בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

רונן חן יוצא לדרך חדשה

בקולקציית החורף של המעצב אין מהפכה עיצובית, אבל יש הרבה נקודות חוזק, כמו עידון, דיוק ומחשבה על הגוף הנשי

2תגובות

הקולקציה החדשה של המעצב רונן חן לחורף הקרוב מחולקת לשש קבוצות, אבל אין ספק ששמה של אחת מהן, equilibrium ¬ שיווי משקל או איזון ¬ יכול להיות הכותרת של הקולקציה כולה ואף של עבודתו של חן בכללה. חן, שעבודתו הולכת ומתעדנת עם השנים, הצליח ליצור בקולקציה שיווי משקל בין צבעוניות חורפית טרנדית, לרבות בריק, צבעי שלכת, כחול נייבי, שחור ובורדו, ובין משחקי הגיאומטריה של חלק מהגזרות והטקסטורות העמוסות שלהן, בהן סריגות במסרגה גדולה, סריגות בוקלה ובדי קטיפה. אגב כך הוא ניסח את נקודת המפגש בין אורבניות לטבע, המזוהה עם עיצוביו.

יש משהו בקולקציה הנוכחית שמרמז על בגרות, ללא פזילה לטרנדים צעקניים מדי ומתוך שמירה על הד-נ-א החני, הקשור לחיבתו של המעצב לטקסטורות, לבגדים מפוסלים ולגוף הנשי. במובן הזה הרוח הלונדונית, מהשראות העונה (בהן שכונת בריק ליין, שלכת, עננים ואפרוריות), מקבלת פרשנות שקטה, רחוקה מהאוונגארד המזוהה עם בירת אנגליה וקרובה יותר לאיפוק של תרבות זו בכלל.

שמלה מונדריאנית בגזרת A ממחישה איך זה עובד במיטבו. מצד אחד אמנם אין בשמלה מהפכה עיצובית או בשורה חורפית גדולה: היא עשויה מבד ג'רזי רך, בנויה מכמה חלקים גיאומטריים צבעוניים וחסרת שרוולים. מצד שני, במבט מקרוב ¬ בעיקר כשהשמלה נלבשת על הגוף ¬ ברור שהיא מעוצבת באופן מדוקדק יותר ומחטבת באופן כמעט מושלם את הגוף הנשי.

משחקי גיאומטריה ממשיכים להעסיק את חן ברבים מהפריטים האחרים: שמלות וחולצות שכוללות צורות גיאומטריות, חיתוכים ואלכסונים, טוניקה גדולה עם פסים בכיוונים שונים וגם סריג פסים אוברסייז עם שרוולי עטלף, שמקבל טוויסט באופן שבו הוא נתפר ומתחבר אל עצמו. סריג אחר, מעין קובייה שטוחה עם חורים בכל מיני פאות, מזכיר את חולצת העיגול של מרג'יאלה, והוא מתעורר לחיים כששמים לב לשרוולים הא-סימטריים שלו ולמבנה הבסיסי המפתיע.

קבוצה אחרת, אורבנית וצעירה יותר, מחברת בין הטרנד הצבאי למראה רך ונשי יותר. אמנם זה טרנד לעוס במקצת (נראה שאין חברת אופנה מקומית או בינלאומית שלא סימנה את הצבא כאחת מההשראות שלה בשנה האחרונה), אבל חן הצליח לתת לו פרשנות אישית, בעיקר דרך דפוסי קמופלאז' עדינים, משהו שמזכיר יותר עלי שלכת או קיר מתקלף ופחות חיילים בווייטנאם. ואילו האלמנטים הצפויים של רכיסות כפולות או רוכסנים מתעדנים הודות לבדים ולסריגים הרכים, וגם לגזרות הפשוטות.

שמלת A בעלת הדפס קמופלאז'י שכזה ממוסגר בשחור נראית טוב על בדי השיפון הרכים. כך גם שמלה עם דפוס עלי שלכת בשחור ופודרה. גם ז'קט צבאי מג'רזי בשחור ובריק עם תיפורים וחתכים נראה מוצלח במיוחד, בעיקר הודות לא-סימטריות המודרנית שלו ולמינימליזם הנושב ממנו.

חן מעיד על עצמו שהוא אוהב לפסל ועובדה זו ניכרת בחלקים רבים בקולקציה: בדים וטקסטורות שמקבלים אופי תלת ממדי, קפלים, סגירות ונפילות דרמטיות שמתקבלות מגזרות מתוחכמות. זה גם המקום שבו נראה כי חן מרגיש הכי בטוח: סריגים גדולים במסרגות גדולות, כמו מעיל עם צווארון שאל, חולצת מעטפה עם סגירה גבוהה שמעניקה לחולצה את הנפח, ז'קט ארוך עם צווארון נופל שיוצר מחשוף עמוק, מעיל מצמר צר וארוך שעוקב אחרי קווי הגוף, ומעיל צמר מוצלח בגזרת שכמייה עם רבידה קדמית וכפתור.

העניין של חן בטקסטורות ובדפוסים הפך את הקולציה הבטוחה והסולידית שלו למעניינת יותר: טקסטורות של עננים ואדמה שעברו לדפוס, שילובי אריגים וסריגים, טכניקות טיי-דיי ודפוסי תחרה שעברו מניפולציה דיגיטלית. בעיקר ראויה לציון קבוצת סריגים אחת בכחול, אפור ומלאנז' שקיבלה מראה מלוכלך וייחודי הודות לטכניקת צביעה שניסה חן בסטודיו שלו. הסריגים בצבעי השמנת קיבלו את צבעם בעקבות מריחות צבע מבפנים, שיצרו צבע מלאנז' אשר הדגיש את התיפורים והעיניים.

הקבוצה האלגנטית יותר בקולקציה מגובשת פחות: אמנם אפשר למצוא בה שמלות מקסי דרמטיות מסאטן וקטיפות, בעלות גזרות ישרות; שמלות קטיפה עם רבידה שחורה וגב עם רוכסן; שמלות עם פיתוח רקמה או שמלה יפה בעלת דפוס תחרה עם חגורת מותן או בגזרת בוקס שנשפכת באלכסון. אבל פריטים אחרים, ובהם דפוס יפאני שמופיע על חולצה ושמלה (יפות כשלעצמן), נראים זרים בקולקציה.

יש בקולקציה של חן נקודות חוזק רבות: האלמנטים הפיסוליים, המינימליזם של הגזרות מול הטקסטורות המעניינות, והצבעים שלא נראו בקולקציות הקודמות שלו. אף שנדמה כי חן פוסע בצעדים בטוחים מדי במחוזות מוכרים, מדובר בסולידיות שמאחוריה עבודה קשה, בחירה נכונה ומוקפדת של בדים וגזרות ומחשבה על הגוף הנשי שמבקש בגדים לבישים, נוחים ואופנתיים, בלי להיתלות באילנות גבוהים מדי. אבל דווקא המקומות שבהם העז חן יותר, כמו הדפסי הקמופלאז' היפים, הצביעות הלא שגרתיות או הגזרות המתוחכמות יותר, מסמנים דרך חדשה ומסקרנת למעצב הוותיק, וציפייה לראות עוד כאלה גם בעונות הבאות.
 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו