שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שחר אטואן
שחר אטואן

 משהו טוב מאוד מתרחש במחלקה לעיצוב אופנה בוויצ"ו חיפה. חמש שנים מאז מונה לראשות המחלקה לעיצוב אופנה יכול סוף-סוף רן שבני להישען לאחור, לחייך ולקצור את פירות העמל. בשעות שלפני תצוגת בוגרי המחלקה, שהתקיימה הערב בהאנגר 11בנמל תל אביב, הוא הסתובב מחויך בין הסטודנטים ואנשי ההפקה ודאג שהתצוגה תתנהל כשורה. "זה לא משהו שעושים לבד", הוא אמר. "יש לנו צוות מדהים במחלקה הזאת, והקרדיט מגיע להם ולתוכנית הלימודים החדשה שהנהגנו".

23בוגרים הציגו את קולקציות גמר הלימודים שלהם במשך הערב, ועוד לפני שהתצוגה נפתחה אפשר היה להתרשם מהשינוי החיובי למראה הקטלוג שהפיקו מנהלי המחלקה: במכלול העבודות שצולמו לקטלוג ניכרו שלמות, מהוקצעות וחזון יצירתי מקורי שלא נצפו קודם לכן בתוצרים של בוגרי המוסד.

 צילומים יכולים להטעות, אך למרבה השמחה היה לכל אלו הד משכנע גם על מסלול התצוגה, מהקולקציה שפתחה אותה, והתגלתה כיצירה קוהרנטית ומשכנעת, ועד זו שחתמה אותה; את הראשונה עיצבה קים דרור, שהתחקתה אחר נתיב האינדיגו, הפיגמנט הכחול שנדד מן המזרח למערב, במלתחה שהתיכה יחד מגמות עדכניות מתחום הדנים והשפעות אתניות באופנה העכשווית. ואילו את הקולקציה האמיצה שחתמה את התצוגה – ששמה "צווארון לבן" ואשר עוקבת אחר ההיסטוריה של הצווארונים בלבוש המערבי וייחוסם המעמדי – עיצבה נטע פריד. בין זו לזו עמדה תצוגת הבוגרים בסימן השתפרות, והיא ללא ספק המוצלחת ביותר של המוסד זה זמן רב.

מתוך הקולקציה של קים דרורצילום: רמי שלוש

 עם העבודות שבלטו לטובה במהלך התצוגה נמנתה גם זו של גוני שביט, שבחרה להמחיז מחדש את סיפור אהבתם של זיגי וחבובה, גיבורי הסרט "סלאח שבתי". כמו כותרתה, "סליחה שבאתי", היתה העבודה מפגן מענג של הומור מחוכם ושל איכות שנדיר למצוא בקולקציות גמר לימודים של בוגרים, שנוטות מיסודן לחומרה יומרנית.

עבודה בולטת אחרת היא זו של פראח פראח. זו קולקציה רגישה ומאתגרת המנסה לגשר על הפער שבין העולם הערבי וכמיהתו לחופש, כפי שהיא משתקפת בגלי המחאה בארצות ערב בשלוש השנים האחרונות, ובין ההוויה של ילדי הפרחים בשנות ה-60וצילומיו החושניים של גי בורדן. ואילו ההישג המשמעותי בקולקציה של רולא ג'ראיסי, Post Arabesque, היה העובדה שהצליחה ליצור מהאלמנט העיטורי הנפוץ דגמים רעננים: תיקי יד שובי לב ועין מלוחות עץ שבהם נצרבה דוגמת הערבסקה.

מתוך הקולקציה של נטע שפירצילום: רמי שלוש

 נקודת המוצא של רבקה סיידה בקולקציה And God Created Womanהיתה סרטו של רוז'ה ואדים בעל אותו השם, שעורר מהומה כשיצא אל האקרנים ב-1956בשל דימוי האשה המשוחררת שגילמה בו ברז'יט בארדו. סיידר נטלה את החירות המינית של הסרט לאפיקים סוריאליסטיים, יצרה מרקמים מעניינים בבגדי צמר, עור ומשי, ועליהם הדפיסה צורות שמהדהדות את איבר המין הנשי. גם במקרה הזה בלטה מידה בריאה של לצון, ומעבר לאפקט החזותי המרשים של המרקמים, היה לתוצאה הסופית חן אלגנטי מפתיע.

מתוך הקולקציה של קים דרורצילום: רמי שלוש

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ