קמעונאית האופנה הגדולה הראשונה בעולם שמתרסקת בעקבות הקורונה

כ-500 חנויות המותג "ג'יי קרו" החביב על מישל אובמה נסגרו זמנית בגלל מגפת הקורונה. חובות החברה שעל סף פשיטת רגל נאמדים ב-1.65 מיליארד דולר

שירה פור
שירה פור
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
חנות סגורה של "ג'יי קרו" בוושינגטון, בשבוע שעבר
שירה פור
שירה פור

קבוצת האופנה האמריקאית "ג'יי קרו" הגישה היום (שני) בקשה להגנה מפני פשיטת רגל עם תוכנית למסור את השליטה בה לנושים, ומצטרפת בזאת לשורה של חנויות פיזיות שנדחקו לקצה ונאלצו להיסגר בתגובה להתפרצות מגפת הקורונה בעולם.

"ג'יי קרו", רשת אופנה שמקורה בניו יורק, ידועה בסגנון ההלבשה הפרפי שלה והתחבבה על דמויות ציבוריות כמו מישל אובמה, שהופיעה בבגדיה בציבור לא פעם. החברה הגישה בקשה לפשיטת רגל בבית משפט פדרלי בווירג'יניה תוך בקשה לסלק חוב בסך 1.65 מיליארד דולר בתמורה להעברת בעלות לנושים. החברה נאלצה לסגור זמנית כ–500 מחנויות המותגים בבעלותה (ביניהם גם "מיידוול") וספגה הפסדים כבדים. בכך היא הופכת לקמעונאית האופנה הגדולה הראשונה בעולם שמתרסקת בעקבות הקורונה.

מישל אובמה לובשת "ג'יי קרו"

עם הנושים של "ג'יי קרו" נמנים Anchorage Capital Group, "בלאקסטון", GSO Capital Partners ו"דייווידסון קמפנר". הם צפויים להעביר לחברה 400 מיליון דולר לצרכים תפעוליים, כאשר לא ברור כמה חנויות יפתחו מחדש.

"החברה סללה את דרכה משנות ה–80 עד היום בנתיב משלה בין רלף לורן לכריסטיאן דיור", כתבה ונסה פרידמן בטור שפורסם היום ב"ניו יורק טיימס". לדבריה, המותג ייצג שבירת חוקים אקסצנטרית והרגיש "מודרני באופן מעורר תקווה", אך עם השנים איבד את הזהות האסתטית שלו, החמיץ את רכבת הגיוון החברתי בקמפיינים שלו ולא השכיל להעניק "מענה דחוף ונחשק למי שאנחנו עכשיו, או פורמט מובחן כלשהו למען האמת".

המותג החל לאבד גובה בעשור האחרון, וב–2017 סומן ככזה שנוטה למחזור עצמי ומרוצה מעצמו יתר על המידה. באותה שנה עזבו שניים מבכירי החברה את תפקידיהם. את מידת הניתוק של המותג מהמציאות, מציינת פרידמן, ניתן להבין כשמביטים באתר האינטרנט שלו, שמציג גם בתקופת הקורונה קמפיין שצולם בשיט בלב ים, תחת הכותרת Blue skies ahead ("שמים כחולים לפנינו")".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ