בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ביקורת

הקולקציה של First Kiss: צלליות נשיות קלאסיות

הדוגמנית עמית מכטינגר ביקשה להצטלם לקטלוג שלהם ובגדיהם נמכרים בלונדון, אבל המעצבים דיאנה בזלי ותומר אלמוזנינו חשים בתחילת הדרך

4תגובות

ביקור בסטודיו של המעצבים דיאנה בזלי ותומר אלמוזנינו, בני 26 ו-27 בהתאמה, שעומדים מאחורי המותג"First Kiss" , משול למפגש עם קולגות שחולקות עבר רומנטי משותף. השניים משלימים זו את דברי זה בנינוחות, והדירה ברחוב אילת בדרום תל אביב, שאחד מחדריה המרכזיים משמש עבורם כחלל עבודה, נושאת עדיין זיכרונות מהימים שבהם נהגו להתגורר בה יחדיו כשותפים.

"בשלב מסוים בחברות שלנו, אחרי לילה ארוך של שכרות, חזרתי הביתה והתוודיתי בפניו שהוא היה הנשיקה הראשונה שלי בגיל 12," משחזרת בזלי. איש מהם אינו זוכר כיצד היא התנהלה. "כל מה שאני זוכר הוא שזה נעשה בשיחים ליד ביה"ס שלמדנו בו בחולון", מספר אלמוזנינו. שם המותג שייסדו לפני כשנתיים מתבסס על חוויית הנעורים המשותפת.

המפגש הבא בין השניים התקיים בתל אביב ב-2009. בזלי, בוגרת המחלקה לעיצוב אופנה באסכולה-מימד, עבדה תקופה ממושכת עם הסטייליסטית ליאת אשורי, ולאחר מכן התמחתה אצל המעצבים חיה ניר מכתומנטה וויקטור בלאיש. אלמוזנינו הגיע באותו זמן לביקור בארץ לאחר שהשלים לימודי עיצוב האופנה בביה"ס מרנגוני בלונדון.

נועה יפה

את קולקציית הביכורים המשותפת יצרו בתקציב מצומצם למדי, והיא שווקה במקביל בישראל ובלונדון. לאחר שהשלימו את העבודה עליה החליטו לאחד כוחות ולעבור להתגורר יחדיו. כך נוסד הסטודיו ברחוב אילת, שמשמש אותם עד היום. "באותה תקופה החלה שגרת העבודה האמיתית - לקום מדי בוקר ולעבוד באופן אינטנסיבי על הרכבה של קולקציה, ליקוט השראות ובניית זהות המותג", אומר אלמוזנינו. כיום בזלי מתגוררת בו לבדה. "בשלב מסוים הרגשנו צורך לקחת קצת אוויר אחד מהשנייה", הוא מוסיף.

לעקם את הקווים

הקולקציה הנוכחית, שהוצגה בשבוע האופנה בתל אביב בחודש שעבר ונמכרת בימים אלו בבוטיקים ברחבי הארץ, מיועדת לעונת סתיו-חורף 2011-2012. "בארץ, כמעט אף מעצב צעיר אינו מסוגל להוציא קולקציות בזמן. זה לא כמו באירופה", מסביר אלמוזנינו. בשלב זה מתמקדים השניים בשיווק הקולקציות לחו"ל, שם נמכרים בגדיהם בין היתר בבוטיק המעצבים הצעירים בלונדון"The Laden Showroom" ובאתר Not Just a Label, ולדבריהם היו שמחים להתרחב לנקודות מכירה נוספות מעבר לים. "לצערנו, בגלל עלויות הייצור בארץ, מחירי הבגדים שאנחנו מעצבים גבוהים אפילו במונחים של חו"ל", מסביר אלמוזנינו.

מה שנותר עקבי מתחילת דרכם הוא הסגנון - בגדים בצלליות נשיות קלאסיות, שנוסחו בקווים חדים, נחרצים, ובשילוב גוונים דרמטי של שחור ולבן. בזלי מציינת כי האסתטיקה שלהם נרקמה באופן אורגני מהמתח בין הדברים השונים שכל אחד מהם אוהב: "תומר, למשל, מעדיף קווים חדים מאוד וסימטריה, ואני רוצה כל הזמן ‘להרגיש'; אני רוצה לעקם את הקווים ולשבור את הסימטריה. בסופו של יום מה שמתקבל זה השילוב בין החדות והשוויון שהוא כל כך אוהב לבין הרצון שלי להמשיך את זה למשהו שהעין לא בהכרח רוצה לראות".

אבי ולדמן

בקולקציה הנוכחית זה מתבטא בעיקר בשמלת שיפון שחורה וארוכה שמורכבת מפיסות בד רבות. גזרתה המקורית כוללת קווים מלוכסנים בשרוולים, ומערכת סימטרית של קווים אופקיים ואנכיים במותניים ומתחת להם.

גזרתו של אוברול שיפון ארוך בנויה באופן דומה. היא כוללת תפרים אלכסוניים בחלקו העליון, ואילו החלק התחתון הוא זוג מכנסיים קולחים. לדברי מעצבי המותג, הם שטפו את הבד כדי שקווי הגזרה הבולטים יתעגלו מעט, יתקמטטו, אף שכתוצאה מכך חלקם מתעגלים באופן שנראה מעט מרושל מדי. במקום למשטר את הגוף בנוקשות, הם נדמים שמוטים וחסרי תנופה. ייתכן שבחירה בבד יציב יותר, אורגנזה למשל, היתה משיגה מראה מדויק יותר שיכול היה לחדד את המתח המתבקש בין שבירות הבד השקוף למבנה הליניארי של הגזרה.

בז'קט ארוך שנלבש כשמלה, שנחתך מבד שחור דמוי עור, הם שילבו זוג שרוולים קצרים רחבים ומעוגלים. קווי המתאר שלהם גולשים פנימה לאזור החזה והחלק העליון של המותניים, ובכך יוצרים אשליה אופטית של היקפים צרים יותר. הפרופורציות החדשות מעצבות מחדש את הגוף באופן משונה במקצת - כמו במחוות התרסה ילדותית שבה הידיים מוצמדות לצדי הגוף והכתפיים מתרוממות.

פריטים המשלבים בדי שיפון ומשי במרקמים מגוונים יוצרים תעתוע אופטי מסוג אחר. בתצוגה שנערכה בחודש שעבר, שבה פסעה עמית מכטינגר על המסלול לבושה שחורים, נדרש זמן מה כדי לפענח את המראה. הוא הורכב מארבעה חלקים שונים: שמלת שיפון ארוכה שאמרתה המעוגלת נוצרה מריבועים שחורים של בד משי שחורץ בפסי שיפון דקיקים, מעליה וסט רפוי וארוך במרקם מפוספס וז'קט משי מכובס, ששרווליו הארוכים והתפוחים נוצרו משיפון שקוף. מעל כל זה התבדרה גלימת משי ושיפון עתירה בד שנכרכה סביב מותני הדוגמנית. הופעתם של איים שחורים אטומים לצד משטחים שקופים שנדמו כצפים היתה מרתקת.

אבי ולדמן

מובן שנוכחותה של מכטינגר תרמה אף היא לעניין שעורר שילוב הפריטים. השניים הכירו את הדוגמנית דרך חבר משותף, הסטייליסט יונתן פרימרמן, ומאז, הם אומרים, היא נוהגת לשאול בגדים בעיצובם עבור הופעותיה באירועים מתוקשרים. בתצוגה של קסטרו שהתקיימה באוגוסט האחרון, לדוגמה, היא הופיעה בחצאית ארוכה שעיצבו השניים מפיסות שחורות ולבנות של שיפון פליסה. כשנשאלה למוצאה, היא גלגלה את שם המותג על לשונה בחדווה.

"לפני שבוע האופנה היא אמרה שהיא חייבת לפתוח ולסגור את התצוגה שלנו, ולהצטלם לקטלוג", מספר אלמוזנינו. "עבור שנינו זה היה בבחינת הגשמת חלום. בנעורינו, היא היתה בעינינו הדוגמנית הכי יפה שיש. בקולקציה הנוכחית, כל הבגדים נתפרו עליה ונוצרו בשבילה. אפשר לומר שהיא הפכה למוזה שלנו".

מתחילת דרכם, שפת העיצוב של השניים התבססה במידה רבה על המתח שבין גוני שחור ולבן. אולם למרות חיבתם הרבה לצבע השחור, אלמוזנינו מבהיר כי מבחינת צבעוניות הם עדיין לא מסופקים מהמקום שבו הם נמצאים. "מצד אחד, אנחנו מאוד אוהבים הדפסים והיינו רוצים לפתח אותם בעצמנו, אבל זה יקר מאוד. מצד שני, לקנות בדים מודפסים בארץ זה בעייתי כי השוק הוא מאוד קטן, וזה אומר שלעוד עשרה מעצבים מקומיים יהיה את אותו הבד".

בינתיים הם מנסים לפתח בדים באמצעים העומדים לרשותם. בשמלה ארוכה בגזרה רפויה עם שרוולים בצללית עטלף מרומזת, למשל, יצרו מרקם חדש ועשיר באמצעות עבודת טלאים דקדקנית. ריבועי בד משי אטום, בד שיפון שקוף ובד משי מחורץ בפסי שיפון, שנתפרו זה לזה, משווים לדגם תחושה של תנועה וצבעוניות חדשה כתוצאה מהאופנים השונים של שבירת האור. בשל המלאכה הרבה הכרוכה בהרכבתה, הם אומרים, יציעו את השמלה הזו למכירה בהזמנה מיוחדת בלבד.

אבי ולדמן

שמה של הקולקציה הוא "Moving Knots" ("קשרים זזים"), שם שלדבריהם משקף את האופן שבו נוצרה. "הכל פשוט זז ונקשר אחד בשני", מסביר אלמוזנינו. אפילו שהיא מורכבת מדגמים בעלי אופי שונה - כמו למשל שמלה שמורכבת ממחוך מובנה ומחצאית ארוכה שחציה העליון משי וחצי התחתון שיפון, או חצאית קלוש קצרה וגופיית משי חתוכה בגסות במראה נערי - האיזון הזה נכון בעיניהם. "תסתכל על נשים", אומרת בזלי. "הן מורכבות. הן אף פעם לא רק דבר אחד מסוים". *

חולצות: 550-1,200 שקל; ז'קטים: 1,500-1,950 שקל; אוברול: 1,850 שקל; שמלות: 1,250-3,000 שקל. להשיג ברשת חנויות "רזילי" או בסטודיו ברח' אילת 47 תל אביב (בתיאום מראש בטלפון 2257697-054)



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו