בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מנהלי אתר האופנה "Asos" מכחישים את הטענות על תנאי העסקה גרועים

עובדים במחסני אתר האופנה בעיר בארנסלי שבצפון אנגליה טענו כי נערכו חיפושים פולשניים בגופם ונמנעו מהם הפסקות שירותים

תגובות
מחסני "אסוס" בבארנסלי באנגליה
בלומברג

המועמד לראשות הלייבור בבריטניה, אוון סמית, קרא בשבוע שעבר לפתוח בחקירה בנוגע לתנאי העבודה במחסני אתר האופנה "Asos" בעיר בארנסלי שבצפון אנגליה. סמית אמר כי הוא "מזועזע" בעקבות דיווחים שהתקבלו על חיפושים פולשניים או אקראיים על גופם של עובדים, מניעת הפסקות שירותים או שליחת עובדים הביתה בטענה שאין בשבילם עבודה.

עדויותיהם של העובדים המתוסכלים החלו להתפרסם בתקשורת הבריטית בשבוע שעבר. דיאן פרגוסון, העומדת בראש הארגון המאגד את עובדי אסוס, אמרה, בין היתר, כי ההפסקות שניתנות לעובדים קצרות מדי מכדי להגיע לשירותים הממוקמים במרחק רבע שעה מאזור העבודה. "אין להם כל ברירה אלא להשתין בברזי השתייה", אמרה פרגוסון. היא הוסיפה ואמרה: "עובדי אסוס סובלים מחוסר כבוד מחליא, הדבר חייב להפסיק".

באסוס הכחישו את הטענות באופן גורף. בתגובה שנשלחה ל"ווג" הצהירו מנהלי החברה כי הם הופתעו לשמוע את הטענות מפיו של סמית, שלדבריהם מעולם לא ביקר במפעלים. "אנחנו עובדים קשה מאוד עם חברת הלוגיסטיקה שמנהלת את המפעלים כדי ליצור סביבת עבודה תומכת, בריאה וחיובית", אמרו. בהמשך נמסר כי "העובדים יכולים לשתות מים וללכת לשירותים מתי שהם רוצים, ואנחנו משלמים משכורת גבוהה יותר ממשכורת מינימום".

באסוס גם מתחו ביקורת אישית על סמית ואמרו כי הוא מעולם לא ביקר במתקניהם. "הופתענו לראות את ההאשמות שהטיח אוון, בהתחשב בכך שזו הפעם הראשונה ששמענו ממנו ושהוא מעולם לא דרך במחסן שלנו", אמרה דוברת מטעם החברה שצוטטה ב"גרדיאן".

בלשכתו של סמית מיהרו להגיב והוסיפו: "ההאשמות נגד אסוס הן חמורות ואסור להתייחס אליהן בקלות. אוון ישמח לבקר במחסן בבארנסלי ולשוחח עם עובדים ועם ההנהלה לגבי הנושאים האלה".

בתוך כך, בימים האחרונים נרשמו תלונות רבות של לקוחות ישראלים של אסוס שחויבו בעלויות המשלוח. כל זאת לאחר תקופה ארוכה שבה נהנו ממשלוחים ללא עלות. ככל הנראה, החיובים הם תוצאה של החלטת החברה להיעזר בשירותיה של חברת השילוח UPS, שמקפידה לגבות תשלום מכס תמורת חבילות בעלות של יותר מ–75 דולר. חברים בקבוצת הפייסבוק "אסוס בישראל" הלינו על כך שבמקרים מסוימים חויבו גם לקוחות שהזמינו חבילות בעלות נמוכה יותר, בעקבות בלבול שחל אצל שליחים שטעו בחישוב. מנציגות אסוס בישראל טרם נמסרה תגובה.

מאסוס נמסר בתגובה: "אנו נמצאים בעיצומו של תהליך שמטרתו קיצור זמן המשלוח לישראל משבועיים לשבוע. למרבה הצער, נתקלנו בתקלה שבגללה חויבו בטעות כמה לקוחות בדמי מכס גם עבור חבילות בשווי פחות מ–75 דולר. אנו עמלים על מציאת פתרון מהיר לבעיה ומבקשים מכל מי שנתקל בה לפנות לשירות הלקוחות שלנו". 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו