חבורת ״יאללה בלאגן״ משנה את כל מה שחשבנו על העלייה מרוסיה ואוקראינה

במופעי סטנדאפ פתוחים ובערבים בסגנון "טד" אבל מעושנים, 
הם מדברים על פוליטיקה ופילוסופיה, שיער גוף ופוליאמוריה, הדינמיקות עם הישראלים והקצר בתקשורת עם עולי שנות ה־90. תכירו: "יאללה בלגן", התנועה התרבותית־החברתית שסוחפת 
אלפי עולים צעירים מרוסיה ואוקראינה ומתייצבת כמייצגת 
הבולטת של גל העלייה מודל 2020

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
מימין: מאשה מלאך, לב גולדורט, יורה מוראביוב, מארק לוין. הרגישו שבין דוברי הרוסית הם חיים בוואקום תרבותי וחברתי
מימין: מאשה מלאך, לב גולדורט, יורה מוראביוב, מארק לוין. הרגישו שבין דוברי הרוסית הם חיים בוואקום תרבותי וחברתיצילום: גוני ריסקין
לנה רוסובסקי

ערב אחד בסוף שנת 2019, עוד לפני שהתקשורת והתרבות עברו לזום וליוטיוב, אירגנו כמה חברים, עולים די חדשים מאוקראינה ורוסיה, אירוע גדול עם מאות משתתפים. מין ערב "טד" דובר רוסית, שריכז את מבחר ערבי "טד" שכבר ערכו במהלך השנה במסגרת תנועה תרבותית שהקימו ונקראת "יאללה בלגן". על מה לא דיברו שם, באולם השכור שעל קירותיו נתלו עבודות של אמנים בני אותה העלייה, מגרפיקה פסיכדלית ועד קריקטורות צבעוניות במרווח העצום שבין איקונות של מריה וישו לגברים חרדים? דיברו על העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, תפיסת הסובייקטיביות של אדם, פוליאמוריה, סופרים ישראלים בארה"ב, מציאות וירטואלית באדריכלות, איך אפשר להכיר תרבות אחרת דרך ריקוד, מקומות היסטוריים בירושלים, וכן הלאה. היה שם גם מי שדיבר על "הגבר הכי פגיע בקולנוע", רמבו, שהיה חזק כל כך עד שהצליח לחדור דרך מסך הברזל ונהיה פופולרי גם בברית המועצות.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ