כתבי "גלריה"
כתבי "גלריה"

ברוכים הבאים ל"היום בתרבות" - הלייב-בלוג שמרכז עבורכם את כל הכותרות, כל החדשות, כל העדכונים וכל הסיפורים בתחום התרבות, מהארץ ומחו"ל.

22:15 האמנים דנקן קמפבל, ג'יימס ריצ'רדס, קיארה פיליפס וטריס וונה־מישל הם המועמדים הסופיים לפרס טרנר ל-2014, הפרס לאמנות עכשווית הניתן לאמן בריטי מתחת לגיל 50. שלא כמו בשנים הקודמות, הפעם לא מופיע צייר ברשימה הסופית של המועמדים. הזוכה בפרס, המציין השנה את שנתו ה-30, יוכרז בתחילת דצמבר ויקבל כ-42,500 דולר. (איתן בוגנים) לידיעה המלאה

20:55 נמשך משחק הכיסאות המוזיקליים בצמרת עולם עיתונות האופנה: העיתון "Women’s Wear Daily" דיווח היום (רביעי) כי ג׳ו אליסון תחליף את ונסה פרידמן בתפקידה כמבקרת ועיתונאית אופנה בעיתון "פייננשל טיימס". פרידמן מונתה לאחרונה להחליף שתי עיתונאיות אופנה ותיקות ב"ניו יורק טיימס", קתי הורין וסוזי מנקס. אליסון, שתחליף את פרידמן, מגיעה ל"פייננשל טיימס" מהמגזין "ווג" הבריטי, שבו היתה אחראית על מדור ידיעות האופנה. (הילה אוחיון)

20:45 הסרט התיעודי זוכה האוסקר “מחפשים את שוגרמן” תיעד את סיפורו של הזמר האמריקאי סיקסטו רודריגז, שהקליט בשנות ה-70 אלבומי פולק־סול שלא הצליחו בארצות הברית, אבל נהפכו ללהיט בדרום אפריקה. תביעה שהוגשה בתחילת החודש לבית המשפט הפדרלי בדטרויט מבקשת לבדוק לאן נעלמו ההכנסות ממכירות של כחצי מיליון תקליטים של הזמר, שלא הגיעו לידיו. רודריגז, תושב מישיגן, בן 71, אינו שותף לתביעה, שהוגשה על ידי גומבה מיוזיק, חברה שהחתימה את הזמר בשנות ה-70. החברה טוענת כי המפיק קלירנס אוואנס מעל בהכנסות שהתקבלו מאלבומיו של רודריגז ודורשת לקבל ממנו פיצויים. עורך דינו של הזמר מסר לעיתון "ניו יורק טיימס" כי רודריגז רוצה מאוד לגלות לאן נעלם הכסף. הוא עצמו החל לפני שנה בניסיון לברר את התשובה, אך העלה חרס בידו. אם התביעה החדשה תתקבל, גם הוא צפוי לקבל את ההכנסות שמגיעות לו. (משה קוטנר)                          

רודריגז בהופעה בקייפטאון בפברואר 2013צילום: REUTERS

17:50 מותג האביזרים והנעליים הישראלי דניאלה להבי משתף פעולה עם חנות הדגל של הכל־בו היוקרתי בלומינגדיילס בניו יורק במכירה משותפת. המכירה מתקיימת סמוך ליום האם האמריקאי, שנחשב למועד קניות פופולרי בארצות הברית. (הילה אוחיון) לידיעה המלאה

17:10 השבוע נפתחות תערוכות לשלושה אמנים ישראלים בחו"ל: גיל יפמן יציג תערוכה בגלריה רונלד פלדמן בניו יורק; בלו סימיון פיינור ישתתף ביריד "פריז" בניו יורק; ורועי חפץ יציג תערוכה בכנסייה במרכז ברלין. (איתן בוגנים) לידיעה המלאה

15:04 איציק ג'ולי, מחזאי, במאי ודרמטורג של עבודותיה של הכוריאוגרפית יסמין גודר, נבחר לפני כשבוע לשמש מנהל אמנותי של פסטיבל "הרמת מסך" בשנתו ה–25, שייערך בסוף השנה. משרד התרבות פירסם בחודש מארס קול קורא להגשת הצעות לניהול הפסטיבל, שאליו נענו כ–17 הצעות, ומביניהן נבחרה זו של ג'ולי. תקציב הפסטיבל עומד על כ–1.2 מיליון שקלים. "בסיס ההצעה שלי הוא השאלה 'מה זה עכשווי?'", אמר ג'ולי היום ל"הארץ". "זו שאלה שמטרידה אנשים בתחום היום, שאלה שיכולה לענות גם על השאלות 'מה אנחנו עושים ולאן אנחנו הולכים'. הפלטפורמות השנה יתחלקו ליוצרים שמגישים הצעות בפעם הראשונה, ליוצרים חוזרים שהשתתפו בעבר בפסטיבל, וליוצרים ותיקים, שהשנה יוכלו להגיש. פלטפורמה נוספת תהיה הגשה לעבודות בחללים אלטרנטיביים". ג'ולי מספר כי הוא מתכנן להעמיד גם פלטפורמה של "מעבדה פתוחה", שבמסגרתה שני כוריאוגרפים יגישו הצעה לתקציב לעבודה שתפתח את שעריה לקהל בחודשים שלפני תחילת הפסטיבל. "אני בעד לעשות משהו מדויק ומשמעותי יותר", הוא אומר. "ההגשות מתחילות בכתב עד סוף החודש, והפגישות עם היוצרים יתקיימו בין ה–15 ל–19 ליוני. אנחנו גם רוצים לקיים מפגשי דיון בירושלים ובתל אביב. אני רוצה לעבוד עם אנשים שיוכלו לבוא ולדבר ולעגן את עשייתם בדיון משמעותי. "כמו כן", הוא מוסיף, "אני מתכוון להזמין יוצרים ותיקים לקחת חלק בפסטיבל באופנים שונים, דרך מעורבות בסדנאות ובשיחות, למשל. בימים אלה אני בוחר צוות אמנותי שילווה עמי את היוצרים, שיהיה מעבדתי, עם דיון ומשקל תיאורטיים ופילוסופיים. אנחנו נקיים סדנאות אחת לחודש כדי לחשוף את הצעירים שבין היוצרים לתכנים שמחוץ לזירה המקומית, ולאפשר תהליך עבודה שלא מפחד לשאול שאלות". (שיר חכם)

14:48 מספר שיא של 37 סרטים ישראליים באורך מלא יתמודדו השנה בתחרות פרסי אופיר, וכן מספר שיא של במאיות שיצרו סרטים כאלה; כך פירסמה היום האקדמיה הישראלית לקולנוע. מספר הפיצ'רים שיתמודדו השנה שובר את השיא הקודם (ב–2012 התמודדו בתחרות 29 סרטים באורך מלא), ומספר במאיות הפיצ'רים מגיע השנה ל–11 (שתיים מתוכן ביימו את הסרט עם שותף) – מספר מרשים במיוחד בהתחשב בכך שבשנים קודמות רק כעשרה אחוז מהסרטים שהופקו בארץ בוימו על ידי נשים. בין הסרטים המתמודדים יהיו "אפס ביחסי אנוש" של טליה לביא, שזכה באחרונה בפרס הגדול של פסטיבל טרייבקה, וכן הסרטים הישראליים שיוקרנו החודש בפסטיבל קאן: "את לי לילה" של אסף קורמן, "בורג" של שירה גפן, "גט" של שלומי ורונית אלקבץ, "הגננת" של נדב לפיד ו"הרחק מהיעדרו" של קרן ידעיה. גם "יונה" של ניר ברגמן (על חייה של יונה וולך) ו"ערבים רוקדים" של ערן ריקליס (לפי ספריו של סייד קשוע) יתמודדו השנה בתחרות. לאחר שבמשך שנים התמודדו מדי שנה עשרות סרטי תעודה בקטגוריה אחת ויחידה שהוקדשה בתחרות פרסי אופיר לתחום זה, השנה האקדמיה לקולנוע יזמה שינוי: מעתה ואילך יתמודדו סרטי התעודה בשתי קטגוריות נפרדות: האחת תוקדש לסרטים שאורכם מעל 60 דקות (30 סרטים יתמודדו על פרס זה) ואילו 18 סרטי תעודה יתמודדו על פרס לסרט התעודה הטוב ביותר שאורכו עד 60 דקות. בתחרות על פרס אופיר לסרט הקצר הטוב ביותר יתמודדו השנה 40 סרטים. במסלול לסרטים דלי תקציב, שהופקו בתקציב של פחות ממיליון שקל, יתמודדו השנה שבעה סרטים. הזוכה מביניהם יצטרף כמתמודד שישי מול חמשת המועמדים הסופיים לפרס אופיר לסרט העלילתי הטוב ביותר. הזוכה בפרס זה ייצג את ישראל בתחרות האמריקאית על פרס האוסקר לסרט הטוב ביותר בשפה זרה. הקרנות הסרטים המתמודדים יחלו ב–18 במאי ויימשכו עד סוף יולי. (נירית אנדרמן)

14:34 הפסטיבל הבינלאומי ה-9 לקולנוע גאה ייפתח בתחילת יוני. בין הסרטים שישתתפו בתחרות הבינלאומית יתמודד "52 ימי שלישי" של סופי הייד, שזכה השנה בפרס הבימוי בפסטיבל סאנדנס ובפרס דוב הקריסטל בפסטיבל ברלין. (לידיעה המלאה)

13:33 פלורה קושמן, מורה מיתולוגית למחול ממוצא אמריקאי (מוורמונט) שעבדה בעיקר באירופה ובישראל, מתה לפני כשבועיים בבית אבות בקלן בגרמניה והיא בת 77. קושמן היתה מדור המייסדים של בית הספר "London School of Contemporary Dance" וכן היתה מנהלת שותפה של "Mudra", בית הספר של מוריס בז'אר בבריסל, למשך כמה שנים. ב–25 השנים האחרונות היא לימדה באקדמיה למוזיקה ולמחול בקלן. קושמן הכשירה רקדנים בלהקת המחול של רוברט כהן, בלהקת "בלט המאה ה–20" של בז'אר, בלהקה הבלגית "Rosas" ובלהקת המחול הקיבוצית. הסגנון הייחודי שלה הושפע בעיקר ממורה חוזה לימון, ומנטייתה לבודהיזם. היא גם ייסדה את להקת המחול הירושלמית "סדנת המחול של ירושלים", שפעלה בשנות ה–80, ולימדה גם בבת דור. קושמן היתה פסנתרנית מקצועית. הקשר של קושמן לישראל החל בזמן שלימדה בקורס קיץ באקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים בשנות ה–70. היא הבחינה אז בכמה תלמידים שתפסו את עיניה, ולאחר תשאול קצר נודע לה כי כולם בוגריה של הסדנה למחול בגעתון שהקימה יהודית ארנון. "מה היה כה מיוחד בהם?", שאל אותה עשרות שנים מאוחר יותר גיורא מנור, ממקימי להקת הנח"ל, במאי תיאטרון הזירה ותסכיתי "המסך עולה" ברדיו ומבקר המחול של "על המשמר". "הנשמות שלהם היו קשורות לגופם", ענתה לו קושמן, "וזה גרם לתנועה שלהם להיות מרתקת, למרות החוסרים הטכניים". לאחר כמה פגישות ושיעורים עם רקדני להקת המחול הקיבוצית, קושמן החשיבה את געתון כביתה, והחלה להכשיר את דור הרקדנים הראשונים של הלהקה. היא מצאה את עבודתה שם קשה אך מתגמלת. כשראתה את הלהקה מופיעה הבינה כמה היא חובבנית, אך גם כמה הרקדנים היו מוקדשים למחול ומזדהים עם התנועה. היא לימדה בעיקר טכניקת גרהם, ואף יצרה בעבור הלהקה כמה ריקודים. "קושמן למעשה הכניסה את הטכניקה בשנים הראשונות ללהקת המחול הקיבוצית", אומרת מבקרת המחול של "הארץ" רות אשל, "כי ליהודית לא היה כל ידע טכני. קושמן עלתה לארץ בתחילת שנות ה–70 ולימדה גם בבת דור. יהודית דגה אותה לגעתון. תרומתה הגדולה היתה ביסוס הטכניקה עבור רקדני הלהקה והבלטת האישיות הבימתית שלהם. יכול להיות שהיו לפלורה שאיפות כוריאוגרפיות והיא חשבה לקבל תפקיד יותר רציני בלהקה, אבל בשלב זה יהודית כבר החלה להרחיק אותה".
לאחר מכן קושמן הקימה את "סדנת המחול של ירושלים", בתחילת שנות ה–80. "היה ברור שהגיעה לשם מישהי עם כוח אמנותי משמעותי", אומרת אשל. "היא אספה כל מיני רקדנים שעזבו את הקיבוצית, אנשים מהאקדמיה שלא היה להם איפה לרקוד ועוד רקדנים". עבודותיה היו מעין שילוב של סגנונה של מרתה גרהם עם מחול פוסט־מודרני. בסוף התקופה הזו עזבה גם את ישראל. במשך 25 השנה האחרונות לימדה באקדמיה למוזיקה ולמחול בקלן. (שיר חכם)

12:55 רשף לוי שוקד בימים אלה על רימייק הוליוודי לסרטו "לצוד פילים". חברת ההפקה ההוליוודית מילניום פילמס, שייסד הישראלי לשעבר אבי לרנר, רכשה את הזכויות לסרט, ובימים אלה כותב לוי ("איים אבודים") את התסריט מחדש, יחד עם התסריטאי האמריקאי ברי שוורץ. (לידיעה המלאה)

11:50 דובר עיריית רעננה, יעוז סבר, אישר כי להקת בקסטריט בויז עתידה להגיע להופעה באמפי פארק שבעיר ב-29 ביולי. באמפי פארק רעננה יש כ-8,000 מקומות ומכירת הכרטיסים תתחיל בימים הקרובים, כשהמחירים ינועו בין 269 ל-995 שקל. ההופעה בישראל תסיים את סיבוב ההופעות הנוכחי של חברי הלהקה, "In A World Like This", אשר יחל בסוף יוני בלונדון. במופע תבצע הלהקה את כל הלהיטים מהאלבום הנושא את אותו השם, ולהיטים נוספים מכל הזמנים. האחראים להבאת המופע לישראל והפקתו הם היזם טל שרף וחברת המוזיקה אטיסוטו. (גיל נוה)

11:30 הכוריאוגרפית תמר בורר תציג בין 9 ל–11 ביוני בתיאטרון נחמני בתל אביב עבודה חדשה הנקראת "אמש" (אוויר, מים ואש), שבה היא אחראית לבימוי, לפסקול ולעיצוב הבמה. העבודה, בהשתתפות הרקדניות רוני הלר, תמר לם, איילה פרנקל, אנה סבה ובורר, מציעה הקבלה בין היסודות שמהם נברא העולם, כפי שמתואר ב"ספר יצירה" הקבלי, ובין היסודות שעליהם מבוססים תהליכי יצירה באדם הפיזי. היא מורכבת מתשעה חלקים, שבהם כל רקדנית מגלמת דמות לפי הספר. בורר היא רקדנית, מורה לבוטו ולתרפיה בבוטו. היא החלה ליצור בשנת 1988. (שיר חכם)

11:18 ספייק לי עתיד להעלות את סרטו "לא יכולה בלי זה" מ-1985 בגרסה טלוויזיונית:  סדרת טלוויזיה בערוץ הכבלים שואוטיים, שאת פרקיה, באורך חצי שעה, יכתוב לי וגם יביים. הפרויקט הטלוויזיוני יציע גרסה עכשווית לדמויות מהסרט העלילתי הראשון של הבמאי. וכמו במקור, כך בסדרה תוצג תפישתו הייחודית והפרובוקטיבית של ספייק לי בנושאים כמו גזע, מגדר, מיניות, יחסים, ושיפוצי שכונות בברוקלין. "לא יכולה בלי זה" היה סרט פורץ דרך שצולם ב-12 ימים בקיץ של 1985 בתקציב של 175 אלף דולר. הסרט בכיכובה של טרייסי קמילה ג'ונס בתפקיד צעירה מברוקלין שלה שלושה מחזרים, היה להיט קולנועי שהכנסותיו בקופה נאמדו ביותר מ-7 מיליון דולר. הסרט סייע בסלילת דרכו של הקולנוע העצמאי האמריקאי וכן את דרכם של במאים אפרו-אמריקאים אחרים. (רותה קופפר)

ספייק ליצילום: רויטרס

11:12 בין 22 ל-24 במאי, למשך סוף שבוע אחד, ייערך זו הפעם הרביעית בתל אביב־יפו פסטיבל "תלוי במקום", המוקדש לעבודות תלויות מקום וליציאה למרחב הציבורי. אבל אם בשנה שעברה נוצרו כל המופעים לבניין העירייה, השנה הם ייצאו לחללים ציבוריים והקהל יראה אותם בהליכתו ברחובות - במקומות כמו מוסך ביפו, כיתת לימוד בתיכון אנקורי, גינת לוינסקי, שדרות רוטשילד, חנויות בשדרות ירושלים ביפו, בית הסיינטולוגיה ביפו, בית הכנסת הגדול ברחוב אלנבי, שדרות חן ומדרחוב נוה שאנן, עץ הזית בכיכר רבין ועוד. את הפסטיבל ייסדו ליחי בקרמן ונטלי צוקרמן, וזו השנה השנייה שבה הוא מנוהל על ידי קולקטיב אמנותי של ארבעה יוצרים: נטלי צוקרמן, רואי גורמזאנו, עתליה ברנזבורג ומיה מגנט. בין היוצרים שיציגו: לורה קירשנבאום ומעיין מוזס יציצו לחייהם של הסוחרים היהודים והערבים ביפו, וכן אל בית הסיינטולוגיה, רותם וולק תציג בשדרות חן מסלולים של היכרות אינטימית עם דמויות מן השדרה, יהונתן רון וליטל רייס יציבו בשדרות רוטשילד עשרות פרפורמרים עם בליל מחשבות פנימיות של הולכי השדרה, דרור ליברמן יציג בגינת לוינסקי ובמדרחוב נוה שאנן את המופע "הכי נמוך בתל אביב", שעלה בבכורה בפסטיבל "קליפה אדומה 7", מיכל פאולינה תופיע עם חומרים מאלבום הבכורה שלה במוסך ברחוב אפ"ק ביפו, יאיר ורדי והילה ורדי יחקרו את מתחם רחבת בית הכנסת הגדול ברחוב אלנבי בעבודה "בקרוב אצלך - הוראות שימוש", אנסמבל "אברא" יבדקו את האקוסטיקה בכיכר רבין ליד עץ הזית, ותלמידי מגמת התיאטרון של כפר הנוער הדסים יתפסו כיתת לימוד ומסדרונות בתיכון אנקורי ברחוב סירקין ויציגו שם גרסה ליצירה של דודי מעיין "ארבייט מאכט פריי". (שיר חכם)

11:00 היום יתקיים מפגש במסגרת "חלון יום ד'", בפקולטה לאמנויות המדרשה, עם ג'סיקה לוין - מפיקה שותפה בסדרות איכות של ערוץ HBO, "בלש אמיתי", "טרמיי" ומיני הסדרה "מילדרד פירס", שיצר טוד היינס, בכיכובה של קייט וינסלט. נושא המפגש הוא "דרמה מאתגרת במפגש בין הקולנוע והטלוויזיה". לוין שימשה בתפקידי הפקה בסרטים עצמאיים רבים, אשר זכו בפרסים בפסטיבלים בינלאומיים הגדולים בעולם, וכן ניהלה את הפוסט פרודקשן של זוכה האוסקר, צ'רלי קאופמן, "סינקדוכה ניו יורק". (רותה קופפר)

10:40 ציורים של קלוד מונה ופבלו פיקאסו נמכרו אתמול בבית המכירות כריסטי'ס בערב שהוקדש לאמנות אימפרסיוניסטית ומודרנית בניו יורק, ואשר סך המכירות בו התקרב ל-290 מיליון דולר. סכום המכירה, שהיה גבוה בשמונים אחוזים מזה של המכירה של השנה שעברה, היה גם השני בגובהו בקטגוריה מאז 2008. לקוחות מ-36 מדינות, בהן סין ורוסיה, נרשמו למכירה, שהיתה רק יריית הפתיחה לשבועיים נוספים של מכירות פומביות בניו יורק. מבין 53 היצירות שהוצעו לקהל, 18 נרכשו ביותר מ-5 מיליון דולר, ורק לשש עבודות לא נמצאו קונים. אחד מציורי חבצלות המים של מונה, שהאומדן הראשוני לו נע בין 25 ל-35 מיליון דולר, נמכר בסופו של דבר ב-27 מיליון דולר, כולל העמלות - הסכום הגבוה ביותר במכירה. הקנבס האנכי של מונה, בשם "Nympheas", מ-1907, היה שייך ליורשת מתבודדת בשם אוגט קלארק (Huguette Clark), שמתה לפני כשלוש שנים, בת 104. קלארק, שהותירה אחריה עיזבון בשווי של יותר מ-300 מיליון דולר, רכשה את ציור הפסטל ב-1930, בהיותה בת 23 בלבד, ומאז נותר הציור ברשותה. העבודה של מונה נרכשה בידי אספן אסיאתי פרטי. הפורטרט הקוביסטי שצייר פיקאסו ב-1942, ובו מופיעה אהובתו דורה מאר, לא הצליח לעמוד ביעד הראשוני, 25 עד 35 מיליון דולר, ונמכר בקרוב ל-23 מיליון דולר. (איתן בוגנים)

הציור "Nympheas" של מונה ברקע המכירה הפומביתצילום: אי–פי

10:15 רשת אן-בי-סי האמריקאית הזמינה סדרה מהפיילוט של Allegiance. האתר "דדליין" האמריקאי מדווח כי פרק הפיילוט לסדרה האמריקאית, שהיא עיבוד לסדרה הישראלית "תא גורדין", נכתב ובוים על ידי ג'ורג' נולפי. גיבור הסדרה הוא אלכס אוקונור, אנליסט של הסי-איי-אי, המתמחה בנושאים הקשורים ברוסיה ולומד יום אחד סוד מזעזע: הוריו, מארק (סקוט כהן) וקטיה (הופ דייוויס), הם תא רדום של מרגלים רוסים מלפני עשרות שנים. בימים אלה הקרמלין מבקש לגייס אותם מחדש, כדי שישתתפו בפעולת טרור על אדמת ארצות הברית, פעולה שתמוטט את המעצמה. נולפי הוא גם המפיק הבכיר של הסדרה, לצד אבני ניר, רון לשם, עמית כהן, יונה ויזנטל וגיורא יהלום הישראלים, מיוניברסל טלוויז'ן, קשת מדיה גרופ ויס, שגם שידרה את הסדרה. (רותה קופפר)

10:10 סדרת בית הכלא "כתום הוא השחור החדש", של ג'נג'י כהן, תחזור לעונה שלישית. חברת הסטרימינג נטפליקס הודיעה על כך דרך חשבון אינסטגרם של השחקנית לורה פרפון. ההודעה על העונה החדשה פורסמה כחודש לפני שיוצעו כל פרקי העונה השנייה (ב-6 ביוני).

10:00 צילומי העונה השנייה של הסדרה הקומית "יום האם" מצויים בעיצומם. הסדרה של המאיירת והכותבת דניאלה לונדון דקל, בכיכובם של קרן מור, דרור קרן ואורלי זילברשץ, עוסקת בחיי היומיום של הגיבורה אלה (מור), שכמו נשים רבות בגילה, נשואה לבעלה מושו (קרן) ולחברתה הטובה ביותר מיקי (זילברשץ). הסדרה, ששודרה בערוץ 2 בקשת והפיקו אותה דנה הפקות ושולה שפיגל הפקות, זכתה לממוצע צפייה של 21.9%. לעונה השנייה נוספו דמויות ושחקנים חדשים, וגם כמה תפקידי אורח. אלישע בנאי (בנה של אורלי זילברשץ), שרית וינו אלעד, יפים ריננברג, רון שחר, שמרית לוסטיג, דני גבע ואחרים. את העונה השנייה יביים איתן צור, מי שביים את "החמישייה הקאמרית" ואת "הבורגנים", שם עבד עם קרן מור ושרית וינו אלעד. בעונה זו מזומנות לאלה כמה צרות, שאמורות להפוך אותה לרכה ואנושית יותר. מצבה של אמה - רוחמה - מידרדר, הבן מתבגר, וגם בעבודתה חלים שינויים. מיקי תפתח מערכת יחסים קצת יותר יציבה עם חבר ומושו יגלה עניין בלימודים אקדמיים ויתיידד עם פמיניסטית רדיקלית. "יום האם" נמכרה כפורמט לרשת סי-בי-אס, אך הפיילוט לא נהפך לסדרה. (רותה קופפר)

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ