על שמש וצבעי שקיעה

מאק יוצאת באוסף איפור חדש, יצרניות מוצרי השיער יוצאות לקרב נגד נזקי השמש, וקרלה ברוני יוצאת מהאליזה

דורית לנדס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
דורית לנדס

אנשי יצרנית האיפור והטיפוח מאק הם קופירייטרים מחוננים - ואולי הם נעזרים באנשי מקצוע בלתי נלאים, שמצליחים למצוא שמות שנונים, משעשעים ומאתגרים לאלפי המוצרים ולעשרות אוספי האיפור שהם מייצרים בכל שנה. כדרכם של קופירייטרים הם מסתייעים לעתים קרובות בלשון-נופל-על-לשון והבדיחה נותרת בתחומה של האנגלית. אך עם הופעתו של אוסף "סקסי ריל" קשה לחמוק מהקריצה המכוונת של הכותבים: האם כיוונו לסקסיות שמיוחסת לקולנוע, או שמא דילגו אל המלה "אמיתי", "ממשי", הנהגית בדיבור יומיומי באופן זהה. האם נתפתה לדיון אם האיפור הוא הסקסי או המתאפרת? האם הסקסיות נובעת מעין המתאפרת או מזו של המתבונן והמתבוננת?

באוסף האיפור החדש "סקסי ריל" ניכר שוב הדגש על סגולים וורודים, וגם כחולים, ירקרקים ואפורים - אם תרצו, צבעי הים מול צבעי השקיעה. בהיצע ארבעה זוגות של צלליות (כהה לצד בהירה) - סגול וזהוב, סגול כהה וורוד, כחול-תכול ואפרפר, ירוק-טורקיז ואפור: הסגולים הם צבעי העונה והאחרים אופנתיים לא פחות. מחירו של זוג צלליות - 149 שקל.

העיניים ייתחמו בעפרונות עמידים, משובחים, בסגול, שזיף, שחור או כחול - 89 שקל העיפרון. הסומק המתאים הוא מג'נטה או סגול או ורוד עז - אפשר כמובן להניחו בלטיפות מברשת קלות ביותר - ולחלופין ורוד טבעי בהיר, כל אחד 120 שקל.

צבעי הגלוסים והשפתונים משלימים את קשת הצבעים הזאת. הגלוסים (המשופרים) מופיעים בסגול בהיר ויין התואמים לצלליות, וכן בכתום בהיר ואפרסק (המשלימים את הירקרק והכחול) - 105 שקל הגלוס. השפתונים בהירים: כתום בהיר, ורוד-כתמתם, סגול בהיר וסגול אזוביון - 89 שקל כל אחד.

מקומן של הלכות - פריט איפור וטיפוח אופנתי ביותר - לא ייפקד, וצבעיהן ירוק-טורקיז, סגול עז וכתום אש - 59 שקל הבקבוקון.

גם בורז'ואה מציעה את הגוונים האופנתיים במחירים נוחים: שתי צלליות מונו בכחול בוהק (מס' 2) וכתום עליז (מס' 16) - 79 שקל הצללית; שפתונים בצבעי אלמוג וורוד בהיר (99 שקל) ולצדם ברונזר-סומק זהוב באבקה דחוסה - 165 שקל. הקופסה שהברונזר נתון בה קלה ונוחה לניוד; אם מסובבים את המכסה משתקפות הפנים לכל אורכן בראי המקובע מצדו השני.

שיער בשמש

השיער סובל מהשמש ומהזיהום הסביבתי גם יחד, בייחוד כשהוא צבוע או דליל. מוצרי הסדרות שייסקרו להלן זכו בשבחי הנסייניות שהתמידו להשתמש בהם מאז הקיץ שעבר וכן במשך הסתיו והחורף. נחזור ונדווח על תכשירים יעילים במשך הקיץ.

סדרת "גליס אלטימט ריפייר" (הנקל סוד) נועדה להחיות "שיער פגום ויבש במיוחד". הנסייניות ציינו במיוחד את התחפיף (שמפו) וקבעו שהוא מעולה. שמפו משקם ב-26 שקל ל-400 מ"ל; גם המרכך עולה 26 שקל ל-400 מ"ל, המסיכה המזינה נמשחת לדקה אחת בלבד - 50 שקל ל-200 מ"ל. ויש גם תרסיס נוח לשימוש שמבהיק את שיער וגם משקם אותו - 40 שקל ל-100 מ"ל.

על תכשירי סדרת "אבסולוט ריפייר סלולאר" (לוריאל פרופסיונל) לשיקום השיער אמרו נסייניות כי "הם פשוט נהדרים" אף שהם נמכרים במספרות בלבד. המוצרים המוצלחים יותר, לדבריהן, הם התחפיף - 124 שקל ל-500 מ"ל, קרם לחות ללא שטיפה - 95 שקל ל-150 מ"ל, וסרום משקם - 118 שקל ל-50 מ"ל - כולם מטפלים בקצוות מפוצלים, מחזקים את השיער וממריצים את צמיחתו. לבירור מיקומן של מספרות מורשות לוריאל פרופסיונל: 666-301-800-1.

"סוליי יו.וי דיפנס אקטיב" (קרסטס) היא סדרה של שלושה מוצרים בלבד שזכתה ב"חמישה כוכבים" אצל נסייניות ששיערן צבוע ונחשף לעתים קרובות לשמש. היצרנית עושה שימוש בסיליקון ובסרמידים לצמצום הפגיעה בשיער לפני החשיפה לשמש וגם אחריה. תחפיף לאחר שמש לשיער צבוע - 116 שקל ל-250 מ"ל, מסיכה לשיער צבוע - 201 שקל ל-200 מ"ל, וסרום שמחדש (ממש!) את צבעו של השיער, מחליק ומגמיש אותו - אף הוא ב-201 שקל ל-200 מ"ל.

הפנים של קרלה

פני הניצחון יפים מפניה של התבוסה. הטקס שציין את כניסתם של פרנסואה הולנד וזוגתו לארמון אליזה היה גם זה שבו יצאו ניקולא סרקוזי וקרלה היפהפייה ממעונם הרשמי.

"דיילי מייל" הבריטי הגיב ברשעות אופיינית כשקבע שלא רק סרקוזי הפסיד בבחירות, גם ברוני-סרקוזי הובסה בתחרות היופי על ידי הידועה בציבור של הולנד.

העיתון הבריטי לא התייחס לפניה של ברוני-סרקוזי אלא בעיקר לבגדיה - החליפה היתה חסרת טעם, הז'קט קטן ממידותיה, המכנסיים ארוכים מדי - מוטב היה לה אילו לבשה אחת משמלות ההריון הרחבות שלה - התסרוקת חסרת חן.

למעשה, התבקשה גם פרשנות אחרת: דווקא משום שבעבר ציינו את נימוסיה המלוטשים של ברוני ייתכן שהגברת הראשונה היוצאת התאמצה שלא להאפיל על הנכנסת, שעשתה מאמצים ניכרים להיראות זוהרת. ואולי פשוט לא היה לה שום חשק להשתתף בחגיגה הזאת. *

זול, אבל

"פרפקט מייק אפ רימובר" (שיק) נועד להסרת איפור, היצרנית מכוונת אותו לאיפור עמיד במיוחד ומדגישה כי המדובר גם במסקריות עמידות במים. זהו תכשיר דו-פאזי, כלומר תערובת של מים ושמן, על כן יש לנער את הבקבוק בכל שימוש, כדי ששני המרכיבים יתערבבו וכך יופעלו תכונותיהם.

הנוזל נעים - לדברי היצרנית המוצר מכיל קמומיל, ויטמין E ומינרלים מים המלח, והמחיר נעים לא פחות - 28 שקל ל-200 מ"ל. אך נסיינית המדור, שנוהגת לעטר את ריסיה בשכבות רבות של מסקרית עמידה במים לבל תתפורר או תנזול במשך היום, סבורה כי הוא נופל ממוצרים אחרים להסרת איפור עמיד.

"לאחר שאיפור הפנים ירד בקלות, לקחתי פיסות צמר גפן חדשות והעברתי את הפדים הספוגים היטב בנוזל 15 פעמים לפחות על כל אחת מהעיניים; הצלליות והתוחם נעלמו במהירות אך הריסים המצופים לא התמוססו כלל, אף על פי שחזרתי ועברתי עליהם, כמעט שיפשפתי אותם - והרי אסור ללחוץ על האזור הרגיש הזה. הרמתי ידיים ופניתי אל התכשיר הקבוע שלי, והוא מוסס את הריסים ביסודיות לאחר שהעברתי את הפד על העפעפיים פעמיים-שלוש, כרגיל".

בשמים חדשים

לנשים: על אף חיבתן של הצרכניות למתיקות של פרחים ופירות מביאים בושמי הקיץ החדשים ריח קל יותר, מתוק פחות. זה הצורך לחדש - ואולי הביקוש הוא שגרם ליצרני הבשמים לשנות את המגמה ולעבור לניחוחות מתוקים פחות. הרוח האביבית הזאת ניכרת אפילו ב"אנג'ל" ו"אליין", הבשמים המפורסמים של תיירי מוגלר, שעד כה וזה 20 שנה בקירוב חזרו והופיעו בגרסאות די דומות; הראשון תמיד ארומטי, עמיד ונישא על סביבותיו, והשני מתוק ומתובל ביותר.

באוסף "אקווה שיק" לקיץ זה מופיעים השניים לאחר תהליך מורכב של זיקוק במים האמור לעדן את הניחוחות המקוריים. וכך, "אנג'ל אקווה שיק" אכן מרענן מתמיד בלי לאבד מייחודו המוכר, הודות למזיגת המרכיבים הקבועים, הדרים, פלפל ורוד, וניל ופטשולי במי דרדר כחול; או-דה-טואלט, 350 שקל ל-50 מ"ל. מי זנגוויל שנוספו ל"אליין" המקורי תיזזו אותו כשחברו לפרזיות ולענבר שבבסיסו וכך נוצר "אליין אקווה שיק". או-דה-טואלט, 350 שקל ל-60 מ"ל.

"פאן די פנדי" (פנדי) בגרסתו העכשווית הוא ניחוח פרחוני קל וקיצי, כמעט נטול תווים מתוקים. במרכיביו הדרים לסוגיהם, עלים ירוקים ותה, יסמין ודומדמניות שחורות. הבקבוק רחב ונמוך, ועליו מסגרת מתכת המעוצבת בדמות האות "פ", לאמור פנדי, והאריזה צהובה וקיצית. או-דה-טואלט, 346 שקל ל-30 מ"ל, 500 שקל ל-50 מ"ל ו-600 שקל ל-75 מ"ל.

"טוקה בריז'יט" (טוקה) הוא בושם חדש של יצרנית איטלקית, שחקנית חדשה יחסית בשוק הישראלי. הניחוח שופע פרחים ופירות וגם תבלינים עזים כזנגוויל וזעפרן, החוברים לפאפיה, איריס, ורדים, מושק, אלגום וריבס. הבושם נתון בבקבוק העגול המעוצב של היצרנית. או-דה-טואלט, 330 שקל ל-50 מ"ל. להשיג ברשת אפריל בלבד.

לגברים: אזארו, מותג אופנה המוכר גם כיצרן בשמים משובחים לגברים, הוסיף להיצע שני ניחוחות בעלי מוטיבים קיציים. בושם אחד חדש, "ל'או" (מים בצרפתית), ובין מרכיביו הדרים, מי טוניק, גרניום, אזוביון, אלגום ופאטשולי - כל אלה מפיקים ריח מקורי מרענן. או-דה-טואלט, 150 שקל (מחיר השקה) ל-100 מ"ל. השני, בושם מוכר וחביב, "כרום", זוכה למהדורת קיץ, "כרום סאמר", כולו כחול - הבקבוק והאריזה גם יחד. הניחוח קל אך עמיד ובמרכיביו הדרים, הל, ורדים וגם ענבר. מהדורת הקיץ הזאת נמכרת במחיר השקה - 150 שקל ל-100 מ"ל עד סוף מאי.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ