בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

2016 - שנה רעה לאופנה

ההידרדרות בתנאי העבודה וההאטה במכירות מיוחסות בין השאר לטרור בפריז, לברקזיט ולאי היציבות בבורסה הסינית

תגובות
שבוע האופנה בפריז
CHARLES PLATIAU/רויטרס

שנת 2016 היתה קשה במיוחד עבור תעשיית האופנה העולמית — כך עולה מדו"ח האופנה השנתי של האתר "Business of Fashion" וחברת הייעוץ האסטרטגי מקינזי. 67% מהבכירים שתושאלו בזמן הכנת הדו"ח דיווחו על הרעה בתנאי העבודה בתעשייה ב–12 החודשים האחרונים. במקביל, צופים המחברים האטה של 2%–3 במכירות עד לסוף השנה, ומציינים כי לתוצאות הבחירות בארצות הברית עשויה להיות השפעה נוספת, שטרם ניתן לחזות.

בהכנת הדו"ח הסתמכו המחברים על ניתוח נתונים שהגיעו לידיהם, בין היתר, באמצעות ראיונות עם בכירים בתעשייה, על אינדקס האופנה הגלובלי של מקינזי, המתעד מכירות ורווחים ועל FashionScope, כלי המשמש לחזאות בתעשייה.

עוד נכתב בדו"ח כי חוסר היציבות שהורגש השנה בתעשייה דומה לזה שנרשם ב–2009, בעת המשבר הכלכלי. זאת, בניגוד לעשור הקודם, שהניב צמיחה של 5.5% מדי שנה. בין הגורמים החיצוניים לטלטלות, מנו בדו"ח את מתקפות הטרור בפריז, את החלטת בריטניה לעזוב את האיחוד האירופי ואת האי יציבות בבורסה בסין. לצד זאת, רשמו המחברים גם שינויים בדפוסי הפעולה של הצרכנים, שהפכו לדבריהם דורשניים יותר וצפויים פחות בהרגלי הקנייה שלהם.

למרות כל זאת, ציינו המשתתפים בסקר כי הסחר הדיגיטלי היה אחת ההזדמנויות הגדולות ביותר של השנה, כאשר המנטליות החדשה של "ראה עכשיו קנה עכשיו" סיפקה רווחים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו