בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

2017 תהיה השנה של צבע התקווה

ענקית הצבעים פנטון בחרה לצבע השנה את הגוון Greenery "גוון צהוב־ירוק שמזכיר את ימיו הראשונים של האביב"

2תגובות
שמלה בגוןן Greenery. מתוך הקולקציה של בלנסיאגה לאביב־קיץ 2017 , בשבוע האופנה בפריז באוקטובר
Catwalking / Getty Images

חברת פנטון (Pantone) מכנה את עצמה "האוטוריטה העולמית בענייני צבע", ולא בכדי: עולם האופנה נסמך במשך שנים על שיטת התאמת הצבעים שלה ומתייחס ברצינות לבחירתה המסורתית ב"צבע השנה".

על פי ענקית הצבעים, 2017 תהיה שנתו של הגוון שאותו היא מכנה Greenery — "גוון צהוב־ירוק שמזכיר את ימיו הראשונים של האביב".

"אנו יודעים באיזה עולם אנחנו חיים", אמרה מנכ"לית החברה לטריס אייזמן ל"ניו יורק טיימס", "הוא מאוד לחוץ ומתוח. הגוון הזה הוא צבעה של התקווה ושל החיבור שלנו לטבע. הוא אומר את המלים... התרענן, היוולד מחדש, התחדש".

במשך שנים נסמך עולם האופנה על שיטת התאמת הצבעים של חברת פנטון, שנוסדה בשנת 1962. לכן, כשיצרנית הצבעים הוותיקה מכריזה מדי שנה על גוון או שניים שיהיו בולטים בעונות הקרובות — התעשייה מקשיבה. באתר החברה נכתב כי "מדובר בבחירת צבעים סימבולית, תצלום בצבע של הדברים המתרחשים בתרבות, ודרך להביע מצב רוח וגישה מסוימים".

ב-2016 הוכרזו Rose Quartz, מעין ורדרד עדין, ו-Serenity, תכלת עמוק, כצבעים השולטים. בפנטון הסבירו בשעתו את הבחירה כך: "צרכנים כיום מחפשים מודעות ורווחה, ניגוד לסטרס של התקופה שבה הם חיים. הם מאמצים צבעים הממלאים צורך בעידוד ובביטחון".

 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו