שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

חורף דרמטי, שחור ומבריק

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה

מפגש עם קולקציית החורף של ליטל קלמנסון ועם המעצבת עצמה יוצר תחושת דיסוננס קלה. התכשיטים הגדולים, המנצנצים והבולטים, שהם רוב הקולקציה של קלמנסון, לא יתאימו למעצבת הקטנה והעדינה שלהם. קלמנסון, 38, עונדת שרשרת עדינה וטבעת קטנה, בלתי נראית, בעיצובה; פניה נקיות מאיפור. ואולי בעצם יש בכך התאמה לנראת הכללית של עיצוביה: אם בארץ יש למותג של המעצבת רק חנות אחת, בקניון רמת אביב היוקרתי, הרי בעולם היא מוכרת בכ 1,500 נקודות מכירה, בתערוכות, בירידים, בחנויות כלבו ועוד ¬ רק באחרונה פתחה חנויות בפולין, ברוסיה ובלונדון ¬ וגם באתרי אינטרנט.

הקו העיצובי של קלמנסון, הבא לידי ביטוי גם בקולקציית החורף העכשווית, מאופיין בקווים דרמטיים בשחור מבריק, בשילובים של אבני סוורובסקי, בחיתוכי לייזר ובעיקר בפריטים גדולים. העגילים בקולקציה משתלשלים עד לכתף, והצמידים עשויים להגיע כמעט לכדי אמה שלמה. קלמנסון ממהרת להסביר כי בשל הצלחתה בחו"ל עליה להתחשב בצורכי הלקוחה הלא ישראלית כשהיא מעצבת. לדבריה, האמריקאיות אוהבות תכשיטים גדולים במיוחד ואינן חוששות לענוד לארוחת ערב או לאירוע אחר תכשיט דומיננטי, אחד לפחות, שיסיט אליו את מלוא תשומת הלב. לא כך בארץ, היא אומרת: הישראליות עדינות יותר ואוהבות תכשיטים קטנים, או שהן אוהבות את המראה הרוקיסטי יותר, בוחרות צמיד מעור שחור ו"סוגרות עניין", כלשונה.

בשמונה השנים שחלפו מאז הקימה את המותג שלה שמרה קלמנסון על תפקידה כמעצבת ראשית המעצבת כל פריט ופריט בעצמה, ובו בזמן תפח מספר העובדות בסטודיו שלה, אלו המייצרות כל אחד מתכשיטיה בעבודת יד, מ 11 ל 50. את האבנים וחלקים אחרים לתכשיטיה רוכשת קלמנסון בצ'כיה ובאוסטריה אך את המתכות היא מייצרת בעצמה, או נכון יותר ¬ קונה פלטות גולמיות וחותכת בעצמה על פי צרכיה. כך גם לגבי סוגרים, מחברים וחלקים נוספים שבעבר נהגה לרכוש והיום היא מתעקשת לעצב כרצונה. כל הנתונים האלה אינם מובנים מאליהם לנוכח היקפי הייצור של קלמנסון ¬ על אחת כמה וכמה בקולקציה כמו זו של החורף הנוכחי, המונה יותר מ 400 פריטים.

מתוך הקולקציה. הכל גדול

הקטלוג של קולקציית החורף, באנגלית, מסביר כי עוצבה בהשראת היער השחור ומרמז על אופל קר ואירופי, אך זה משולב בהרבה "בלינג" בסגנון המותג. השרשראות גדולות, מגיעות עד מפתח החזה, בשחור או בשילוב עם צבעי ניאון כמו ורוד וכתום. הצמידים, הטבעות, השרשראות והעגילים משלימים זה את זה בסטים שלמים, אך ניתן לרכוש כל פריט בנפרד.

המבחר אכן נראה אינסופי כמעט, למרות החנות הקטנה יחסית שבקניון: 150 דגמים שלעגילים, 60 דגמי צמידים ו 80 דגמי שרשראות, סדורים על גבי מגשי תכשיטים, וברקע שולט הצבע הוורוד, הוא צבע המותג. הצפיפות הגדולה כאן מקשה להבחין בפריטים הקטנים, ועד מהרה הופך הנצנוץ לאור מסנוור המסמא את העין. דרושה נשימה עמוקה וסבלנות כדי למצוא את התכשיט המבוקש, אך זה יימצא לבסוף: הקולקציה פונה אל כל לקוחה אפשרית, ואין בה לפיכך פריטים אוונגרדיים קשים לעיכול, וגם טווח המחירים הוא רחב בתורו. הלקוחה הישראלית יכולה אם כך למצוא כאן את מבוקשה, גם אם לא בהכרח הלקוחה התל אביבית האורבנית והנוקשה.

מחירים: טבעות: 200 500 שקל; צמידים: 180 2,000 שקל; עגילים: 300 800 שקל; שרשראות: 90 2,500 שקל. להשיג אצל ליטל קלמנסון, קניון רמת אביב, תל אביב


תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ