השמלות המרשימות על השטיח האדום של גלובוס הזהב

טקס גלובוס הזהב אמש היה יריית הפתיחה של עונת השמלות של השטיח האדום. לפניכם עשר השמלות שעשו הכי הרבה רושם, לטוב ולרע

סהר שלו
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
סהר שלו

עונת שמלות השטיח האדום נפתחה אמש בטקס גלובוס הזהב, והיא לא איכזבה. מצעד השמלות והחיוכים למצלמות כלל כצפוי פאייטים ונוצצים, שסעים ומחשופים, שמלות גדולות מהחיים, בתי אופנה צרפתיים וזוג כפפות אחד שגרם למהומה ברשת והפך לאביזר הלוהט של העונה, מסוג הרגעים המכוננים שיכולים להחיות מחדש תעשייה גוססת ששייכת למאה אחרת. היו אפילו נשים בחליפות מכנסיים, ביניהם הזמרת פתי סמית', שהיתה מועמדת בפרס השיר (לסרט "המבול") ואמרה לעיתונאים, "זה כל כך מוזר, אבל זה כיף... יש כאן המון צעקות אבל באמת, יש בזה אנרגיה"'.

קשה להצביע על טרנדים חדשים בשטיח האדום של הגלובוס, אבל אפשר להסתכל על זה כמצעד מרענן של טקסטורות, צבעים, גזרות ובדים שחוזר כל שנה ומרגש מחדש (או מעייף, תלוי את מי שואלים): הרבה צבעי פודרה ולבן חיוורים, גזרות נשפכות ומחשופים א־לה שנות ה-70, הרבה שמלות בנוסח הוליווד הקלאסית, פאייטים וחרוזים למכביר והתעקשויות על מראה א־סימטרי שכמעט ואף פעם לא עושה חסד עם הלובשת אותו.

הנה כמה מההצלחות והכשלונות של הערב:

אמל קלוני הוכיחה שמעמדה כאיקונת אופנה רק התחזק, וכנראה שהשנה הזו תהיה שייכת לה: בשמלה שחורה קלאסית של דיור קוטור שהזכירה את אודרי הפבורן, יחד עם כפפות לבנות ארוכות ותיק קלאץ' שעליה היא הוסיפה את סיכת ה"je suis charlie" המתבקשת היא הצליחה להיראות קלאסית ועל־זמנית, כמו בעלה שעליו נאמר, "הוא כמו שמלת שאנל, הוא מעולם לא ייצא מהאופנה" בסדרה המיתולוגית "סקס והעיר הגדולה".

אמל וג'ורג קלוניצילום: רויטרס
תיק הסולידריות של אמל קלוניצילום: רויטרס

ג'וליאן מור, שזכתה בפרס השחקנית על "עדיין אליס", לבשה שמלת פאייטים דרמטית של ג'יבנשי, שהיתה צמודה בחלקה העליון והתפרעה לגדילים ונוצות מתנופפים בחלקה התחתון. זה יכול היה להיות אסון אופנתי אלמלא מור, שהצליחה לשמור על קלאסה בשמלה נוצצת ודרמטית במיוחד.

ג'וליאן מורצילום: רויטרס

אמה סטון זכתה לתשומת לב מיוחדת עם אוברול מכנסיים (שוב, אוברול מכנסיים לטקס הגלובוס!) שגנב את ההצגה מהרבה שמלות מתנפנפות ומחשופים נדיבים. האוברול בגזרת סטרפלס עוצב על ידי אלבר אלבז ללנווין, והוא כלל חלק עליון משולב בחרוזים מנצנצים ומכנסי סאטן עם אבנט דרמטי שנשפך לרצפה. גם הזמרת לורדס לבשה מכנסיים, אגב, כך שאפשר לקוות שההופעות המוצלחות האלה יובילו את טרנד המכנסיים לנשים גם בטקסים הנוצצים האחרים של השנה.

אמה סטוןצילום: אי־פי
הזמרת לורדצילום: אי־פי

גם לופיטה ניונגו לא איכזבה: השחקנית שזכתה אשתקד בטקס האוסקר (וגנבה גם שם את ההצגה עם שמלת פראדה מושלמת) לבשה הפעם שמלת פרחים של ג'יאמבטיסטה וואלי בגזרת סטרפלס נשפכת, עם הרבה פרחים בחלק העליון והדפס פרחים סגול שהלך ודהה לקראת חלקה התחתון של השמלה. עם עגילים מדויקים ואיפור מינימליסטי היא הוכיחה שוב שיש לה את אחד מחושי האופנה המוצלחים בהוליווד.

לופיטה ניונגוצילום: אי־פי

לנה דנהאם אף פעם לא תיראה כמו כוכבת שטיח אדום קלאסית, אבל כשהיא מנסה מדי פעם להתלבש בשמלות זוהרות שמזכירות את הוליווד הישנה עם הטוויסט הממזרי העכשווי שלה, היא לרוב מצליחה. כזו היתה שמלת הסאטן האדומה של זאק פוזן שהיא בחרה: שמלה מרובת חיתוכים עדינים, חזית מתרוממת קצרה ונפח עדין שהתאים לשיער המסורק בשביל בצד ולמבט השובבי שהיא פיזרה.

לנה דנהאםצילום: אי־פי

ג'ניפר לופז לא היתה אף פעם מופת של טעם טוב ומהוגן, והיא תמיד מצליחה לעורר מהומות עם השמלות המוגזמות שלה. הפעם היא בחרה בשמלת כפתן במראה אוריינטלי ומוגזם של זוהיר מוראד, אולי תזכורת לשמלת הוורסאצ'ה האיקונית שלבשה בשנת 2000 לטקס הגראמי. האם מדובר באסון אופנתי או בניצחון? כל עוד הרגליים שלה מבצבצות מהשסע הדרמטי שבשמלה, נראה שהיא צועדת גאה, בטוחה בעצמה.

ג'ניפר לופזצילום: אי־פי

בית ורסאצ'ה כיכב, כצפוי, לא מעט בטקס הזה: קייט הדסון לבשה שמלה נועזת עם מחשוף נדיב במיוחד שנראה כמעט אנמי לעומת הפתחים במותניים. אלמלא הגזרה הקלאסית של השמלה, זה עשוי היה להיות אחד המראות הקשים של הערב. עוד לבשו ורסאצ'ה איימי אדמס וג'סיקה צ'סטיין, שבחרו בגלאמור של בית האופנה הזה, ופחות בגרסה הסקסית שלו, כמו גברת הדסון.

קייט הדסוןצילום: רויטרס

קיירה נייטלי אמנם בהריון, אבל קשה לסלוח לשמלת השאנל שלה, שהיתה זרועה בהדפס יפהפה של פרפרים ונוצות, אבל הזכירה שמלת ילדות ויקטוריאנית בגזרה המיושנת והחסודה שלה. הצמיד שעליו פרפר ענק הוכיח שהשראות מילוליות מדי, או סטים, הם עניין בעייתי ומגוחך, בשטיח האדום כמו מחוצה לו.

קיירה נייטליצילום: אי־אף־פי

פליסיטי ג'ונס הצליחה להוכיח שקלאסיקה צרפתית וגלאמור הוליוודי הולכים יחד: בשמלת דיור קוטור שנרכסה עד צווארה בקפלים עדינים וגזרה שהזכירה מעט את ה"מראה החדש" של הפיפטיז היא נראתה לא רבב.

פליסיטי ג'ונסצילום: אי־אף־פי

מליסה מקרתי לא צריכה להוכיח שום דבר, ועם שמלה בעיצובה היא הצליחה לעורר חיוכים על השטיח האדום שהיה רציני ומרוצה מדי מעצמו: היא לבשה שמלה שבחלקה העליון נראתה כמו חולצה גדולה, צווארון מוגזם עם עניבת פרפר דרמטית וחצאית קומות וקפלים אלגנטית. זה אמנם נראה קצת כמו תלבושת של זמרת במחזמר, אבל מקרתי תצחק גם על זה.

מליסה מקארתיצילום: אי־פי
הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ