שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
סהר שלו
סהר שלו

צמד המעצבים ההולנדי ויקטור ורולף הודיעו היום על סגירתו של קו ה-ready to wear (מוכן ללבישה) שלהם עם קולקצית סתיו־חורף 2015 שתוצג בחודש הבא ותהיה האחרונה. על פי ההודעה לעיתונות, יתרכז המותג בקו הקוטור של החברה ובמוצרי הבישום והמשקפיים.

"אנחנו מרגישים צורך עז להתרכז מחדש בשורשים הארטיסטיים שלנו", אמר ויקטור הורסטינג לעיתון האופנה היומי "WWD", "זה המקור לביטוי האמנותי שלנו אחרי שהרגשנו אילוצים קריאטיביים בלוחות הזמנים הנוקשים של קו הבגדים המוכנים. משהשתחרננו, קיבלנו יותר זמן חופש".

צמד המעצבים ההולנדי ויקטור ורולף (משמאל)צילום: אי־אף־פי

ויקטור הורסטינג ורולף שנורן נפגשנו במהלך לימודיהם באקדמיה לאמנות ועיצוב בארנהיים שבהולנד ב-1988. הם זכו בפרס הכישרון בתחרות היוקרתית לאופנה וצילום בהאיירס בצרפת ב-1993 ועברו לפריז, שם הקימו את המותג שלהם, שהתרכז תחילה בקו הקוטור ואחר כך, ב-2000, הורחב גם לקו הבגדים המוכנים. הם נודעו בתצוגות התיאטרליות שלהם.

ב-1006 הם עיצבו קולקציה לרשת האופנה השוודית H&M, וב-2008 קנו את רוב האחזקות בחברה רנצו רוסו, תאגיד האופנה האיטלקי שבבעלותו המותגים דיזך, מארני ומזון מרג'יאלה. "זו החלטה אסטרטגית שנועדה להציב את המותג ויקטור ורולף באגף היוקרתי והגבוהה של עולם האופנה", אמרו.

מתוך תצוגה של ויקטור ורולףצילום: אי־אף־פי

ההחלטה להפסיק את קו הבגדים המוכנים ללבישה התקבלה אחרי שהמעצב הצרפתי ז'ן פול גוטייה הודיע לאחרונה גם הוא על סגירתו של קו זה והתרכזותו באופנת הקוטור ובקו המוצרים הנלווה של המותג, כמו בשמים ומשקפיים. זאת אחרי שבתקופה האחרונה נשמעים יותר ויותר קולות המבקרים את לוח הזמנים הצפוץ של הקולקציות שמציע כל מותג, והלחץ מצד בעלי המניות על מעצבים לספק יותר ויותר קווים ומוצרים ללקוחות.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ