שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

הסופרת ג'ואן דידיון: הפנים החדשות של סלין

הסופרת האמריקאית בת ה-80 תעמוד במרכז קמפיין האביב של מותג האופנה הצרפתי

סהר שלו
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
סהר שלו

במשקפי שמש כהים וסריג שחור, ג'ואן דידיון, העיתונאית והסופרת האמריקאית בת ה-80 היא הפנים החדשות של קמפיין האביב של מותג האופנה הצרפתי המוערך סלין, שצילם צלם האופנה המוערך יורגן טלר. דידיון מככבת לא רק כפנים של הקמפיין אלא גם כהשראה שלו, לצד הדוגמנית דריה וורבואי שצולמה בידי טיירון לבון במכונית קורבט, מחווה לצילום האיקוני של דידיון ממגזין "לייף" שצילם ג'וליאן וואסר. עוד מצולמות הרקדנית הצרפתייה מרי־אנייה גילו והדוגמנית פרייה לורנס.

ג'ואן דידיון בקמפיין החדש של סלין

בנובמבר האחרון הצליח אחיינה של דידיון, גריפין דון, לגייס כסף באתר קיקסטארטר לסרט התיעודי "We tell ourselves stories in order to live" על הסופרת המוערכת. זהו סרט ראשון על הסופרת שעוקב אחרי חייה דרך הכתבים שלה, קטעים שהיא מקריאה, חברים, בני משפחה ומבקרים, ביניהם פטי סמית, ונסה רדגרייב, ברט אליסון אליס ואחרים. שני משקיעים קיבלו כחלק מגיוס הכספים את זוג משקפי השמש של הסופרת.

דידיון התחילה את דרכה המקצועית ככתבת שיווקית במגזין האופנה "ווג" ולאחר מכן גם ערכה שם. ב–1963 ראה אור הרומן הראשון שלה, "Run, River". בהמשך היא התפרסמו קובצי מסות וכתבות, רומנים ותסריטים (יחד עם בעלה, ג'ון גרגורי דיון). ב-2004 ראה אור "שנה של מחשבות מופלאות" שבו תיארה את השנה שבה מתו בעלה ובתה היחידה. היא זכתה עליו בפרס הספר הלאומי האמריקאי הטוב ביותר לספר עיון.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ