שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

כלבו סלפרידג'ס בצעד מהפכני: פותח מחלקה א־מינית

מוסד האופנה הבריטי יפנה שלוש קומות עבור אופנת יוניסקס תחת השם “agender”

סהר שלו
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
סהר שלו

בצעד מהפכני הודיע אתמול בית הכלבו הבריטי סלפרידג'ס על פתיחתה של מחלקה מגדרית נייטרלית בשם "agender”, שתציע בגדים לשני המינים, גברים ונשים, החל מחודש מארס. במחלקה החדשה יצומצמו החללים המסורתיים של בגדי הנשים והגברים ובמקומם יפנה בית הכלבו שלוש קומות חדשות לאופנת יוניסקס. בנוסף, הרשת תיפטר מבובות הראווה הישנות.

"אנחנו רוצים לקחת את הלקוחות שלנו למסע שבו הם יכולים להתלבש בלי להיות מוגבלים על ידי סטריאוטיפים", צוטט נציג בית הכלבו בעיתון הבריטי "The Times", "הבגדים יחדלו להיות טעונים בערכים מגדריים ויאפשרו לאופנה להתקיים כביטוי טהור של העצמי". בראיון ל"ווג" אמר מנהל מחלקת הנשים והאביזרים של החברה, ג'וד קריין: "אנחנו רואים נזילות מגדרית ועלייה בלבוש יוניסקסי... הבגדים הופכים להיות רב עונתיים והקווים מיטשטשים. למשל, מכרנו הרבה סוודרים־לנשים של המותג ז'יבנשי דווקא לגברים בגלל שהם אוהבים את הגרפיקות שלהם".

חלון ראווה בסלפרידג'ס בלונדון. מדיניות מובילהצילום: בלומברג

המהלך החדש נולד בחודשים האחרונים אחרי שבית הכלבו הרגיש שהלקוחות אינם מעוניינים במידור המגדרי הקלאסי: נשים החלו לקנות בגדים ממותגי אופנה גבריים, מותגים רבים מציעים אופנת יוניסקס והטרנדים הנוכחיים מטשטשים את הגבול, כפי שהוכיחו שבועות האופנה בשנים האחרונות.

הרשת השיקה 5 קולקציות יוניסקס שאספה ממגוון המותגים שלה, ביניהם מותגי אופנה כמו KTZ ו-Hood by Air או Boy London, והיא מתכוונת לשלב אותן לצד מוצרי יופי, קוסמטיקה ואביזרים.

בית הכלבו סלפרידג'ס הוקם על ידי הארי גורדון סלפרידג'ס ב–1909 והתבסס על טכניקות שיווק ומכירה מתקדמות בחנות הדגל ברחוב אוקספורד בלונדון, בית הכלבו השני הגדול בבריטניה (אחרי הרוד'ס). למייסד החברה מיוחס הביטוי "הלקוח תמיד צודק", והוא נודע במדיניות מובילה שהפכה את חווית הקנייה לבטוחה וקלה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ