מעצב האופנה קנזו טקאדה ("קנזו") מת מקורונה בגיל 81

מעצב העל היפני-צרפתי ייסד את מותג האופנה, הבישום והקוסמטיקה המצליח "קנזו" ב-1970. עיצוביו מתאפיינים בשילוב צבעים עזים והשפעות יפניות עם גזרות אירופאיות

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
מעצב האופנה קנזו טקאדה. 1939-2020
מעצב האופנה קנזו טקאדה. 1939-2020צילום: ASSOCIATED PRESS
אופיר חובב
אופיר חובב
אופיר חובב
אופיר חובב

מעצב העל היפני-צרפתי קנזו טקאדה, מייסד בית האופנה, הבישום והקוסמטיקה המצליח "קנזו", מת היום (ראשון) בבית החולים האמריקאי בניי סיר סאן, אחד מפרבריה של פריז, מסיבוכים של מחלת הקורונה - כך מדווחים אתרי חדשות בצרפת. הוא היה בן 81 במותו.

טקאדה נולד ב-1939 בעיר הימג'י שביפן. בשלהי שנות ה-50 היה מהסטודנטים הגברים הראשונים שנרשמו ללימודי עיצוב אופנה בטוקיו. ב-1964 היגר טקאדה לצרפת במטרה לפתח את קריירת האופנה שלו והשתקע בפריז, שם פתח ב-1970 את Jungle Jap, הבוטיק הראשון מעיצוביו - שלימים יתרחב, ויהפוך למותג יוקרה בשווי מיליוני דולרים, שמוצריו נמכרים ברחבי העולם.

טקאדה על מסלול קולקציית אביב-קיץ של "קנזו", 1998צילום: THOMAS COEX / AFP

"ג'אנגל ג'אפ" מוקמה בחנות בגדים ישנה בגלריה ויויאן שבפריז. טקאדה שיפץ ועיצב אותה בעצמו וגם הציג בה את התצוגה הראשונה שלו, קולקציית בגדי נשים שנתפרה מבדים זולים שרכש ברובע מונמארטר. עיצוביו המוקדמים ניחנו במה שיהפוך לסגנונו המאפיין של המעצב: צבעים עזים ועליזים ושילוב מוטיבים יפניים עם סילואטות ואלמנטים השולטים בסצינת האופנה האירופאית. 

כבר באותה שנה הוצג אחד מעיצוביו על שער מגזין האופנה ELLE, מה שקנה לטקאדה לתהודה רבה והפך אותו לשם מוכר בתעשיית האופנה העולמית. 

תצוגת האופנה של "קנזו", סתיו-חורף, 2020-2021

לאורך השנים התרחב המותג, ובשנת 1983 הוצגה לראשונה קולקציית בגדי גברים. בשנת 1988 הושק בושם הנשים של החברה, ובהמשך התווספו שורה של בשמים, לנשים ולגברים, ומוצרי קוסמטיקה נוספים. כן יצר המותג קולקציות מוגבלות עם מותגים נוספים - אחת המפורסמות והמצליחות שבהן היתה שיתוף הפעולה עם H&M ב-2016.

בשנת 1993 נרכש בית האופנה ב-80 מיליון דולר על ידי התאגיד LVMH, שבבעלותו גם בתי האופנה לואי ויטון, כריסטיאן דיור, ספורה, פנדי, ז'יבנשי ונוספים.

עיצובים שונים של "קנזו" לאורך השניםצילום: AP

בשנת 1999 הודיע טקאדה על פרישתו מעולם האופנה. הוא השאיר את "קנזו" בידי המעצבים ז'יל רוסייר ורוי קרייברג, שעיצבו את קולקציות הנשים והגברים, בהתאמה. בהמשך, התחלפו כמה מנהלים אמנותיים בבית האופנה. בשנת 2004, הצטרף המעצב האיטלקי אנתוניו מראס. הוא הוחלף על ידי הומברטו לאון וקרול לים, שמזוהים בייחוד עם הנמר האיקוני של "קנזו", אותו גילו כאשר עיינו בארכיונים של בית האופנה. הם הדפיסו את הנמר על סוויטשרט, למורת רוחם של אנשי צוות העיצוב של "קנזו". כדי לפייס את המותג, ארגו את הנמר גם על סוודרים. השילוב בין הסריג המהודר לנינוחות הגרפית של הנמר הפכה את הסוודר לאחד הפריטים הכי מבוקשים בחנויות "קנזו" ברחבי העולם. בנוסף, הפך האייקון לאחד מסמלי מגמת אופנת הנורמקור בראשיתה.

פיליפה אוליביירה בפטיסטה, המנהל האמנותי הנוכחי של "קנזו" שמונה ב-2019, הוא שאחראי על התצוגה המרהיבה של המותג שהתקיימה בשבוע האופנה האחרון בפריז. זו זכתה לשבחים רבים והיתה לאחת התצוגות המסוקרות ביותר באירוע.

קנזו בראיון על פועלו לאורך השנים
פרסומות לבושם של "קנזו" שביים ספייק ג'ונז

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ