בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מי מחלק בגדים של אברקרומבי אנד פיץ' לחסרי בית ולמה

היומרה של המותג לייצג רק צעירים קולים ורזים הביאה לפעולה מקורית נגדו

14תגובות

אף על פי שהלוגו שלו הוא אייל קורא, שריד למוצאו של המותג כחברת הלבשה וציוד לשוחרי טבע ומחנאות כשנוסד בארצות הברית ב-1892, זה זמן רב שמנהלי "אברקרומבי אנד פיץ'" אינם מעודדים חספוס טבעי. יעידו על כך הדוגמנים שניצבים בפתח חנות הדגל בניו יורק, ושתפקידם לפתות את קהל העוברים ושבים לצעוד פנימה ולרכוש בגדים נינוחים במחירים מופקעים, בפלג גוף עליון חשוף וחלק.“אנחנו מעסיקים אנשים שנראים טוב משום שהם מושכים אנשים אחרים שנראים טוב, ואנחנו מעוניינים למכור לאנשים יפים וקולים”, אמר ב-2006 מייק ג'פריס, מנכ"ל המותג, בראיון לאתר "סלון" ועורר את חמתם של רבים.

זו רק דוגמה לגישה של המותג, שלאחרונה זכתה לאזכורים ברשת וקוממה רבים. ג'פריס גם אמר בזמנו כי “בכל בית ספר ישנם הילדים הקולים והפופולריים, ואלו שאינם כאלו” והוסיף כי הם פונים לילדים הקולים באופן גלוי. "המון אנשים לא משתייכים למותג שלנו ולא יכולים להשתייך. האם אנחנו אקסקלוסיביים? ללא ספק”. גם אמירה זו שבה ואוזכרה לאחרונה.

גרג קארבר, צעיר אמריקאי מלוס אנג'לס, זעם לשמע התבטאויות אלו. הוא ניגש לחנויות יד שנייה בעיר ואיתר שם את כל הבגדים של המותג, ולאחר שרכש כמות נאה יצא לרחובות סקיד רואו, אזור בדרום העיר שהומה במחוסרי בית, וחילק להם את הבגדים הללו. כך, לדבריו, מיתג מחדש של המותג השנוא עליו. מעין מרד נגד הדרישה של בעלי החברה האמריקאית לבלעדיות פיסית, גילית או מעמדית, ונגד מדיניות המידות המחמירה של הרשת, שאינה מייצרת בגדים מעל למידה לארג' (שלפי טבלת המידות שלהן, משמעותה מידה 38 בשמלות וחולצות ו-41 במכנסיים. עובדות בחנויות המותג מעל למידה זו נאלצו ללבוש בגדי גברים).

בכך שהלביש את מחוסרי הדיור, אנשים שללא ספק אינם עונים להגדרת הילדים הקוליים של ג'פריס, הוא הפך אותם, אולי בעל כורחם,למייצגי המותג. העובדה שאת בגדי "אברקרומבי אנד פיץ'” אי אפשר לפספס משום הכיתובים של שם המותג וראשי התיבות שלו שמתנוססים באותיות גדולות, עובדת הפעם לרעתו של ג'פריס.

בסרטון שיצר והפיץ ברשת נראה קארבר מחלק את הבגדים ואף מעודד אנשים מרחבי העולם לעשות כמותו ולהעניק למחוסרי דיור את מוצרי המותג. "פיץ' דה הומלס" הוא שם המבצע.

במקביל, בלוגרית אמריקאית, ג'ס בייקר, הגתה אף היא מיתוג מחדש של המותג, ברוח הארוטית שלו אם כי בשינוי קטן אך מהותי. לצד הדמות של גבר מסוקס וחשוף חולצה, שנהפכה לסמלו, היא צילמה את עצמה, בחורה שמנה שללא ספק אינה עונה לתכתיבי המותג. בכותרת נכתב: "אטרקטיב אנד פאט”.

AP

שני המהלכים הללו גררו תגובות מעודדות ותומכות ברשתות החברתיות, שם לא רק התעוררו דיונים ערים בקבוצות ייעודיות בפייסבוק, אלא גם נוצרו סרטונים ביתיים שהועלו לרשת ובהם אמהות קוראות להחרים את המותג, מספרות כי הן אוסרות על ילדיהם ללבוש פריטים שלו ואף משליכות פריטים ישנים שברשותן לפח.

אבל עוד קודם לכן היו לכך השלכות במקום הכי כואב: בקופה הרושמת. ג'פריס אמנם מיהר לפרסם התנצלות פומבית על הדברים שאמר, אבל זה לא תיקן את הנזק שנגרם, ומכירות המותג רשמו צניחה של 17%. האייל הקורא זוחל לאט.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו