שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

שנקר דורגה במקום ה–11 ברשימת תוכניות לימוד האופנה הטובות בעולם

האתר הבריטי The Business of Fashion דרג את מחלקת העיצוב בשנקר במקום ה–11 מתוך 21 תוכניות לימוד. במקום הראשון ברשימה נמצא בית הספר סיינט מרטנ'ס

רות פרל בהריר
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עבודת הגמר של דנה כהן בוגרת שנקר וזוכת פרס לייטרסדורף 2015צילום: רפי דלויה
רות פרל בהריר

מחלקת עיצוב האופנה בשנקר דורגה היום (שני) במקום ה–11 מתוך 21 תוכניות לימוד האופנה הטובות העולם, על ידי האתר הבריטי The Business of Fashion. האתר המוערך סקר 24 מוסדות ברחבי העולם, ובחן בין היתר, את מידת השפעתם על תעשיית האופנה; את חוויית הלימוד של הסטודנטים ואת מידת ההכנה שמקנים להם המוסדות לקראת ההתמודדות עם העבודה בתעשייה. בשקלול הנתונים השיג שנקר ציון של 74%. עורכי האתר ציינו כי תוכנית הלימודים במחלקה "משלבת בין ידע טכני לרעיוני" וכי "83% מהבוגרים העידו כי הצליחו להשתלב בתעשיית האופנה תוך חצי שנה מתום לימודיהם". במקום הראשון ברשימה עומד סיינט מרטנ'ס הבריטי, ואחריו אוניברסיטת בונקה היפנית ואוניברסיטת קינגסטון הבריטית.

לדברי ראש המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר לאה פרץ, עורכי האתר הם אלה שפנו אליה בבקשה שתשתתף בסקירה. "במשך שלושה שבועות מילאתי שאלונים בנושאים רבים" היא אומרת, "בסופו של דבר אפילו נדרשנו לשלוח תמונות של כיתות הלימוד שלנו".

פריט מתוך עבודת הגמר של נועה רביב, בוגרת שנקר וזוכת פרס לייטרסדורף 2014צילום: דודי חסון

זוהי אינה הפעם הראשונה שבה קוצרת המחלקה שבחים: בשנת 2012 היא נבחרה למקום ה–20 מתוך 50 בתי הספר המובילים לאופנה בעולם על ידי ה–FS, ארגון הגג של בתי הספר לאופנה בעולם. פרץ מעידה כי היא אינה מופתעת מהכבוד הגדול שלו זכה המוסד, לאור אחוז ההשתלבות הגבוה של בוגריו בתעשיית האופנה. לשאלה מה לדעתה מייחד את המחלקה שבראשה היא עומדת ותורם להצלחתה היא משיבה: "תוכנית הלימודים שלנו היא מאוד אינטר־דיסציפלינרית, ומנצלת את העובדה שבשנקר עומדים משאבים רבים לרשותם של התלמידים, בין היתר כאלה שמשמשים את הסטודנטים במחלקת ההנדסה שלנו, ואלה מאפשרים להם להגיע להישגים יוצאי דופן". לדבריה, שימוש זה ניכר במיוחד בפרויקט הגמר של בוגרת המחלקה נועה רביב, שיצרה קולקצייה שלמה באמצעות מדפסת תלת־ממד בלבד.

עם זאת, לפרץ גם השגות לגבי קווי האופי של הסטודנט הישראלי, המבדילים אותו מדומיו ברחבי העולם. "מרבית הסטודנטים שלנו מגיעים אחרי הצבא והטיול הגדול, כשהם כבר בשלים ובוגרים יחסית, ולאחר שהם צברו חוויות". לדבריה, "החוויות האלה חשובות מאוד להשראה שלהם בהמשך הדרך".

פרץ מוסיפה ואומרת כי לישראל חולשה נוספת, שהמחלקה הצליחה להפוך לחוזק: הקושי למצוא טקסטיל באיכות טובה. מסיבה זאת, היא אומרת, הסטודנטים במחלקה מייצרים בעצמם את החומרים המשמשים אותם. "הם מדפיסים על הבדים בעצמם, סורגים בעצמם ואפילו מייצרים את הנעליים לבדם", היא אומרת ומוסיפה: "אני תמיד אומרת בהומור שאנחנו באים מהצד הלא נכון של הים התיכון. הדבר הזה באמת גורם לבוגרים שלנו לרצות להיות נחושים להשתלב".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ