לאחר מותה של המעצבת קייט ספייד, גובר הביקוש לתיקים שלה

אנשי זירת המכירות המקוונת Tradesy מספרים כי ביום מותה של ספייד בשבוע שעבר גדלו מכירות התיקים ב–800%. מחיר תיקים משומשים של המותג הנושא את שמה טיפס ל–300 דולר

שירה פור
שירה פור
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
קייט ספייד
קייט ספייד ופריטים שעיצבהצילום: Bebeto Matthews/אי־פי

ימים ספורים לאחר מותה הבלתי צפוי של מעצבת האופנה האמריקאית קייט ספייד בשלישי האחרון, הביקוש לתיקי היד הצבעוניים בעיצובה גובר באופן חסר תקדים. סוחרי יד שנייה ברשת מדווחים לסוכנות הידיעות רויטרס על התנפלות לקוחות על אתרי המכירות המקוונים. אנשי זירת המכירות המקוונת Tradesy מספרים כי ביום מותה של ספייד גדלו מכירות התיקים ב–800% והיצע סחורת התיקים באתר הכפיל את עצמו.

בהתאם, מחיר תיקים משומשים של המותג הנושא את שמה של ספייד שעלו עד לא מזמן 50 דולר, טיפס ביום שלישי ל–300 דולר ויישר קו עם מחירם של תיקים חדשים של המותג. גם אנשי אתר היד שנייה ThreadUP מספרים כי ביום שלישי נמכרו פי שלושה יותר פריטים של המותג מאשר ביום שני. הביקוש גדול במיוחד לפריטים שמוטבע עליהם לוגו, בעיקר תיקים.

הקומיקאית קתי גריפין עם תיק בעיצובה של ספייד
הקומיקאית קתי גריפין עם תיק בעיצובה של ספיידצילום: Chris Pizzello/אי־פי

"בכל פעם שאמן מכל סוג מת, זה דבר מקובל שרואים עלייה בדרישה למוצרים שלו, כמו גם זינוק במחיר הממוצע שלהם, אבל מימיי לא ראיתי כזאת קפיצה משמעותית לפני כן", אמרה לרויטרס קמיני ליין, מנכ"לית Tradesy. ליין מספרת כי זירת המכירות באתר געשה גם כאשר הלך לעולמו מעצב העל עזאדין אלאייה בנובמבר האחרון, אך לא באופן שמתקרב לנתונים על ספייד. "קייט ספייד היתה כל כך נגישה לכל כך הרבה אנשים ולכן גם נחשקת על ידי רבים", הסבירה ליין וציינה כי מאז מותה המפתיע מאות תיקים נמכרים באתר מדי יום.

ספייד למעשה משכה את ידיה מהמותג הנושא את שמה לפני כעשור ופנתה לעשות לביתה. לפני כשנתיים הקימה מותג נעליים ואביזרים חדש בשם פרנסיס ולנטין, על שמה של בתה היחידה, ולפני כשנה הוסיפה לשמה את שם המשפחה ולנטין בניסיון להתבדל מהמותג המזוהה עמה. בשבוע שעבר נמצאה ללא רוח חיים בביתה בניו יורק על ידי עובדת משק הבית שלה, לאחר שככל הנראה שמה קץ לחייה באמצעות מטפחת אדומה שקשרה לדלת חדר השינה. היא הותירה אחריה מכתב הממוען לבתה.

ספייד החלה את דרכה כעיתונאית אופנה במגזין "מדמוזל", שם עבדה כחמש שנים. בתפקידה האחרון שימשה כעורכת מדור האביזרים בעיתון. בשנת 1996 היא הקימה יחד עם בעלה, אנדי ספייד, את המותג הנושא את שמה שהציע תיקי יוקרה בעלי תו מחיר נגיש יחסית לתעריפי התיקים שהיו מקובלים בשוק. תוך שנים ספורות התרחב המותג לאימפריית עיצוב נעליים, תכשיטים, ביגוד וכלי בית המונה יותר מ–300 נקודות מכירה ברחבי העולם. העיצובים שלה נועדו לאשה העובדת, והתאפיינו בקווים נקיים ואלגנטיים ובמנה נדיבה של חוש הומור בריא.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ