2016 - שנה רעה לאופנה

ההידרדרות בתנאי העבודה וההאטה במכירות מיוחסות בין השאר לטרור בפריז, לברקזיט ולאי היציבות בבורסה הסינית

רות פרל בהריר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
שבוע האופנה בפריז
מתוך שבוע האופנה בפריז, באוקטובר האחרון. באשמת הטרורצילום: CHARLES PLATIAU/רויטרס
רות פרל בהריר

שנת 2016 היתה קשה במיוחד עבור תעשיית האופנה העולמית — כך עולה מדו"ח האופנה השנתי של האתר "Business of Fashion" וחברת הייעוץ האסטרטגי מקינזי. 67% מהבכירים שתושאלו בזמן הכנת הדו"ח דיווחו על הרעה בתנאי העבודה בתעשייה ב–12 החודשים האחרונים. במקביל, צופים המחברים האטה של 2%–3 במכירות עד לסוף השנה, ומציינים כי לתוצאות הבחירות בארצות הברית עשויה להיות השפעה נוספת, שטרם ניתן לחזות.

בהכנת הדו"ח הסתמכו המחברים על ניתוח נתונים שהגיעו לידיהם, בין היתר, באמצעות ראיונות עם בכירים בתעשייה, על אינדקס האופנה הגלובלי של מקינזי, המתעד מכירות ורווחים ועל FashionScope, כלי המשמש לחזאות בתעשייה.

עוד נכתב בדו"ח כי חוסר היציבות שהורגש השנה בתעשייה דומה לזה שנרשם ב–2009, בעת המשבר הכלכלי. זאת, בניגוד לעשור הקודם, שהניב צמיחה של 5.5% מדי שנה. בין הגורמים החיצוניים לטלטלות, מנו בדו"ח את מתקפות הטרור בפריז, את החלטת בריטניה לעזוב את האיחוד האירופי ואת האי יציבות בבורסה בסין. לצד זאת, רשמו המחברים גם שינויים בדפוסי הפעולה של הצרכנים, שהפכו לדבריהם דורשניים יותר וצפויים פחות בהרגלי הקנייה שלהם.

למרות כל זאת, ציינו המשתתפים בסקר כי הסחר הדיגיטלי היה אחת ההזדמנויות הגדולות ביותר של השנה, כאשר המנטליות החדשה של "ראה עכשיו קנה עכשיו" סיפקה רווחים.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ