בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

קסטרו: מסלולים מקבילים לא נפגשים לעולם

בתצוגה של הקולקציה שלה לאביב-קיץ 2013 הציגה קסטרו עיבודים יצירתיים למגמות עדכניות. אבל לחנויות יגיעו בעיקר דגמים שלא עלו על המסלול, אלו שמנסים לרצות את הקהל הרחב. הפער הזה מערפל את המסר העונתי של המותג

תגובות

הרעיון של ראי שמכפיל בבואות יופי אינו זר לתעשיית האופנה, ותצוגת אביב־קיץ 2013 של קסטרו בתחילת השבוע לא יצאה מכלל זה. מראות מדורגות שהוצבו בקצה המסלול שיקפו את צדודיות הדוגמנים שצעדו עליו ואת לוגו המותג שנתלה מהתקרה, אבל לא רק אותם. גם הצופים שישבו בשורות הראשונות יכלו לבחון בהן את דמותם. וכשארבעת הפרזנטורים של קסטרו – הזוג הוותיק גל גדות ויונתן ווגמן והצמד שהצטרף אליהם בעונה שעברה לירז דרור ואריק מור – צעדו זה לצד זה בשורה, לוחות הזכוכית האלו תרמו גם להעצמת המסר שקסטרו מזרימה למערכת דם חדש בכל עונה.

העונה חברו מעצבי התצוגה ליוצרים חיצוניים, ופרופסור דודו מזח, ראש המחלקה לאמנויות המסך בבצלאל, הוא שחתום על עיצוב הבמה, והדי־ג’יי והמעצב מרסלו בורלון על הפסקול. לשניים היה תפקיד משמעותי בהעברת החזון האופנתי של מנהלי המותג אל מסלול התצוגה; והיוזמה של מנהלי קסטרו לייצג יופי ישראלי באמצעות נערה ונער אלמונים שנבחרו לצעוד על המסלול, ומצד אחר לאתגר את אידיאל היופי הרווח באמצעות מנעד רחב של דוגמנים מקצועיים, העשירה את האופק היצירתי של התצוגה הזאת ותרמה רבות להצלחתה.

אלא שבביקור מקדים בחדר התצוגה הצטיירה תמונה אחרת לגמרי. שם, למשל, הוצגו זוג מכנסי ג'ינס הדוקים לנשים שכללו סריג אלסטי מחטב בחלקם העליון הפנימי. המעצבים שהציגו את הדגם חשו גאווה על פיתוחו, ובמידה מסוימת בצדק. זה פריט שימושי שיענה על צרכיהן של לא מעט נשים בארץ. בתצוגה, לעומת זאת, הדגם אפילו לא זכה לעלות על המסלול. באופן טבעי, מעצבי התצוגה העדיפו לשים את הדגש על דגמים מהודרים, בעלי צביון מרשים יותר.

כך קרה לבסוף שהקולקציה השלמה של המותג צעדה בשני מסלולים מקבילים שנפגשו רק לפרקים: האחד ייצג את מה שמנהלי המותג רוצים שהקהל הרחב יחשוב על קסטרו, והשני – את מה שמנהלי המותג מאמינים שהקהל הרחב ירצה לקנות בסופו של דבר. המרחב שנשמר בין שני האפיקים האלו היה הפער שבין התדמית למעשי, ובתום התצוגה הוא נראה גדול מדי ומעורר תסכול משום שלא איפשר לקבל תמונה מהימנה על טיבה של קולקציית האביב של המותג שתגיע לבסוף לחנויות.

אם לשפוט על פי התצוגה על המסלול, היא תהיה לא רעה כלל ולרגעים אף תצטיין בעיבודים יצירתיים של מגמות עדכניות ברוח המקום. קולקציית הנשים נחלקה לשלוש חטיבות עיקריות, שכל אחת מהן מתייחסת למגמה בולטת באופנה העכשווית: צורות ותבניות גיאומטריות בשחור ולבן, דפוסי פריחה דיגיטליים וחייטות חדה על פי קוד מינימליסטי חמור. נקודות הציון האופנתיות האלו היו קלות לזיהוי - והקלו ודאי על הצופים שצילמו את הדגמים בניידים החכמים שלהם להעלות אותם אחר כך לרשת בתגיות כמו "שאנל", "סיקסטיז", "מיני", "גיאומטרי", "שחור ולבן" או "אופנת החלל". אך מה שבלט עוד יותר במלתחה הוא הקושי של מנהלי קסטרו להחליט איזו עמדה הם מעוניינים לנקוט: האם הם שואפים להיות מותג אופנה נועז שמסוגל להוביל את דעת הקהל, או לחלופין מותג שיקלע לטעם ההמון ויספק את צרכיו.

ניחוש מושכל הוא שהם מעוניינים לאחוז בחבל בשני קצותיו, והחטיבה השנייה שעלתה על המסלול הצביעה על כך: היא התבססה על פיתוח טכנולוגי מתקדם של המותג – דפוסים דיגיטליים סוערים. צוות המעצבים שטפו דגמים של חולצות, שמלות וחצאיות בפריחה אינטנסיבית, היפר ריאליסטית, אלא שהתוצאה הסופית נראתה פרימיטיבית להפליא כבר בחדר התצוגה. על מסלול התצוגה הם הגדילו לעשות כשזרעו את הדגמים בפאייטים צבעוניים. ייתכן שמישהו הרגיש שהתוצרים אינם משביעי רצון והאמין שהאבקנים המנצנצים ישפרו את המצב. כך או כך, זה היה מופת של טעם רע וחוסר מיקוד.

קולקציית הגברים, לעומת זאת, היתה סיפור שנכתב אחרת. עמיתה העירה עליה, ובצדק מסוים, שהיא נראית כחטיבה נפרדת של מותג אחר לגמרי. היא לא התכוונה לומר שהיא מנותקת מההקשר הכללי של הקולקציה השלמה, אלא שהיא טובה לאין שיעור מזו של הנשים. מכנסי ברמודה בוורוד מטאלי כסוף, שלוו בחולצת פיקה ורדרדה, היו יריית פתיחה למלתחת אביב בגוונים טרופיים רכים, ובין חליפות כותנה פריכה בגוונים חיוורים, שנחבא בהן רמז ללבוש דתי מזרחי, לבין בגדי דנים ודפוסי הסוואה שעובדו במתינות, ניכר בבגדים דיוק מפתה. בכללה נקשרה מלתחת הגברים יחד באריזה מפתה, שהיתה נועזת ועדכנית אך הציעה נחמה גם לאלו המעוניינים להרכיב מראות סולידיים יותר מאותם פריטים.

אלא שגם אוסף בגדי הגברים, שהצטיין על המסלול, הותיר רושם טוב פחות בתצוגה המקדימה. אז לכדו את תשומת הלב חולצות טי מודפסות, פרי שיתוף פעולה של המותג עם חברת דיסני לקראת סרט האנימציה החדש “Oz the Great and Powerful” שאמור לעלות לאקרנים באביב. הפנטסיה הקולנועית התאימה אמנם לאחד הרעיונות המרכזיים בחטיבת הגברים - טבע מלאכותי שנברא באמצעים דיגיטליים - אך ליד חליפות של מכנסיים וחולצה, שנשאו דפוסים מקוריים מופשטים בגוני פסטל חיוורים, הזכירו חולצות הטי את המוצרים שנמכרים בחנויות המזכרות של תאגיד הבידור והתקשורת האמריקאי, לרבות הלוגו המוזהב של הסרט ששולב בהן מעל לחזה.

חטיבת בגדי הנשים והגברים הבאה, על טהרת גוני הלבן, השמנת ושמפניה, חתמה את התצוגה בטון מאופק, אף שהושם בה דגש על גזרות מאתגרות, נפחים מורכבים, בדים שקופים או כאלו בגימור מתכתי וחתכים שדורשים דיוק רב. מלאכת ההרכבה העדינה של הבגדים האלו הותירה רושם חיובי, אך במקביל העלתה סימן שאלה לגבי עתידם בפס הייצור ההמוני.

ממש לפני הפיזור באו מחוות הסיום והשלימו את התמונה: הפרזנטורים לבית קסטרו חתמו את התצוגה בצעידה משותפת נוספת על המסלול, ולרגע נדמה היה שצילום מאלבום תמונות משפחתי מאובק התעורר לחיים. זה נראה בעיקר ארכאי, ולמרות הזיקה לסגנונות לבוש בולטים מאמצע המאה שעברה, לא בטוח שלאפקט הזה התכוונו מעצבי התצוגה. רעיון הפרזנטורים מיושן כשלעצמו, בייחוד כשהדוגמנים שעל המסלול עושים את העבודה טוב יותר מכל אחד מהם.

וכשהדוגמנים האלו פסעו על המסלול בטור ארוך, אוחזים בניידים החכמים שלהם ומצלמים את הקהל וזה את זה בעליצות הפגנתית, שתי הגישות בקסטרו התמזגו: זו של בני הדור הישן וזו של בני הדור החדש. של אלו המקפידים לשמור רגל אחת בעבר מתוך חשש לדהור מהר מדי, ושל אלו שנכונים לאמץ בחדווה את הקדמה הטכנולוגית. הפער בין הגישות האלו, או התנודה המתמדת בין גיבוש חזון ייחודי ובין רצון לרצות את הקהל הרחב, יוצרים בכל עונה ערפל סביב הקולקציות של קסטרו. פתרון אפשרי אחד הוא לעגן את העיצובים המאתגרים יותר בקו נבדל, כמקובל במותגים בינלאומיים.

מחירים: נשים: חולצות: 260-40 שקל. מכנסיים: 360-90 שקל. ז'קטים ומעילים: 500-200 שקל. חצאיות ושמלות: 400-100 שקל. גברים: חולצות: 200-40 שקל. מכנסיים: 300-170 שקל. ז'קטים: 700-200 שקל. להשיג בחנויות הרשת.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו