שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

קרל לגרפלד רוצה למכור לכם מעיל פרווה במיליון אירו

הארץ
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
לגרפלד. קולקצית האופנה העילית של פנדי שהוצגה בתחילת החודש בפריז הוקדשה כולה לפרוותצילום: אי־אף־פי
הארץ

בית האופנה האיטלקי פנדי מוכר מעיל פרווה בעיצובו של קרל לגרפלד, מקולקציית הקוטור של סתיו 2015, במיליון אירו (1,085,470 דולר). כך מדווח העיתון "Financial Times".

מחירו הגבוה של המעיל נובע בחלקו מכך שהוא עשוי פרוות דלק סיבירי (צובל), חיה ממשפחת הסמוריים, הנפוצה בעיקר באזור רוסיה ואסיה ונראית כמו שילוב בין חתול לחמוס. פרוותו של הדלק נערצת בחוגי האופנה כבר עשורים רבים, בשל הרכות, הברק והיותה חלקה במיוחד. בתהליך ייצור מעיל פרווה בודד יש צורך בכ-70-60 עורות של הדלק הסיבירי.

קולקצית האופנה העילית של פנדי שהוצגה בתחילת החודש בפריז הוקדשה כולה לפרוות — עובדה שעוררה את זעמם של הפעילים למען זכויות בעלי החיים, שאף הפגינו מחוץ לתצוגה.

פעילים למען זכויות בעלי חיים מפגינים מחוץ לתצוגה בפריזצילום: אי־פי

לגרפלד, שחגג 50 שנה של שיתוף פעולה עם בית האופנה פנדי בהשקת קולקציית פרוות הקוטור, אמר לאתר WWD שמחירי הפרווה עולים כיוון שזמינות הפרווה צונחת: "הפרוות נעשות יותר ויותר נדירות", הוא אמר, "האקטיביסטים לא צריכים לכעוס כל כך, כי יש פחות ופחות פרווה והיא נהיית יקרה יותר. לכן מעיל פרוות הדלק יקר, אנשים משלמים פחות כשהם רוכשים בית. זה לא יאמן!".

עוד גורם שמעלה את מחירו של המעיל הוא שאנשי פנדי צבעו אותו בחלקו בכסף אמיתי. בבית האופנה אמרו כי הצביעה נותנת "רושם של ייחוד וזוהר מטאליים עכשוויים לפרווה, תוך כדי שמירה על רכותה".

בתחילת החודש דיווח עיתון הניו יורק טיימס כי הפרווה, שבמשך שנים תויגה כחומר גלם פסול בשל האכזריות שבהפקתו, חוזרת אל המסלולים. 73% מ–436 התצוגות שהועלו עד האביב האחרון בניו יורק, פריז, מילאנו ולונדון הציגו פרווה. כך על פי "פרוות סאגה", בית המכירות הפומביות הפיני.

תצוגת האופנה העילית של פנדי בפריז. מעיל שעולה כמו ביתצילום: ללא קרדיט

קמעונאים רבים אמנם עדיין לא מוכנים לגעת בפרווה, אך לפי נתוני "Editd", חברה העוקבת אחר נתוני קמעונאות בתחום האופנה, מספר דגמי מעילי הפרווה בחנויות (כולל פרוות מלאכותיות ועור כבשים) זינק ב–74% נכון לנובמבר האחרון. זאת לעומת התקופה המקבילה ב–2013.

תעשיית הפרוות מגלגלת יותר מ–40 מיליארד דולר בשנה, כך על פי מחקר שנערך ב–2014 בהזמנת פדרציית הפרווה הבינלאומית. אך הפדרציה אינה מפלגת את הביקוש על פי אזורים, ואילו פרנק זילברקווייט — יושב ראש קבוצת פולאר, הבעלים של חברת הפרוות האנגלית "הוקלי" (Hockley) — העריך עבור הניו יורק טיימס שסין תופסת כ–80% מהביקוש בשוק.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ