שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

המיתוג החדש של אמריקן אפרל: פחות פרובוקטיבית, יותר חברתית

סהר שלו
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
פרסומת של אמריקן אפרל שעלתה בחודש שעבר
סהר שלו

יותר מחצי שנה חלפה מאז שהודח דב צ'רני, המנכ"ל והמייסד של חברת האופנה אמריקן אפרל, וכעת נדמה שהמותג משנה כיוון ופונה לדרך חדשה, לפחות מבחינת השערוריות שליוו את השיווק והפרסום של רשת החנויות האמריקאית. "זה לא חייב להיות סקסי באופן גלוי", אמרה המנכ"לית החדשה, פולה שניידר, לאתר בלומברג על האסטרטגיה החדשה של פרסומות המותג, "יש דרך לספר את הסיפור שלנו בלי שזה יהיה פוגעני. זה מותג אדג'י והוא ימשיך להיות כזה".

מאז שהוקמה בשנות ה-90 ביססה אמריקן אפרל את המותג על אישיותו המוחצנת של צ'רני עם קמפיינים שערורייתיים שבהם כיכבו נשים וגברים (רובם לא דוגמנים מקצועיים) בתנוחות מיניות, כמעט ללא בגדים, ובמראה "טבעי" ללא פוטושופ שכלל צלקות, פצעים או כתובות קעקע. בין שלל התצלומים שליוו את הקמפיינים שלו במשך השנים אפשר לראות נערות בתנוחות מגרות, שחקניות פורנו עירומות עם גרבי החברה, יהודים חסידים, כלבים ונשים מבוגרות (עם המשפט "לסקסיות אין תאריך תפוגה"). באחרונה חולל המותג מהומות עם בובות ראווה ששיער הערווה שלהן נחשף מתחת לתחתונים שקופים.

בשנים האחרונות הוגשו נגד צ'רני תביעות על הטרדות מיניות והוא הואשם בהתנהגות שאינה הולמת כשניסה לחנוק ולזרוק בוץ על מנהל חנות שלו במאליבו. בנוסף, היו תלונות על הערות הומופוביות שלו ועל התנהגות לא הולמת שלו במשרדי החברה, שם הוא נהג להתהלך בתחתונים בלבד. מרבית התלונות נסגרו מחוץ לכותלי בית המשפט, כמה מהן עדיין מחכות לפסיקת בית הדין. ביוני האחרון החליט דירקטוריון אמריקן אפרל להדיח את צ'רני, בעקבות צניחה במניות החברה ומצבה הפיננסי המדורדר.

דב צ'רני, מנכ"ל ומייסד אמריקן אפרל. הודח מהחברהצילום: בלומברג

למרות הניסיון לשנות את המיתוג הפרובוקטיבי, שניידר אמרה שנושאים חברתיים יעמדו במרכז סדר היום של החברה, כמו זכויות קהילת הלהט"ב ושמירה על ייצור מקומי־אמריקאי. "היופי של החברה שלנו הוא בחיבור לקהל של המילניום הזה", היא אמרה "כל כך הרבה אנשים מנסים לעשות את זה אבל מאבדים את הדרך. לנו יש את זה. ואנחנו יכולים להרחיב את הדמוגרפיה שלנו שלנו".

בקמפיין של אמריקן אפרל מתחילת השנה מופיע הנער ברנדן ג'ורדן שהתפרסם אחרי שהופיע רוקד ברקע של אייטם חדשותי של תוכנית מקומית ונהפך לסנסצית יוטיוב והוכתר כ"נער הגיי בעולם" על ידי מגזין "OUT". בפרסומת נראה ג'ורדן כשהוא לבוש בחצאית מפי־וי־סי, מכנסי טייץ ובגדים אחרים של המותג. "קיבלנו השראה מברנדן אחרי שראינו אותו באקט ספונטני לא מתנצל ואנחנו מודים למאמצים שלו עם קהילת הלהט"ב", נכתב במודעה.

סניף של אמריקן אפרל בניו יורקצילום: בלומברג

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ