שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

מהי הבשורה של הוניגמן?

לפעמים זה מצליח בהוניגמן ולפעמים קצת פחות, אבל עדיין נשארת השאלה מה הבשורה האופנתית של החברה, מעבר לתרגומם המקומי של טרנדים מחו”ל

סהר שלו
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
סהר שלו

מצבה של חברת הוניגמן בשוק הרווי והתחרותי של השנים האחרונות, ממחיש את הרצינות שבה נדרשים המותגים הישראליים להתייחס ללקוחות שלהם. עם כניסתן של רשתות זרות וזולות, חברות אופנה ישראליות זקוקות למסר חד, דימוי ברור ואמירה אופנתית אלטרנטיבית.

קולקציית החורף הנוכחית של הוניגמן, שהופקדה בידי שלוש מעצבות חדשות שסיימו לא מכבר את לימודיהן, היא צעד נכון בכיווןן, אם כי מהוסס מדי. בפרזנטציה שבה הוצגה הקולקציה, ניכר היה שהמותג מבקש לתרגם טרנדים עולמיים לבגדים לבישים ולשרטט ארון אפשרי לנשים בוגרות שלא רוצות להיראות מיושנות, אבל גם אינן רצות בעיניים עצומות אחרי מגמות אופנתיות חדשות. לצד ההקפדה על תפירה איכותית, דיטיילים, אביזרים ובגדים שיכולים לשרת כל לקוחה, נדמה היה שהזווית האופנתית הועמה מעט במעבר דרך פילטרים מקומיים, אולי כדי לא להיראות להוטה מדי אחרי טרנדים.

מתוך קולקציית סתיו-חורף 2013 של הוניגמןצילום: רון קדמי

לפעמים זה מצליח בהוניגמן ולפעמים קצת פחות, אבל עדיין נשארת השאלה - באיזה כיוון רוצה המותג לצעוד ומה הבשורה האופנתית האמיתית שלו, מעבר לתרגומם המקומי של אופנות מחו”ל ולהיגררות סגנונית כזו ואחרת בעקבותיהן.

מעיל טרנץ’ קלאסי וקצר ברכיסה כפולה הוא דוגמא טובה לשאלות שמעוררת הקולקציה הנוכחית. זה במעיל שימושי, קצר מעט ‏(אורך שנדמה שיהיה שימושי בחורף הישראלי יותר מאשר מעילי הטרנץ’ המוכרים והארוכים יותר‏) עם רכיסת כפתורים אופנתית וכותפות עם חישוקים בצדדים. אבל למרות הפרטים הקטנים האלה, אין כאן אמירה אופנתית של ממש, והעובדה שמדובר במעיל טרנץ’ שחור הופכת אותו לעוד אחד מעשרות מעילי הטרנץ’ המוצעים ללקוחות המקומיים. דווקא מעיל טרנץ’ אחר, בגוון ירקרק יותר או בצבע יין, הוא כיוון מעניין שהופך את הפריט הקלאסי לנחשק קצת יותר.

גופיות עשויות היטב

קבוצת הסריגים הקלים והכבדים שמציעה החברה, בדוגמאות צמות ובצבעי בריק, למשל, היא דוגמא טובה להפיכתו של פריט חורפי בסיסי לאופציה אופנתית וקלילה, עם הצבעוניות הנכונה והדוגמאות המעניינות שיכולות להשתלב עם כל בגד אחר בארון. כך גם סריגי הלורקס היפים או סריגים עם מוטיבים גרפיים מופשטים ‏(כמו סריג לבן שחציו התחתון שחור‏). גם מעיל הקווליט, פריט אופנתי שהפך ל”מאסט” בחורף הנוכחי, מקבל פרשנות מעניינת בהוניגמן, עם גזרה צרה יחסית, כפתורי ניטים ופרווה ‏(מלאכותית‏) נשלפת שנותנת לו את הטוויסט הנכון, בלי שייראה מתאמץ מדי להיות טרנדי.

מתוך הקולקצייה של הוניגמןצילום: רון קדמי

הקבוצה המודפסת הגרפית, לעומת זאת, היא דוגמה לכיוון שחוק של פרשנות טרנדית, שלרוב לא עובר בחברות של אופנה מהירה כמו הוניגמן. הגופיות עם הדפסי המעוינים ‏(המזכירות צעיפי משי שאנליים‏) נראות זולות מדי, או לפחות עם חיי מדף קצרים במיוחד, ולעומתן דווקא גופיות פאייטים בלבן או גופיות עם חוט מטאלי במראה רטוב, העשויות היטב, נראות כמו משהו שיכול להילבש גם בקיץ ובחורף הבאים.

גם קבוצת הבגדים עם הניטים והפאייטים היא משהו שראוי לבחון מקרוב. בחלקה היא מציעה פריטים יפים שניכר כי יד מעצבת עמדה מאחוריהם ‏(כמו בחולצה ללא שרוולים, שעל הצווארון שלה שזורים באופן מסקרן ניטים וחרוזי זהב וכסף‏), ובחלקה היא מציעה חולצות ושמלות עם ניטים ופאייטים שנראות זולות ומיושנות עוד לפני שירדו מהקולב.
אגף המעילים והז’קטים הוא לרוב מחלקה חזקה יותר במקומות כאלה, המציעים בגדים מחממים ואופנתיים במחירים שפויים יחסית. הוניגמן מציעה כאן בין השאר ז’קט שכמייה עם דוגמאות פפיטה גדולות ויפות, ז’קטים מצמר במבחר צבעים ‏(אבל חסרי ייחוד אמיתי‏) וחליפות סריג בד שאנליות יפות ‏(בבז’ עם אמרות כחולות‏).

דווקא הגבר של הוניגמן, מהסוג המצהיר על עצמו כי אינו קורבן אופנה, מקבל העונה טיפול מדויק יותר ‏(אם כי זהיר וגנרי מדי לפעמים‏). במיוחד ראויים לציון המעילים והז’קטים, שנעים בין הסולידי בחום ושחור למעילי עור צרים ויפים יותר, מעילי טייסים מניילון וז’קטים מצמר ומפוטר שהופכים את ההיצע ההוניגמני לרחב במיוחד.

הדיטיילים הקטנים, כמו בטנות בצבעים שונים, הקפדה על גזרות נכונות והעובדה ששולבו בקולקציה צבעים כמו כחול וחמרה, טבק וירוקה, הופכת את הקולקציה בהוניגמן לאופציה ראויה. גם הסריגים, בעיקר אלה בעלי הפסים הרחבים אן הדגראדה מלאנז’, ראויים לציון מיוחד.

סקירת כל קולקצית החורף של הוניגמן עדיין מעלה כאמור שאלות על דרכה של החברה, שמצד אחד נענית לטרנדים ‏(ומבצעת אותם בהצלחה חלקית‏) ומצד שני מבקשת ליצור ארון אופנתי שאינו בר חלוף. עם גיבושם של טעם מדויק יותר, כיוון אופנתי ברור ואומץ סגנוני גדול יותר - תוך המשך ההקפדה על הפרטים והתפירה, כמו בקולקציה הנוכחית - יהיה למה לצפות מהוניגמן גם בעונה הבאה.

נשים: חולצות מכופתרות 140–230, חולצות אריג 180–230, ז’קטים ועליוניות 150–500, מעילים 160–600, שמלות 200–400, חצאיות 200–280, ג’ינסים 170–300, סריגים 110–300.
גברים: חולצות מכופתרות 180–230, מכנסיים 160–280, ג’ינסים 200–280, סריגים 130–300, מעילים וז’קטים 280–700. להשיג בחנויות הרשת.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ