מה חדש בשעון החדש של אפל

ההשקה של השעון החדש של אפל עוררה עניין רב בעולם האופנה. האם זה מוצדק?

סהר שלו
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
סהר שלו

ההשקה של השעון החדש של אפל עוררה עניין רב בעולם האופנה, אחרי שהשעון החדש הצליח להעביר את האביזר המסורבל של ה"טכנולוגיה הלבישה" ממחוזות הגיקים אל לב המאפליה האופנתית. השעון, שנראה במבט ראשון יותר כמו שעון שווייצי ופחות כמו משחק מחשב על היד, הוא אביזר מלבני עם פינות מעוגלות ופנים חלקות מאבן ספיר, והוא כולל שלוש גרסאות עם שש גרסאות למסך, שני גדלים שונים של המסך, 18 רצועות שונות (בינהן גומי, מתכת ועור), ובעיקר מצליח להיות פריט שאפשר לעשות לו אדפטציה אישית לפי טעמם של העונדים אותו. "השעון מושק כאובייקט של יופי - הוא מכוון ישירות למרכזי המוח שבהם שוכנים הרצון להשוויץ והתאווה ליוקרה", נכתב באתר "ווג".

אז מה חדש בשעון של אפל? בין הגרסאות שלו אפשר למצוא שעון ספורט, אבל גם אופציות יוקרתיות יותר כמו שעון זהב 18 קראט שיוצעו לקהל בשנים הקרובות, ואחת מגולות הכותרת שלו היא ה"כתר", מחוג שהולך להחליף את העכבר ולאפשר לעונד לעשות זום, להחליף בין אופציות שונות במסך ולנווט דרכו. השעון, בין השאר, מאפשר גישה למערכות ויי־פי, ניווט, ניטור פעולות והיבטים בריאותיים, והופך את אלה שישתמשו בו לחלק מרשת גדולה של פעילויות ומידע. במובן הזה, לפחות, השעון לא חורג מהשיוך שלו לקטגרויות טכנולוגיה לבישה אחרות.

מה שבכל זאת שונה בשעון הוא היכולת המהירה להחליף ולשנות אותו לפי הצרכים האופנתיים של העונדים אותו: החלפה מהירה של מסכים ראשיים (מנופי טבע ועד דמויות דיסני), הכניסה של השעון לתחום של שעוני יוקרה עם ורסיות בזהב ורצועות עור ומתכת יוקרתית יותר (בהמשך, סביר להניח, יחלו חברות יוקרה לספק ורסיות שלהם לרצועות הללו) ומקדם הקוליות של אפל, שמשחק תמיד, גם ללא קשר לאובייקט עצמו. האם השעון יצליח לשכנע את הצרכנים לרכוש אותו? כמו שכתבו ב"ווג", "רק הזמן יגיד".

מנכ"ל אפל, טים קוק, מציג את הגרסאות של השעון החדש של אפלצילום: רויטרס

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ