קואליציית בתי האופנה הגדולים תקדם צמצום השפעה שלילית על הסביבה

ביום שישי האחרון פירסמה הקואליציה, המורכבת מ־32 מותגי וקבוצות האופנה הגדולים ביותר בעולם, מניפסט המפרט את הפרקטיקות והמטרות לצמצום השפעת התעשייה על האקלים, האוקיינוסים והמגוון הביולוגי

שירה פור
שירה פור
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
מפגינים בעיר אנדאיי שבצרפת, על גבול ספרד, נגד משבר האקלים, כמה קילומטרים מביאריץ, היכן שמנהיגי העולם נפגשים בוועידת הG7 השנתית
מפגינים בעיר אנדאיי שבצרפת, על גבול ספרד, נגד משבר האקלים, כמה קילומטרים מביאריץ, היכן שמנהיגי העולם נפגשים בוועידת הG7 השנתיתצילום: AFP
שירה פור
שירה פור

קואליציה של 32 ממותגי וקבוצות האופנה הגדולים ביותר בעולם פרסמה מניפסט, המפרט את הפרקטיקות והמטרות שהציבה לעצמה על מנת לצמצם את השפעת התעשייה על האקלים, האוקיינוסים והמגוון הביולוגי. על פי ההצהרה, שפורסמה ביום שישי ותוצג במסגרת ועידת G7 בביאריץ שבצרפת, שהחלה היום ותימשך עד יום שני: "אין כוונה להמציא את הגלגל מחדש, אלא ליצור מסגרת עבודה ברורה לפעולה". בכוונת הקואליציה לחבור לארגונים קיימים כמו קרן מק'ארתור, UNFCCC ו-Fashion For Good.

פרנסואה-אנרי פינו, מנכ"ל קבוצת קרינג, שבבעלותה גוצ'י, סן לורן ואלכסנדר מקווין
פרנסואה-אנרי פינו, מנכ"ל קבוצת קרינג, שבבעלותה גוצ'י, סן לורן ואלכסנדר מקוויןצילום: AFP

בין נקודות מפתח בהצהרה נכללת ההתחייבות לשימוש ב-100% אנרגיה מתחדשת עד שנת 2030; התחייבות למגר את זיהום המיקרו־סיבים ולפתח אסטרטגיות למגוון ביולוגי, העשויות לכלול גישות ידידותיות לחיות בר, לחקלאות, לכרייה וייעור המקדמות שימור מינים מרכזיים; והמלצה לחסל פלסטיק לשימוש חד־פעמי באריזות עד שנת 2030. כמו כן, היא מפרטת יוזמה משותפת להבטחת הכללה חברתית, שכר הוגן ותנאי עבודה מכבדים בכל שרשרת האספקה, תוך התמקדות ב"העצמת יצרנים קטנים ונשים במדינות בעלות הכנסה נמוכה".

היוזמה הוקמה מוקדם יותר השנה על ידי נשיא צרפת עמנואל מקרון, שביקש מפרנסואה־אנרי פינו - מנכ"ל קבוצת קרינג, שבבעלותה גוצ'י, סן לורן ואלכסנדר מקווין - להקים קואליציה שתטפל בהשפעתה של תעשיית האופנה על הסביבה. "אין לזה דבר וחצי דבר עם תחרות", התבטא בנושא פינו בוועידת האופנה בקופנהגן במאי האחרון. "העניין כאן הוא מנהיגות. לבדנו אנחנו חסרי תועלת, אתה חייב לעבוד עם הקולגות שלך. יתכן שלא נצליח, אבל נשיג יותר מאשר אם לא נעשה דבר".

נשיא המותג הבריטי ברברי, מרקו גובט, אמר ביום שישי: "אנחנו יודעים שחברה אחת לא יכולה לפתור לבדה את האתגרים הסביבתיים שעולמנו מתמודד איתם. אנחנו מאמינים בכוחו של שיתוף פעולה להובלת שינוי אמיתי".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ