בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ילדים זה שמלה שמחה

אחרי תשעה חודשי הריון ילדה גילי אזולאי גם אוסף בגדים אביבי, אוורירי ושמח, המשקף את הלך הרוח שלה בכל אותה תקופה

3תגובות

מעצם טבען, קולקציות ביגוד או אביזרים משקפות את ההוויה של המעצב החתום עליהן. במקרה של גילי אזולאי, בת 34, מהמותג "ג'ולייט", הריון ולידה היו גורמים מעצבים במהלך עבודתה על האוסף של אביב-קיץ 2012, ותחושות של קלילות והתרוממות רוח היו הכוחות המניעים. התוצאה: מלתחה אביבית אוורירית במיוחד, שכותרתה Rave of Joy.

תחושת האופטימיות של אזולאי ניכרת כבר למרחוק בבגדי הקולקציה, התלויים כעת על קולבים בבוטיק "רוביסטאר וג'ולייט", שהיא חולקת עם מעצבת האביזרים שירלי איציק ("רוביסטאר"), בסמוך לשוק הפשפשים ביפו. בראש ובראשונה היא בולטת בבדי המשי והשיפון האווריריים, בגוונים של ורוד, טורקיז, קוראל או מנטה, ובצלליות המרחפות שיצרה מהם. אך השפעת ההריון והתחושות שנלוו אליו באה לידי ביטוי גם בגזרות הבגדים, שהתרחבו ביחס ישיר לשינויים במבנה הגוף של המעצבת. במבט ראשון, אפשר להתפתות ולייחס לה אפילו את הנטייה של אזולאי להותיר את מכפלות הדגמים גזורות בגסות מכױונת, מעין עדות לעבודה בתנאי בהילות ולחץ. ואולם, לכך יש דווקא הסבר אחר: היא פשוט אוהבת קצוות פרומים. החספוס שהם מעניקים לדגמים נושא חן בעיניה.

מכפלות בגדים לא מעובדות שאניצי חוטים נפרמים מהן אינן בבחינת חידוש ייחודי למעצבת, אך באופן המחושב שבו נשזרה המחווה האסתטית הזאת בקולקציה ניכרת רגישות מסוימת. כך, בין השאר, בגופיית משי בדוגמת קווים מרוסקים (באדום חיוור או ירוק חיוור), שקצות הבד נאספים בה בשתי רצועות גומי עבות ושחורות בכתפיות. בהתחשב בגזירה או בתפירה ה"רשלניות", וכן בשימוש בחומר הגלם הזול של סרטי הגומי, המראה המתקבל אינו המוני כלל. למעשה, ההיפך הוא הנכון ­ יש בו שבירות וקלילות מנוסחות היטב, בעידון.

יוניב אדרי

מחוות דומות שבות ומופיעות בלא מעט דגמים בקולקציה ­ בין השאר, באמרתה של גופיית משי, חתוכה מאריג שיפון לבן ומשובצת בפיסות בד משי (בגוון של ורוד, מנטה או שחור) המכסות את החזה ומותירות רווח של מחשוף ביניהן, וגם בחצאית קצרה שקפלי בד מכווצים בחלקה העליון. אך למרות החזרה הזאת על המחוות, הן נדמות כתוצר של מחשבה מעמיקה ולא כמאניירה אסתטית ריקה. חולצה נטולת שרוולים משיפון משי צחור, שבמרכזה צף מלבן אריג משי, ממחישה זאת היטב: כדי לייצב את משקלו של האריג המשולב בחזית, השחילה המעצבת באמרה בגב חוט דק אך כבד, המשמש כמשקולת וילונות. זה פתרון יצירתי ומחוכם.

ואילו בחלקה התחתון של שמלת "סאני", שנחתכה בגזרת גופייה מתרחבת ממשי בגוון טורקיז לוהט או במנטה צונן, נתפרו קפלי בד במלוכסן ואלה קולחים בגלים. אמרותיהם החשופות של הקפלים החדים משוות לשמלה קלילות חיונית למרות שפע הבד. לעומת המראה הבשל שאזולאי יוצרת, גזרותיהם של אוברולים ממשי בצבע מנטה או תכלת מעלות על הדעת תווים של בגדי ילדים. תורמות לכך הפרופורציות הקטנות, כנפות הבד שמעל הכתפיים, ועם זאת הדרך שבה נחים הבגדים בקלילות על קימורי הגוף מנסחת אלגנטיות נשית לא מתקתקה או מתחנחנת.

"בדרך כלל אני בונה את הקולקציות באופן אינטואיטיבי, על פי הנטיות, הטעמים והצרכים האישיים שלי", אומרת אזולאי ומוסיפה כי חלק מהרעיונות לדגמים צומחים מהמפגש עם בדים חדשים.

יניב אדרי

לעיצוב אופנה פנתה אזולאי ב‑2004, שנתיים לאחר שהשלימה לימודי קולנוע במכללת ספיר. את האופנה גילתה במקרה, דרך חברה שלמדה באותה העת בשנקר. אזולאי נהגה לעזור לה בעבודות יד, ובהמלצתה פנתה לקורס של תדמיתנות מטעם משרד העבודה. "פרט לאהבה לבגדים לא היו לי שום כלים או ידע טכני מוקדם. ולמדתי שם המון", היא אומרת.

בדיעבד, היא מוסיפה, דברים החלו להסתדר במקומם הטבעי: שמה המקורי הוא ג'ולייט, כשמה של דודתה שעסקה באופנה ומתה צעירה. כשמלאו לה 18 היא שינתה את שמה, משום שנראה לה כבד מדי לדורה. "מעולם לא ייחסתי חשיבות להיסטוריה של השם הזה או לקשר שבין העיסוק הנוכחי שלי לזה של דודתי המנוחה. רק כשייסדתי את המותג ונדרשתי לבחור לו שם, ג'ולייט עלה באופן טבעי".

למרות סיפור המסגרת של יצירת הקולקציה, ולמרות הצהרתה של המעצבת על נטייתה לעצב בגדים בצלמה, גופיות חושפניות או חצאיות זעירות עשויות להיראות כמו פריטים שמיועדים לנערות בעלות גוף גבעולי יותר מאשר לאמהות טריות. אבל אזולאי עצמה אינה רואה בכך סתירה. לטענתה, אין לה כל בעיה לחשוף את החזייה בלבושה, והיא מייעדת את המלתחה שלה לנשים שמרגישות כמותה. "אפילו היום, כשאני שוקלת 12 קילו יותר מאשר לפני ההריון, אין לי בעיה עם זה. זה דווקא יכול להפוך לחלק מהמראה, אם למשל חלקים מחזייה צבעונית או בעלת מרקם מסוים מבצבצים פתאום".

יניב אדרי

היא מודעת לכך שיש נשים שלא יסכימו אתה, ושמבחינה מסחרית זו אולי אינה בחירה נבונה. אך היא ממילא אינה מחשיבה במיוחד שיקולי מסחריות, הן באופן הבנייה של הקולקציה ("אני לא בונה אותה לפי מראות שלמים, שבהם פריטים יכולים להשתלב היטב זה עם זה") והן בבחירת הבדים היקרים. "אם, נניח, אתרגם את כל הדגמים האלו לבדי טריקו בגווני שחור ואפור, זה יימכר טוב יותר ללא ספק", היא אומרת ומציגה שמלת טריקו שחורה ארוכה בגזרת גופייה, המתרחבת לחצאית באורך מלא ובגבה משולב בד כותנה אפרפר דקיק בצורה מדורגת. זה דגם פשוט וחינני, אך אין בו הלהט שבדגמים הצבעוניים.

והנה פתאום, מאחורי השמלה, בקצה מעמד הבגדים, מתחלפת הקשת הססגונית בדבוקה שחורה-אפרפרה של פריטים. "פתאום זה הרגיש לי צבעוני מדי והייתי חייבת לאזן קצת", היא מסבירה.

מפתיע לגלות כיצד המעבר לשחור המוכר מכתיב אווירה וסגנון מעונבים יותר באופן טבעי. בשמלת "רקדנית", המשלבת כותנה, משי וקופרו שחורים ומשני צדיה שופעים משולשי בד בגלים בשרניים; במכנסיים קצרים-ארוכים מקופרו, המיועדים להירכס גבוה במעלה הסרעפת בצללית המאריכה את פלג הגוף התחתון; אפילו בקפל הנינוח בחזית של חצאית עיפרון שחורה ממשי או במכנסי קופרו ארוכים ­ בכל אלה יש טקסיות מסוימת בשל גווןהבדים.

יניב אדרי

"זו התנסות אחרת, השימוש בצבעים נועזים. זה מאלץ אותך להתמקד ולדייק יותר בבניית הדגם", מסכמת אזולאי. "אותי באופן אישי זה מפחיד מעט לפעמים, ואני מניחה שחלק מהלקוחות ירגישו כך. אבל בסופו של דבר זה סוחף למשהו קליל ושמח".

מחירים: חולצות: 550‑650 שקל; מכנסיים: 450‑870 שקל; אוברולים: 850 שקל. חצאיות ושמלות: 590‑1,650 שקל. "רוביסטאר וג'ולייט", עמיעד 13 יפו



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו