הקולקציה החדשה של "קום איל פו": גותיקה מחוייטת לבעלות אמצעים

בקמפיין הנוכחי, נראה כי מותג האופנה זנח את המנטרות החברתיות שמנחות אותו, ובחר להתמקד בבגדים

רות פרל בהריר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
קולקציית סתיו-חורף של "קום איל פו". לחייט את הגותיקהצילום: גיא כושי ויריב פיין

בעולם שכולו גדילים, זמש ומכנסי פדלפון, מרענן לראות קולקציה מקומית שנמנעת מטרנד הסבנטיז הכה־נוכח, אך עדיין מצליחה להישאר עדכנית ורלוונטית. גם גווני אדמה סולידיים לא תמצאו בקולקציית סתיו־חורף 2015 של המותג הוותיק "קום איל פו", אלא צבעוניות כהה — כמעט מונוטונית — של שחור ואפור כהה, שנקודות האור היחידות בה הם מעט פריטים בלבן בוהק ובגווני פודרה.

"בארבי וואנטס טו בי מי" הוא שם הקולקציה — החלק השלישי בסדרה העוסקת בנושא זה השנה. מעצבת הבית של המותג, שרון דאובה, אומרת כי כיאה לתמה, הפריטים שיצאו תחת ידיה עוסקים בבחינת הגבול שבין המחויט למרדני, ובהזמנת הלקוחה להתנסויות חדשות. אחד מהפריטים האלה, הממצה את המתח האמור באופן מושלם, הוא ז'קט פופלין שחור בעל גזרה מוקפדת, שאלמלא נתפרו לצידיו שני רוכסני מתכת בעלי נוכחות, היה יכול לככב בקטלוג של ה"ברוקס בראת'רז".

קולקציית סתיו-חורף של "קום איל פו". צבעוניות כההצילום: גיא כושי ויריב פיין

פריט אחר הנמצא על הגבול שבין הקלאסי לבועט הוא מכנס פינסטרייפ העשוי מ־Cool Wool בגזרת שרוואל: הסוגר שבחזית אלגנטי ותפור היטב, אך בגבו גומי המעניק נוחות ומראה לא שגרתי. אל אלה מצטרף גם ז'קט קצר ומחויט מאותו הבד, בעל אבזמי מתכת דומיננטיים.

פריטים אחרים כבר לא בוחנים את הגבול שבין המוקפד לקשוח, אלא חוצים אותו באופן מובהק. בין אלה נמצאים חולצת רשת שחורה בעלת שרוולים ארוכים; מכנסי עור בגזרת סטרייט־לג עם תפר בברך; מכנסי עור מתרחבים בגזרת שלושת־רבעי ומכנסי אופנוענים צמודים העשויים כותנה ולייקרה, שבברכיהם תפרי נירוורים בעלי טקסטורה בולטת.

חולצת שיפון מקולקציית סתיו-חורף של "קום איל פו"צילום: גיא כושי ויריב פיין

לא מפתיע לגלות, אם כן, שאחת מהנשים שסיפקו השראה לקולקציה היא סוזי סו, סולנית להקת "Siouxsie and the Banshees", ומי שהשתייכה לקבוצת אמנים שהגדירה את סגנון הלבוש הגותי של שנות השמונים.

ההשפעות הגותיות ניכרות גם בדמות הגרגויל, פסל המפלצת המאפיין את אדריכלות ימי הביניים, החוזר ומופיע על פריטים רבים בקולקציה — פעם כאלמנט המרכזי על חולצת טי לבנה, ופעם כפרט קטן המסתתר על בטנה צבעונית של ז'קט.

מלבד הצימוד של הפרוע והמתורבת — ובהיעדר סקאלת צבעים רחבה — המשחק העיקרי ששימש את דאובה בעיצוב הקולקציה כלל שימוש במגוון רחב של טקסטורות. בין היתר, בולטים פריטים בעלי תפרי נירוורים חדים, פריטים באריגת ג'קארד וכאלה שאליהם נוספו אלמנטים מברוקד, המוסיף עושר רב. בולטת גם שמלת מידי שחורה בעלת רוכסן נסתר בחזית העשויה ג'רזי כבד, שכמעט מזכיר את החומר שממנו עשויות חליפות צלילה.

בעבר ספג המותג, שהוקם ב–1987 כמתפרה ביתית על ידי סיביל גולדפיינר וקרול גודין, ביקורת על המחירים הגבוהים שלו. עם זאת, זה לא מנע ממנו להפוך לאחד מבתי האופנה החזקים הקיימים כיום בישראל, עם תשע חנויות ברחבי הארץ.

קולקציית סתיו-חורף של "קום איל פו". התנסויות חדשותצילום: גיא כושי ויריב פיין

גם הפעם קשה לומר שהתמחור הוא נוח, עם טווח שנע בין 790 ל–3,500 שקלים. לדברי דאובה, המחירים הגבוהים הם תוצאה של תהליך עבודה ארוך ומוקפד, הכולל רכישת טקסטיל בחו"ל והכשרת העובדים במתפרות מקומיות לעבודה בסטנדרטים של החברה.

ככל שניתן לראות עד כה, את המנטרות החברתיות שמנחות אותה דווקא זנחה החברה בקמפיין הנוכחי, ובמקום זאת בחרה להתמקד ככל שניתן בבגדים עצמם, שהוצגו על דוגמנית אחת בצילומי שחור־לבן.

כך או כך, מי שהפריטים האמורים נמצאים בהישג ידה, תוכל ליהנות בעונה הקרובה מתוספות מתוחכמות ומוקפדות למלתחה שלה, העשויות מאריגים טבעיים ונושמים המותאמים לחורף הישראלי.

טווח מחירים:
מעילים: 1490–3500 שקל; ז׳קטים: 1890–2400 שקל; חולצות: 790–1190 שקל; שמלות: 1590–2200 שקל; מכנסיים: 890–1390 שקל; קרדיגנים: 790–1690 שקל.

קולקציית סתיו-חורף של "קום איל פו". נמנעת מטרנד הסבנטיזצילום: גיא כושי ויריב פיין
קולקציית סתיו-חורף של "קום איל פו"צילום: גיא כושי ויריב פיין
קולקציית סתיו-חורף של "קום איל פו"צילום: גיא כושי ויריב פיין
קולקציית סתיו-חורף של "קום איל פו"צילום: גיא כושי ויריב פיין
קולקציית סתיו-חורף של "קום איל פו"צילום: גיא כושי ויריב פיין
קולקציית סתיו-חורף של "קום איל פו"צילום: גיא כושי ויריב פיין

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ