שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מי ומה בשטיח האדום

עד לאוסקר הבא זה יעבור

הילה אוחיון
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
הילה אוחיון

טקס גלובוס הזהב

השנה, ב-13 בינואר, נערך בהוליווד טקס גלובוס הזהב ה-70. בין אלו שפסעו השנה בראשונה על השטיח האדום בטקס בלטה היוצרת, הבימאית, התסריטאית והשחקנית הראשית של הסדרה “בנות”, לינה דנהאם, שהיתה מועמדת לפרסים רבים. אבל אם מישהו ציפה שדנהאם, בת 26 בסך הכל, תשקיע בהופעת הבכורה שלה בטקס הוא התבדה: היא בחרה בשמלה ארוכה באדום־חום, ממשי מבריק, בעיצובו של זאק פוזן, שהוסיפה לגילה שנים רבות ולא החמיאה לה כלל. את שיערה קיצצה בתספורת נערית, שגם היא לא הוסיפה לה חן.

טיילור סוויפט בשמלה של דונה קארןצילום: רויטרס


הטרנדים השולטים: גוני האדום הכהה עד חום אדמה הופיעו גם בגרסאות מחמיאות יותר. בין השאר, בשמלתה של טיילור סוויפט, בעיצוב דונה קארן. צבעה אמנם היה זהה לזה של שמלתה של דנהאם, אך יחד עם מחשוף סגור וישר הוא החמיא לתסרוקתה האסופה לאחור של השחקנית ולשיערה הזהוב. גם ג’ניפר גארנר אימצה את הטרנד בשמלה בצבע אדום כהה של ויוויאן וסטווד, בגזרת סטרפלס ומבד מנצנץ. אך היפה ביותר היתה השמלה שלבשה נעמי ווטס, בצבע בורדו עמוק עם שרוולים ארוכים מקטיפה, גם היא בעיצוב זאק פוזן.

לוסי לו בשמלה של קרולינה הררה. נעלמה בשמלהצילום: אי-פי


מצעד השמלות הגרועות: לוסי לו בוחרת בדרך כלל את שמלותיה בקפידה, כך שיתאימו למידותיה הזעירות וגם יעניקו לה נוכחות דרמטית על השטיח האדום. גם הפעם היא בחרה בשמלה דומיננטית, בעיצוב קרולינה הררה, אך ללא הצלחה. לו הקטנטנה כמעט נעלמה בשמלה הענקית, ואף אחד מצבעיה הלא שגרתיים של זו - תכלת, עם הדפסי פרחים וענפים מטפסים - לא החמיא לה.


האלי ברי בחרה בשמלה בעיצוב ורסאצ’ה בעלת הדפס לא ברור בגוני פסטל עם משיחות צבע לא עדינות וחיתוכים גיאומטריים שלא החמיאו לה. גם ניקול ריצ’י בחרה בשמלה מוזרה בעיצוב נעים קאן, ארוכת שרוולים, בצבע תכלת עם אפליקציות מעוגלות מבריקות מקטיפה. הצבע לא הלם את גון עורה ואת שיערה, וניכר עליה כי באופן כללי היא אינה מרוצה.


אקססוריז בולטים: אם התכשיטים בלטו בטקס גלובוס הזהב, זה לא היה בשל יופיים דווקא או בשל הדומיננטיות שלהם, אלא בשל שוויים. קלי אוסבורן בחרה לענוד עגילים בעיצוב ג’ייקוב, בשווי שלושה מיליון דולר, ובשל כך צעדה עם שומר ראש צמוד. איימי אדמס ענדה סט של עגילי יהלומים ושלושה צמידי יהלומים תואמים בעיצוב טיפאני’ס, בשווי חצי מיליון דולר. ג’סיקה אלבה ענדה את ענק היהלומים היקר ביותר, בעיצוב הארי וינסטון, בשווי 5.8 מיליון דולר. אבל התכשיטים הללו היו עוד הוכחה לכך שלא כל הנוצץ זהב ונראו בעיקר מוגזמים וחסרי טעם.

טקס פרסי איגוד השחקנים (SAG)

הטקס נערך ב-27 בינואר בהוליווד, וניכר באורחיו שעמדו אובדי עצות מול מלתחותיהם, מנסים לשפר את הופעתם בעקבות הביקורות בטקס גלובוס הזהב ובכל זאת להשאיר את ההופעה המוצלחת מכל לטקס האוסקר הקרב ובא. היתה זו אליזבת מוס, כוכבת הסדרה "מד מן", שעשתה לבסוף בחירה מוצלחת בולטת: שמלה באורך הברך, צמודה ושחורה, בגזרת סטרפלס מחמיאה, בעיצוב דולצ’ה וגבאנה. השמלה הנבחרת, לא מוגזמת ומעודנת, בלטה במיוחד משום שבדרך כלל נוטה מוס לשמלות שלא מחמיאות לה. גם נעמי ווטס נראתה כנסיכה אמיתית בשמלה לבנה עם אבנים כסופות בעיצוב מרקזה. קלייר דיינס הפליאה בשמלה של ז'יוונשי בעיצוב ריקרדו טישי, אלכסונית, בצבע שחור, עם מפתח מודגש בשחור־לבן, שכל כולה סטייל. פרט להן לא נרשמו הופעות מרשימות עד בלתי נשכחות בטקס הזה, שהוא סולידי יותר מטבעו בהיבט האופנתי.

קלייר דיינס בשמלה של ז'יוונשי צילום: רויטרס
נעמי ווטס בשמלה של מרקזהצילום: אי-פי


הטרנדים השולטים: קשה היה להחמיץ זאת: סלבריטאיות רבות בחרו בשמלות בצבע כחול כהה או בגוונים שונים של לבן, היו גם שבחרו בשילוב של כחול ולבן. כך, למשל, ניקול קידמן, ג’ניפר לורנס ואמנדה סייפרד לבשו כחול כהה, מריון קוטיאר לבשה כחול כהה ולבן, כמותה ג’וליאן מור, ואילו נעמי ווטס וסופיה ורגרה לבשו לבן. מה מקורה של התופעה האופנתית הזאת? אין לכך תשובה מנומקת, שכן ברור כי נולדה בהפתעה גמורה, וכי לובשות הכחול לבן הופתעו לגלות שלא חידשו מאומה בבחירות הצבעים שלהן.


מצעד השמלות הגרועות: אן האתווי בחרה בשמלה שחורה בעיצוב ג’יאמבטיסטה ואלי, שנראתה כמו אוסף טעויות. המחשוף נאטם בשכבת שיפון לא הכרחית, החצאית התחתונה נגמרה גבוה מדי, ומעליה נפרשו שכבות של שיפון, אך נראה שלא מספיק מהן, שכן רגליה נותרו חשופות לחלוטין, גם במקומות הלא נכונים.

ג'ניפר גארנר בשמלה של אוסקר דה לה רנטהצילום: אי-פי


ג’ניפר גארנר הקדימה מעט את פורים ולבשה את מה שנראה כמו תחפושת בדמות פסלון הפרס עצמו: שמלה ארוכה בגזרת סטרפלס, עשויה כולה פאייטים בזהב צהוב, בעיצוב אוסקר דה לה רנטה. מישל דוקרי לבשה שמלה בעיצוב ראלף רוצ’י, בצבע שחור, עם משחקים של סאטן אטום ושיפון שקוף. השמלה נועדה, ככל הנראה, לנשים עם חזה קטנטן, שכן מחצית החזה של דוקרי נזל מצדי השמלה, שדווקא הם נתפרו בשיפון שקוף ולא בסאטן אטום.


אלי קמפר לבשה שמלה בעיצוב רים אקרה, בצבע מנטה, בגזרת סטרפלס ועם פיתוחי פרחים בשיפון בצבע זהה. התוצאה: זול, מנצנץ ומשדר טעם רע.

מישל דוקרי בשמלה של ראלף רוצ'יצילום: רויטרס


אקססוריז בולטים: אמנדה סייפרד בחרה בשרשרת ארוכה עם יהלומים בעיצוב מפתיע של לוריין סקוט: השרשרת הגיעה עד לבטנה, והשתלשל ממנה תליון גדול בסגנון אתני. אף שלא נראה קשר ברור לשמלת הסטרפלס הקלאסית שלבשה סייפרד, איכשהו נוצר מראה מעניין וייחודי. נעמי ווטס בחרה בטבעת בעיצוב פברז’ה עם יהלומים לבנים ואבן אמרלד גדולה במרכזה, שהתאימה מאוד לשמלתה הכסופה. ג’סיקה צ’סטיין ענדה שרשרת יהלומים קלאסית של הארי וינסטון, שהלמה את שמלתה, ואילו ליאה מישל בחרה בתכשיטים טרנדיים יותר בוורוד פוקסיה ובכחול, בעיצוב ג’ניפר מאייר, שהתאימו לשיערה הפזור ולשמלתה הוורודה.

לבסוף, יש לציין את תיקי הקלאץ’ בעיצובה של ג’ודית, הבולט שבהם זה של קאלי קואקו, שנראה כמו אבני תכשיט אדומות ושקופות שחוברו יחד לכדי תיק שכולו משבצות זהב.

טקס הגראמי

טקס הגראמי ה-55 במספר התקיים ב-10 בפברואר בלוס אנג’לס. המראה על השטיח האדום בטקס זה הוא לעולם לא צפוי או אחיד, אך הפעם תיזכר מכל משתתפיו ריהאנה, שנראתה נפלא בשמלה אדומה ארוכה משיפון בעיצוב מרהיב של אזאדין אלייה, בשיער פזור וגלי ובאיפור בובתי מושלם עם ליפסטיק בצבע השמלה.

ריהאנה בשמלה של אזדין אלייהצילום: אי-פי

הטרנדים השולטים: השטיח האדום של טקס הגראמי מאופיין תמיד בוורסטיליות רבה, הן בבחירותיהם האופנתיות של הצועדים עליו והן בעיסוקם בעולם המוסיקה. ולמרות זאת, קל היה להבחין בערב זה בטרנד: שמלות בצבעים לא שגרתיים, כאילו בחרו הלובשות דווקא בצבעים שלא נראים בדרך כלל על השטיח האדום, אם כדי לבלוט ואם כדי להביע אמירה אופנתית אישית. כך לבשו פלורנס וולש ירוק מטאלי וקייטי פרי ירוק מנטה בהיר, קרלי קלוס תכלת, סולאנג’ נואלס ירוק אמרלד ומריה מנונוס צהוב בננה בהיר. קארי קיגן בחרה בצהוב עז עם אבני מראה, ולילה דאונס לבשה חולצת בטן עם חצאית תואמת בשלל צבעי הקשת, ועוד.


מצעד השמלות הגרועות: למראה ביונסה היה ברור שרצתה להגיע אל השטיח האדום במראה סולידי, כדי להחליף לשמלה אחרת, בולטת יותר, במהלך הערב. ובכל זאת, בחירתה היתה לא פחות מגרועה: אוברול סתמי בעיצוב אוסמאן, רובו שחור והוא לבן רק בצד אחד, בחלקו העליון. מנגד, פלורנס וולש, הידועה בהופעותיה האקסטרווגנטיות אך מלאות הסטייל, הפתיעה לרעה הפעם. היא לבשה שמלה ירוקה מטאלית עם ניטים ענקיים באותו צבע, של ז’יוונשי. בתוספת ליפסטיק כהה ונעליים בצבע השמלה, היא נראתה כהפגנה מתריסה של טעם רע.

פלורנס וולש בשמלה של ז'יוונשיצילום: רויטרס


אקססוריז בולטים: פלורנס וולש בחרה בתכשיטים אוונגרדיים בעיצובה של סורלינה, ובהם טבעות מחודדות שהתאימו למראה הערפדי הכולל שאימצה. ג’אנל מוניי אמנם לבשה טוקסידו במראה אנדרוגיני של מוסקינו, אבל כובע הפדורה השחור שלה, בעיצוב ראלף לורן, בלט למרחקים. קארי אנדרווד העדיפה את המראה היוקרתי וענדה ענק יהלומים בעיצוב ג’ונתן ארנדט, שמנה 381 (!) קראט סך הכל.

טקס האוסקר

טקס האוסקר ה-85 נערך ב-24 בפברואר בהוליווד ולווה ברצף אירועים מפתיעים - מהופעתה הלא צפויה של מישל אובמה בשידור ישיר מהבית הלבן, דרך המעידה של ג’ניפר לורנס כשעלתה לקבל את הפרס לבושה בשמלה יפהפייה של דיור, ועד שמלת H&M של הלן האנט - מחווה של תמיכה ברשת השוודית הפועלת כיום גם במישור ידידותי יותר לסביבה. ועם זאת, את המקום האופנתי הראשון תופסת שרליז ת’רון, שלבשה שמלה לבנה בגזרת סטרפלס עם פפלאם, בעיצוב דיור, ונראתה נפלא בשיער קצוץ ואיפור עדין.

שרליז ת'רון בשמלה של דיורצילום: Todd Williamson/Invision/AP

הטרנדים השולטים:שמלות מטאליות רבות נראו על השטיח האדום בטקס האוסקר, הבולטות שבהן זו של האלי ברי, בעיצוב ורסאצ’ה, בגזרה גיאומטרית מעניינת, השמלה הא־סימטרית של נעמי ווטס, בצבע כסף כהה, בעיצוב ארמאני פריבה, והשמלה השחורה המתכתית של ניקול קידמן, בעיצוב לוריין סקוט. וגם: השמלות של סטייסי קייבלר ומישל אובמה, שתיהן בעיצוב נעים קאן ושתיהן כסופות ומבריקות.

לצדן בלט מאוד גם הצבע הלבן הפודרתי, על גווניו הוורדרדים יותר או האפורים הבהירים מאוד, כמו אלה שבשמלות של ת’רון וג’ניפר לורנס, בעיצוב דיור, בשתי השמלות שלבשה אן האתווי במהלך הטקס, ובשמלתה הבהירה של איימי אדמס.

אן האתווי בשמלה של פראדהצילום: אי-פי

מצעד השמלות הגרועות: שפתיה הרוטטות מהתרגשות של אן האתווי נגעו ללב כשזו נאמה את נאום הזכייה שלה, אך עיני כל היו נשואות למטה משם, אל החזה, למקום שבו הדגישה שמלתה הוורדרדה, בעיצוב פראדה, את פטמותיה. ואף שגזרת השמלה נטולת המחשוף אמנם לא הצריכה תוספת אקססוריז באזור הצוואר, ענדה האתווי ענק יהלומים שלא תאם את המראה. התוצאה: חיוורת, חסרת סטיילינג ומושכת את תשומת הלב אל המקומות הלא נכונים.

סנדרה בולוק לבשה שמלה בעיצוב אלי סאאב, שהורכבה מפסי תחרה צפופה ושיפון ועליהם אבנים מנצנצות רקומות. אלא שזו היתה הדוקה מאוד, חושפנית - וגילתה עד כמה רזה היא בולוק.

הלנה בונהאם קרטר בשמלה של ויוויאן וסטוודצילום: אי-פי

הלנה בונהאם קרטר נראית, טקס אחר טקס, כאילו לא זכתה למקלחת הגונה זה זמן רב ואספה את בגדיה מפח האשפה. גם הפעם היא לבשה שמלה מרושלת בעיצוב ויוויאן וסטווד, בגזרת גופייה שלא החמיאה לכתפיה ולזרועותיה, ושיערה נראה מדובלל ומרושל - מחזה לא נעים לצפייה.

אקססוריז בולטים: השנה בחרו רוב המשתתפות בתכשיטים ובאביזרים קלאסיים. הרבה תכשיטי יהלומים בסטים תואמים או לא, כמו סט השרשרת והצמידים של אן האתווי בעיצוב טיפאני’ס או תכשיטי היהלומים של ג’יין פונדה בעיצוב שופארד ודגמי הווינטג’ שענדה ג’סיקה צ’סטיין בעיצוב הארי וינסטון, שרק השלימו את מראה השמלות ולא יותר. גם תיקי הקלאץ’ בעיצוב רוג’ר ויוויאר (ג’ניפר גארנר) ואלו בעיצוב ג’ימי צ’ו (ג’ניפר האדסון) נראו קלאסיים ולא ייחודיים.

כל הטקסים

ג'וליה רוברטס בשמלה של ולנטינוצילום: אי-פי

הופעה משתנה: מעניין לעקוב אחרי ההופעה המשתנה - או שלא - של מי שמופיע במסלול הטקסים. ניקול קידמן נראתה עייפה בטקס איגוד השחקנים, בשמלה כחולה מנצנצת של ויוויאן וסטווד ובשיער מוחלק ופזור. גם בטקס הגראמי, בשמלה מוזהבת של ורה ואנג, לא הצליחה להשיב לעצמה את הגלאם המוכר, ובאוסקר איכזבה בשמלה שחורה, מבריקה במרקמה המטאלי, בעיצוב לוריין סקוט. קרי ושינגטון דווקא שיפרה הופעה מטקס לטקס עד לאוסקר, שבו לבשה שמלה בעיצוב מיו מיו - עם מחוך מעוטר באבנים מוזהבות, כסופות וורודות, וחלק תחתון בצבע ורוד עמוק - שהחמיאה לה מאוד. גם ג’סיקה צ’סטיין עברה מסלול דומה: בגלובוס הזהב לבשה שמלה לא נכונה לה בצבע מנטה בהיר, בעיצוב קלווין קליין. בטקס של איגוד השחקנים היא השתפרה בשמלה באדום־כתמתם בגזרת סטרפלס, בעיצוב אלכסנדר מקווין, ובאוסקר נראתה נפלא בשמלה של ארמאני, בצבע זהב־ברונזה ובגזרת סטרפלס צמודה. עם שיערה האדמוני והליפסטיק האדום היא נראתה בדיוק כמו שצריך להיראות על השטיח האדום בטקס זה - מיליון דולר.

מעצבים בולטים: שמלות הוט קוטור מרהיבות של דיור נראו על שרליז ת’רון וג’ניפר לורנס באוסקר, על מריון קוטיאר וג’ניפר לורנס בגלובוס הזהב ובטקס של איגוד השחקנים. אוסקר דה לה רנטה עיצב לזואי דשנל וג’סיקה אלבה לגלובוס הזהב, לקירנן שיפקה הצעירה ולטינה פיי לאיגוד השחקנים, וגם שמלה אפורה ברבורית ועדינה לאיימי אדמס, שלבשה אותה בטקס האוסקר וגרפה מחמאות. עוד מעצב מבוקש הוא ולנטינו, שעיצב בין השאר שמלה שחורה ארוכה בגזרת גופייה ומחשוף עמוק, קלאסית ופשוטה אך הולמת מאוד, לג’וליה רוברטס, ושמלה אדומה ארוכת שרוולים, עם שובל עשוי שכבות שיפון רך, לסאלי פילד.

הדור הוותיק: ג’וליאן מור נראתה נפלאה ומלאת שיק בשמלה של טום פורד בשחור־לבן, גיאומטרית וארוכת שרוולים, בטקס גלובוס הזהב. ואילו ג’ודי פוסטר, בשמלה מטאלית כחולה עמוסת פאייטים בעיצוב ג’ורג’יו ארמאני, נראתה חסרת טעם. הלן מירן לבשה שמלה שחורה של באדג’לי מישקה עם אפליקציות בזהב ונראתה מהודרת ואלגנטית בגלובוס הזהב. ג’יין פונדה נראתה זוהרת בצהוב עז של ורסאצ’ה בטקס האוסקר, ואילו ברברה סטרייסנד נראתה מלכותית ועל־זמנית בשמלה של דונה קארן באותו טקס, ועוררה רצון לראות אותה שם שוב, במלכותיות השייכת רק לה.

ג'וליאן מור צילום: רויטרס

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ