נשף. זו היתה ההופעה השלישית שלה בטקס פרסים חשוב בבגד של בית האופנה. אבל זו גם היתה הדוגמה הטובה ביותר לאופן שבו אפשר ללבוש במציאות את המראה החדש של בית האופנה, בעיצובו של ראף סימונס. כלומר יפה – אבל לא קל. החלק התחתון של השמלה היה כה שופע, שלורנס לא יכלה להגיע ל”מני־קאם” של ערוץ הבידור E! – תא שהכוכבות התבקשו להניח בו את ידיהן כדי להראות למצלמה את המניקור שלהן.

היה באוסקר גם שפע של תת־טרנדים שהקמעונאים יוכלו לדון בהם, למשל צבעי הנחושת והאבץ והחרוזים המתכתיים (ניקול קידמן בשמלה נהדרת של L’Wren Scott, נעמי ואטס בארמאני כסוף שנראה חללי משהו וקתרין זטה־ג’ונס בזוהייר מוראד קאמפי מוזהב). מלבד זאת, אף על פי שהתופעה נראתה רק בשתי דוגמאות – תכשיט הטיפאני של האתוויי ושרשרת ארוכה ועדינה של שופאר שענדה לורנס – מסתמן ששרשרות המשתלשלות על הגב עומדות להיות להיט.

מאנגלית: אורלי מזור־יובל

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ