אמריקן אפרל: נפילתו של המנכ"ל שהאמין שסקס יכול תמיד למכור

פרסומות ובהן נשים וגברים בתנוחות מיניות, חלונות ראווה עם בובות שחושפות שיער ערווה, טי שירטים ועליהן הדפסי ואגינה: דב צ'רני בנה בדמותו את מותג ההיפסטרים האולטימטיבי אמריקן אפרל. עכשיו, לאחר שחצה את הגבולות, הוא הודח מהחברה שהקים. האם היא תצליח לשרוד בלעדיו?

סהר שלו
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
סהר שלו

דב צ'רני, מייסד ומנכ"ל אמריקן אפרל, יכול לזקוף לזכותו רשימת זכויות לא קצרה. כמי שהגה את הלוגו הידוע "מיוצר בארצות הברית" הוא רשאי לקחת קרדיט על עידוד הייצור המקומי הרבה לפני שכולם גילו את הסיסמה. הוא שמר על זכויות עובדים, איתגר את הטעם השמרני של רבים באמריקה ובעולם, קידם נושאים טעונים כמו דוגמניות מבוגרות והמאבק הלהט"בי. וכמובן הקים תוך כדי כך אימפריית אופנה. "אמריקן אפרל היא חברה עם חזון, תשוקה, אינטנסיביות, חברה שיש בה קיימות, שכר הוגן, כוח סולרי, מחזור, יצירתיות ורוח", הוא אמר השבוע על החברה שהקים, מונה כך פחות או יותר את כל נושאי השעה. ובכל זאת, בחודש שעבר, כשחברי מועצת המנהלים שלו החליטו להדיח אותו מהחברה שיצר בדמותו, לא חשב איש שיש כאן (רק) מהלך עסקי קר. צ'רני, התברר במהירות, הוא יותר מכל הקורבן של עצמו, והשאלה היא לא למה נפל, אלא למה דווקא עכשיו.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ