זו השמלה החושפנית שכל אשה צריכה ללבוש

שמלה חכמה שפותחה לטובת קמפיין בברזיל בודקת בזמן אמת כמה פעמים ובאיזו עוצמה ננגעת אשה במועדון לילה מקומי. מבחן הבד המצולם העלה נתונים מדאיגים

ענת טייכר
ענת טייכר
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
השמלה החכמה. שלושה אזורים מועדים למגע בגוף האשה
השמלה החכמה. שלושה אזורים מועדים למגע בגוף האשהצילום: מתוך ערוץ היוטיוב Ogilvy Brazil
ענת טייכר
ענת טייכר

קמפיין פרסומי בברזיל, במסגרתו פותחה שמלה חכמה הבודקת בזמן אמת כמה פעמים ובאיזו עוצמה ננגעת אשה הלובשת אותה במהלך ערב אחד, חושף נתונים מדאיגים בדבר בטחונן האישי של נשים מקומיות היוצאות למועדונים. 

הקמפיין, יוזמת חברת המשקאות "שוופס" שהעניקה לו את השם "שמלת הכבוד" (The Dress for Respect), נפתח בנתון מדאיג לפיו "86% מהנשים בברזיל הוטרדו במועדון לילה". כדי לצלם לו הוכחות בשטח, נשלחו שלוש נשים שונות למסיבה אחת, כשלגופן השמלה הרגישה למגע. 

לאורך הלילה הן ננגעות על ידי גברים במקומות שונים בגופן - כשהמידע בדבר מיקום ועוצמת הנגיעה קושר בזמן אמת למערכת מיפוי ויזואלית שנצפתה על ידי החוקרים ומופיע בסרטון הפרסומת.

סרטון הפרסומת

מניתוח הנתונים עלה כי בתוך פחות מארבע שעות שלוש הנשים ננגעו 157 פעמים. מרבית הנגיעות התרכזו באזור הצוואר התחתון, במותן האחורית ובידיים. כן ניתן לראות בסרטון כי הנשים מרחיקות את ידי הגברים ודורשות שלא יגעו בהן, אחרי שאלה עושים זאת בלי רשות.

עוד במסגרת הפרסומת מובאים ראיונות עם גברים מטושטשי פנים שתחילה התכחשו לנתונים בדבר הטרדות הנשים במועדונים - ואחרי שעומתו עם השמלות עצמן ותדפיסי הנתונים בעיקר הביעו תדהמה.

יסמין וקס, יו"רית שותפה בעמותת "לילה טוב" הנאבקת באלימות מינית בחיי הלילה בישראל, סיפקה זווית משלה לדברים: "ברמה הטכנולוגית, זה ניסוי נחמד שמראה בצורה ברורה את מה שאנחנו אומרות כבר זמן רב. 

ברמה החברתית אנחנו חושבות שאין צורך במערכות מתוחכמות כדי להבין את רוחב התופעה, וכבר קצת נמאס שעוד צריך להוכיח שזה קורה. מספיק שתקשיבו ותאמינו למי שמספרת לכם שזה מה שהיא חווה. דברו עם מכרות, חברות, קרובות משפחה שיוצאות למועדונים ותשמעו מה הן מספרות".

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ