מירב אוחיון מתחדשת בקולקציית תיקים חדשה ובוגרת - אופנה - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מירב אוחיון מתחדשת בקולקציית תיקים חדשה ובוגרת

לכתבה
שרון דרעי

בקולקציית התיקים החדשה שלה מנסה מירב אוחיון לפנות לקהל בוגר יותר וכנראה גם אמיד יותר

4תגובות

בתוך התיקים הייחודיים שמעצבת מירב אוחיון חבוי משפט, המוטבע בעור: c'est pas un sac. "אני לא אומרת כאן משהו חדש", מסבירה אוחיון את הבחירה לשלב בקולקציית הביכורים של המותג הנושא את שמה מחווה לאמן הבלגי רנה מגריט, "אבל אם מגריט התייחס בציורו לזה שהזמנים השתנו, אני בעצם רציתי לומר שאנחנו לא קונים תיק כי הוא תיק, אלא כי הוא אומר עלינו משהו, זה ביטוי לאישיות שלנו".

תיק מעטפה מדגם YVES. 1,250 שקל
שרון דרעי

ההתייחסות למגריט אינה מקרית. אוחיון, בוגרת בצלאל, מעידה על עצמה כי היא שואבת השראה רבה מעולם האמנות, כמו גם מהעיר פריז — שבה התגוררה עם משפחתה במשך שנה אחת. לפני כן, בין השנים 2003 ל–2008, היא עיצבה תיקים בשם mishi, המותג הקודם שהיה בבעלותה, ושהיה מבוסס במתחם החשמל בתל אביב. כעת, היא אומרת, היא פונה לקהל בוגר יותר — אם לא אמיד יותר — הן מבחינת החומרים והעיצובים, והן מבחינת המחירים, הנעים בין 980 ל–2,200 שקל. "המחירים הם תוצאה של בחירה לעבוד עם עור ולשלב הרבה עבודת יד בתהליך", מסבירה אוחיון בשיחה בסטודיו שבביתה ברמת אביב.

תיק צבוע בעבודת יד מדגם KAMY / OOAK. 980 שקל
שרון דרעי

לא רק החומרים ששימשו את אוחיון בעבודתה עבור המותג הקודם שלה השתנו, אלא גם העיצובים, הנוטים להיות קלאסיים ופונקציונאליים יותר, מבלי להיות שמרניים. "תמיד יש את הפחד הזה, שאני חושבת שמאפיין אנשים שמתעסקים בעיצוב ובאופנה, שתהפוך להיות לא רלוונטי — במיוחד אם אתה לא מעצב צעיר. אבל אני מרגישה שהתבגרתי עם העיצוב שלי לטובה", אומרת אוחיון.

ואכן, עבודתה הנוכחית של אוחיון אינה מעידה על התיישנות, אלא דווקא על התיישבות: הצבעים מוגבלים לשחור, אפור וניוד, עם מעט נגיעות זהב בדגמי ה"וואן אוף א קיינד" שעליהם מציירת אוחיון. גם הקווים המגדירים את העיצובים של אוחיון מעידים על סגנון בוגר וקלאסי, שבאותו הזמן נמנע מרשמיות יתרה. כך למשל, דגמים בעלי קווי מתאר מרובעים עדיין מקבלים מראה נשפך וזורם, המנצל עד תום את תכונותיו הטבעיות של חומר הגלם שממנו הם עשויים.

"בעבודה על הקולקציה הנוכחית גיליתי את מה שמכונה 'עור צמחי'", מסבירה אוחיון. אף שהשם עלול להטעות, מדובר בעור פרה העובר תהליך עיבוד אטי באמצעות חומרים צמחיים. בניגוד לעורות צבעים, הנחשבים "סגורים", מדובר בעור ללא גימור. "עור מסוג זה משתנה עם הזמן וכאילו משתזף ונותן אופי לתיק. בנוסף לזה, הוא גם משמש מצע פתוח, שעליו ניתן לצייר", היא מסבירה. בנוסף לכך, היא מרחיבה, ניתן להרטיב את העור וכך לפסל באמצעותו — תהליך המשמש אותה לייצור התכשיטים שאותם היא מציעה למכירה לצד התיקים בעיצובה.

מירב אוחיון
קרן צחי
תיק יוניסקס "שרון", מותאם לנשיאת לפטופ. 1,950 שקל
שרון דרעי

כמעט כל הדגמים בקולקציה קרויים על שם חברותיה — כל דגם על שם מעריצתו הגדולה ביותר שלו. "סמדר" למשל, הוא תיק צד מלבני וגדול בצבעי שחור וחום, "תמרה" הוא תיק שקית גדול ופונקציונלי, ואילו "מיכל" — האהוב על אוחיון — הוא תיק אוכף קטן יותר בעל רצועה אלכסונית וסגירה מגנטית. לצד אלה, מוצעים גם תיקי קלאץ' "וואן אוף א קיינד", שעליהם היא מציירת בשחור ובזהב, באמצעות צבע טבילה המיועד לעור. הדגמים המצויירים, היא אומרת, הגיעו לאחר השיבה מפריז, תקופה שכללה חיפוש עצמי. "באותה התקופה שכרתי סטודיו שבו הייתי מציירת, ותוך כדי כך נולדו הדגמים המצויירים. במהלך העבודה עליהם אני בעצם פורשת שתי יריעות עור זו ליד זו, ומציירת עליהן ביד חופשית".

עם זאת, לא ניתן למצוא בין העיצובים של אוחיון תיקי קופסה, שהפכו פופולריים מאוד בשנים האחרונות. "אני בכלל חושבת שטרנד תיקי הקופסה הוא פועל יוצא של האינטרנט", היא אומרת. "אחרי הצילומים של הקולקציה הנוכחית שלי, הגעתי למסקנה שהרבה יותר קל לצלם את זה. אין צורך להעמיד, לשים מילוי או לנסות לחשוב איך הלקוחה תבין את המוצר מהצילום. בעולם הנט־א־פורטר, שבו יש צורך להריץ מאות צילומים ביום, פשוט מעמידים את הקופסה על השולחן, מצלמים ועוברים הלאה".

שרון דרעי

ניתן לומר שהגישה של אוחיון הולכת יד ביד עם הדרך שבה תהליך ייצור התיקים שלה נבדל מייצור המוני. זה מתחיל בסטודיו שלה, בו היא מתכננת ומייצרת את אבי הטיפוס. את התיקים שאותם היא מוכרת מייצר פתחי אומג'האד, בעל מתפרה ותיקה לנעליים מחברון. היא הגיעה אליו לאחר ששמעה על מומחיותו בתפירה באמצעות חוט שעווה, ששימש אותו בעבר לייצור ידני של נעלי מוקסינים.

אז אילו נשים יוכלו למצוא מענה בחנות הדיגיטלית של אוחיון? באופן לא מפתיע, היא אומרת, כי בסופו של דבר היא גילתה שהלקוחות שלה הן נשים הדומות לה. "נשים שעובדות, שמתלבשות דומה לי — שזה הרבה שחור, ולא משהו מאוד טרנדי — אבל שמוצאות בכל זאת את המקום לומר 'זאת אני'", היא אומרת, "גם בקולקציה אני מרגישה שיש דברים מאוד קלאסיים ובייסיק, ואז פתאום יש את המריחה הזאת של הצבע".

הרשמה לניוזלטר

מחוברים לעולם התרבות, הבידור והפנאי? הירשמו כעת לעדכון היומי

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות