בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מנגו, קיץ 2012: קקפוניה ויזואלית

העיצוב חסר הייחוד, היעדר הכיוון בתרגום הטרנדים והאיכות הירודה של הפריטים גורמים לרשת הספרדית לאבד מעט מחינה

3תגובות

הפרזנטציה של רשת מנגו שנערכה בתחילת החודש בקניון עזריאלי בתל אביב עוררה געגועים למתחם הישן של רשת ההלבשה הספרדית במשביר לצרכן, אי שם בשנות ה-90. באותה תקופה, כשרשתות עולמיות כמו זארה ו-H&M היו חלום רחוק ורשתות מקומיות היו עדיין בחיתוליהן, נתפש המותג כטעימה קולית מחו"ל, עם בגדים שהצליחו לשלב בין טרנדים עולמיים, מחירים סבירים ואיכות לא רעה.

אולם מאז השתנתה המפה. רשתות עולמיות גדולות הגיעו לישראל, עשרות מעצבים מקומיים ייסדו מותגים המנסים להתחרות באופנה המהירה ורשתות מקומיות מתרגמות, בהצלחה גדולה יותר או פחות, טרנדים עולמיים במחירים סבירים. בהקשר הזה איבדה מנגו את ייחודה האופנתי, ולמרות שפתחה חנויות עצמאיות והחלה לייבא קולקציות גדולות יותר, נדמה שחינה פג מעט בעיני הלקוחות המקומיות.

הפרזנטציה הנוכחית לא שינתה את התחושה - החל בעיצוב המסחרי וחסר הייחוד, דרך ההיצע העצום שלא הצליח לנסח כיוון ברור, וכלה באיכות הירודה של חומרי הגלם והתפירה שבלטה למרחוק. הנאום הקצרצר של בעלי הזיכיון של המותג, שבו סיפר על ההחלטה להוזיל את מחירי הבגדים ברשת, וארבע הדוגמניות שעלו וירדו מהבמה הקטנה שניצבה בינות לקולבים ולשולחנות העמוסים בפריטים, העמיקו את ההרגשה שהכמות והמחיר הפכו לבשורה האמיתית של הרשת.

סיור בחנות בין הפריטים החדשים הוכיח כי החששות היו מוצדקים. נדמה שמעצבי מנגו לקחו את מלאכת תרגום הטרנדים העולמיים צעד אחד רחוק מדי, במקום לנסות לנסח כיוונים ספיציפיים. מכנסיים בסגנון מכנסי טריינינג מבדים זולים במיוחד בצבעי שחור, קרם או ורוד ניצבו לצד חצאיות מיני שחורות עם שכבות בד, חולצות משי כהות ומכנסיים קצרים במיוחד.

עוד היו שם ז'קטים קייציים בצבעי פוקסיה, חולצות מלמלה בקרם וחולצות בסגנון שאנל (עוד תמרור אזהרה לחברות אופנה מהירה שמעתיקות טרנדים שדורשים הקפדה על בדים ואיכות תפירה בחוסר הצלחה משווע), פריטים עם נקודות פולקה, ג'ינסים קצרצרים, חולצות פסים (לא נמאס לראות חולצות פסים בכל מקום?), קרדיגנים דקיקים נחמדים בשחור, פודרה, לבן ובצבע משמש, ושלל סריגים דקיקים אחרים חסרי ייחוד אופנתי אבל שמישים לכל הגילאים.

טרנד הצבעים החזקים (Color Blocks) לא נפקד מהרשימה האינסופית של כל כיוון אופנתי מהשנים האחרונות שקיבל מקום בקולקציה הענקית של הרשת. חולצות קצרות, חצאיות מיני, מכנסי צ'ינו, חולצות משי וגופיות קומות בצבעים עזים שטפו חלק מהמדפים והקולבים, אך היו חסרי ייחוד אופנתי מלבד השתייכותם האוטומטית למחלקת ה"טרנדים שצריך לתרגם בכל מחיר". נסיונות לתרגם טרנדים נוספים, כמו חולצות עם כיווצים בזהב, ירוק מטאלי או שחור מטאלי נבלעו בקקופוניה הויזואלית, והיו יכולים לבלוט לטובה אלמלא ההיצע האינסופי שהצליח להטביע כל רושם אחר.

גם האגף האלגנטי יותר של המותג אינו מבשר טובות: גופיות משי בצבעי בז' (בכלל, בז' הפך להיות השחור החדש, וגם הוא צריך להיות מוצע במנות קטנות יותר) ולבן, גופיות מנומרות ושמלות בגזרת A בעלות מבנה גרפי של אלכסונים בכתום, שחור ולבן לא הצליחו להתרומם מעל הבינוניות הכללית. ז'קטים סרוגים בסגנון שאנל עם ריצ'רצ'ים וקצוות פרומים נראו מעניינים. חצאיות מקסי בשחור מוזהב, אדום, ירוק וכחול, סריגי זיגזג בזהב וז'קטים צבאיים יכלו אולי להתקבץ לכדי אמירה אופנתית חזקה, אך למרבה הצער הלכו לאיבוד בתרגום.

לקוחות חדי עין ובעלי סבלנות יוכלו למצוא במנגו גם כמה פריטים מוצלחים יותר. שמלת משי מבד פליסה אדום, עם חגורה ואמרות שמלה בבז' הצליחו לבלוט לטובה. גם שמלות עם הדפסים גרפיים, מכנסיים עם הדפסי חיות מופשטים מעט, סווטשירט עם הדפס ג'ינס מחומצן וכיס ריצ'רץ' חמוד או חולצת ג'ינס עם כפתורי זהב רימזו שיש מקום למותג כמו מנגו, אם רק היה מתאמץ ללכת בכיוונים מוגדרים יותר מבלי לפגוע בכל מטרה אופנתית שעפה באוויר בשנה האחרונה.

במקום להציג עוד חולצות פסים נינוחות בצבעי פודרה, מכנסונים קצרים מדי וז'קטי קיץ חסרי ייחוד עם נקודות פולקה, מוטב היה להתרכז בפריטים ייחודיים, גם אם מהאגף הקז'ואלי של האופנה - כמו סווטשירטים איכותיים בצבעים אחידים, חצאיות מקסי מפליסה בצבעי העונה או חצאיות מיני באורכים שונים, שלפחות יעזרו לבדל את הרשת מרשתות אופנה מהירות אחרות. באקלים האופנתי העכשווי, רשת אופנה מהירה חייבת לחדד את הבשורה שלה, והמחיר - למרות העם והצדק החברתי שלו - אינו יכול להיות תחליף לאופנה טובה.

מחירים: חולצות: 40-330 שקל; מכנסיים ומכנסי ג'ינס: 130-270 שקל; ז'קטים: 170-480 שקל; חצאיות ושמלות: 100-500 שקל; מכנסיים קצרים: 120-170 שקל; אוברולים: 160-300 שקל; אביזרים (נעליים, תיקים, צעיפים ותכשיטים): 50-500 שקל



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו