עכשיו אפשר לקנות את ג'וליאן אסאנג' בכסף

אחרי שהיה לסמל של חופש המידע ושל המלחמה בממסד הופך ג'וליאן אסאנג' את עצמו — ואת ויקיליקס — למותג שמוכר מחולצות טי ועד תיקי ג'יימס בונד. האם זה אמצעי לשימור המהפכה או פשוט התפתחות מתבקשת בעולם שהכל בו הופך לסחורה?

ונסה פרידמן, ניו יורק טיימס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
ונסה פרידמן, ניו יורק טיימס

אם אתם "קונים" את מה שאדם מסוים מסמל — מבחינה אינטלקטואלית, פילוסופית או תרבותית — האם פירוש הדבר שתהיו מוכנים לקנות אותו גם במובן הקונקרטי של המלה? את הטעם שלו, חפצים הקשורים בו, את דיוקנו? נתח שלם של תרבות הצריכה המודרנית נשען בימים אלה על ההימור שהתשובה לשאלה הזאת היא "כן" — מקווי מוצרים של סלבריטאים (ג'סיקה סימפסון, פול ניומן) ועד העסקים המתרחבים של מפורסמי יוטיוב כגון בתאני מוֹטָה וזוֹאֶלָה (Zoella), שנהפכו לשגרירות יופי ואופנה.

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ