שירה פור
שירה פור
בילי אייליש. סגנון לבוש אנדרוגיני
בילי אייליש. סגנון לבוש אנדרוגיניצילום: Rich Fury / GETTY IMAGES NORTH A
שירה פור
שירה פור

הזמרת האמריקאית בילי אייליש, רק בת 17, נהפכה בשנתיים האחרונות לפסקול הקבוע של תצוגות האופנה. רק בתצוגת הבוגרים האחרונה של שנקר, למשל, קולה של הזמרת פרץ מן הרמקולים מדי שיר שני בפלייליסט, ועד לא מזמן היה קשה להימלט בהפסקת הפרסומות מקמפיין הג'ינסים המנג'ס של "קסטרו", שבו פיזזה רותם סלע על גלגיליות לצלילי הלהיט you should see me in a crown. בתהליך שנראה מואץ מאי פעם, עושה אייליש צעדים ראשונים גם בתעשיית האופנה, שסימנה את סגנון הלבוש האנדרוגיני שלה ככוח שיווקי מוביל בקרב צעירים — בתחילה כדוגמנית ופרזנטורית, וכעת גם כמעצבת החתומה על קולקציית קפסולה משלה.

אחרי שאייליש התנוססה על המודעות של קמפיין ההלבשה־התחתונה האחרון מבית האופנה האמריקאי קלווין קליין, בימים אלה היא מככבת בקמפיין החורף החדש של מותג האביזרים הגרמני MCM, תחת ניהולו האמנותי של דירק שונברגר. "בשבילי היא מודל לחיקוי עבור הדורות הצעירים, אף שהיא עצמה תשנא את ההגדרה הזאת, הסביר שונברגר למגזין wwd. "ראיתי אותה שרה בהופעות והיא אומרת למעריצים שלה לא להתאפק ולהיות עצמם".

את הקמפיין, שבו מופיעה דמותה המשוכפלת של אייליש בשיער כחול או כשהיא חובשת כובע "דלי", צילמה ליאה קולומבו. הוא מציג את מוצרי העור של המותג, החל מכובעים ועד תיקי פאוץ' מודפסים. "זהו מסר חזק בעידן שבו כוחה של האחידות עולה משום מה", המשיך שונברגר. "אייליש משנה את המשחק: לא זו בלבד שהיא משבשת את החוקים שלו, התחושה היא שאייליש לא מסוגלת להיות מושחתת. זה לא טריק שיווקי — היא באמת האדם הזה. היא באמת בולטת בסצינת המוזיקה הנוכחית".

השבוע חושפת אייליש קולקציית קפסולה ראשונה שעליה היא חתומה כמעצבת, בשיתוף מותג האופנה Freak City, הפועל מלוס אנג'לס. טעמה האופנתי של אייליש נוטה לצלליות אוברסייז רחוקות מהגוף ועמומות גזרה, עם הדפסים גרפיים חזקים בצבעוניות רעננה.

ביוני האחרון התבטאה אייליש לגבי הבחירה בבגדים גדולים ממידותיה, בפרסומת בת 30 שניות לקלווין קליין: "אני אף פעם לא רוצה שהעולם יידע עליי הכל. כלומר, זו הסיבה שאני לובשת בגדים גדולים ורפויים. אף אחד לא יכול לגבש עליי דעה כי הם לא רואים מה יש מתחת, אתם מבינים? אף אחד לא יכול להגיד 'הו, היא רזה, היא לא רזה, יש לה תחת שטוח, יש לה תחת שמן'. אף אחד לא יכול להגיד את זה, כי אף אחד לא יודע".

בהתאם לדברים, הקולקציה החדשה כוללת 10 פריטים ספוגים באווירת ניינטיז — חולצות טי גדולות, מכנסי באגי רחבים, חזיות ספורט וחולצות קפוצ'ון עם הדפסים מקושקשים מעולמות הגרפיטי, האימוג'יז ומשחקי המחשב. הצבעים הרועשים נעים בין ירוק זוהר ושחור, כחול, צהוב ואדום. הכיתובים כוללים את שמה של אייליש, כמו גם הכרזות מעולמות החיימשלי, כגון "My Fav" ,"I Love U" ו־"Baby Girl". המחירים נעים בין 50–120 יורו והפריטים זמינים לקנייה מוקדמת באתר המותג. הקולקציה תושק רשמית ב–16 בספטמבר.

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ