יום כיפור 2019טיולי אופניים ליום כיפור

בספורטקים, בפארקים או בכלל בטבע - איפה הכי כדאי לרכוב ביום כיפור הקרוב ומה חשוב לזכור לפני שעולים על האופניים?

עכבר העיר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
ילדים רוכבים על אופניים ביום כיפור בכבישים הריקים
חג האופנייםצילום: תומר אפלבאום
עכבר העיר

יום כיפור אמנם מוכר לרוב הציבור כיום של צום ותפילות, אבל כולנו יודעים מה המאפיין הלא רשמי הרשמי שלו - אופניים כמובן, ובכל מקום. עבור הילדים (וגם עבור לא מעט מבוגרים) יום כיפור הוא חג האופניים, ובצדק - הכל סגור, הכבישים ריקים ואין אף אחד שיכול למנוע מהם לרכב בחופשיות ובביטחון בכל מקום ובכל שעה. כדי למנוע שעמום שקשה להתמודד איתו או טיפוס על קירות בזמן פנטזיה על ארוחות שחיתות, ריכזנו את המקומות שהכי כיף לדווש בהם.

15 מסלולי אופניים לכל המשפחה
מתכונים לארוחה מפסקת
מתכונים לשבירת הצום
ספרים קצרים ליום כיפור

פארק הירקון
פארק הירקון משתרע על כ-3,000 דונם הכוללים מדשאות, חורשות, ערוגות ועוד. כמובן שהפארק העצום מציע גם מגרשי ספורט מסוגים שונים - כדורסל, קטרגל, גלגיליות, מסלול ריצה נוח ומסלול רכיבה על אופניים. חוץ מזה, אם אין לכם כוח לדווש או לשחק, תמיד אפשר פשוט לפרוש שמיכה על שפת האגם וליהנות מהשקט.
פארק הירקון - דרכי הגעה

גני יהושע, פארק הירקון
צאו לסיבוב. פארק הירקון צילום: תומר אפלבאום

פארק נאות שקמה
פארק נאות שקמה בראשון לציון הוא פארק מגודר המשתרע על פני 160 דונם ומציע שלל פעילויות: מדשאות, מגרשי כדורסל וכדורגל, מתקני ספורט אתגרי לילדים בכל הגילאים (כולל אומגה), מתקני כושר וגן שעשועים עם מבחר נאה של נדנדות וקרוסלות, מגרש מקצועי להוקי גלגיליות, מקומות למנגלים (פחות רלוונטי לכיפור אבל עדיין טוב לדעת) וגם מתקן סקייטבורד.
פארק נאות שקמה - דרכי הגעה

פארק רעננה
בפארק רעננה המטופח להפליא, תמצאו מדשאות, מגרשי ספורט (כולל הוקי גלגיליות וסקייט פארק עם רמפות), גן שעשועים, שבילי אופניים, מאות עצי פרי, פינת חי, נדנדות, קרוסלות, סולמות לילדים, מיצפור ואפילו אגם מלאכותי קטן עם גשר להולכי רגל, מזרקה וכמה ברווזים.
פארק רעננה - דרכי הגעה

פארק רעננה
פארק רעננהצילום: ðéø ÷éãø

ספורטק הרצליה
במקום יש משטח ע-נ-ק לנסיעה על כל סוגי הגלגלים - רולרבליידס, אופניים, קורקינט וכדומה, ואפילו ילדים שברשותם טרקטורונים אימתניים, שלא מוצאים אף פעם שטח ראוי לנסוע בו, יקבלו את מבוקשם. אחרי שמוצו הגלגלים, אפשר להתרשם ממתקנים אטרקטיביים לא פחות: פירמידת טיפוס על חבלים, נדנדת שיווי משקל, מגלשות עם מנהרות, מגרש כדורסל עם סלים בגבהים שונים, מתקן אומגה ועוד.
ספורטק הרצליה - דרכי הגעה

גן הפעמון
גן הפעמון המיוחד של ירושלים, שבמרכזו מוצב פעמון עתיק, הוא למעשה אתר רכיבה ודיווש מרשים למדי, המציע, חוץ מהעתק של "פעמון החירות" של ארצות הברית, אמפיתיאטרון קטן ומתקנים שונים כמו מרכז החלקה, גני שעשועים לילדים ומגרשי כדורסל וכדורגל.
גן הפעמון - דרכי הגעה

פארק גלית
פארק גלית האקסטרימי בשכונת יד אליהו בתל אביב, משתרע על 20 דונם שכוללים משטחי סקייטפארק ורולרבליידס, אזור מתקני כושר, גני משחקים לפעוטות ולילדים ומדשאות רחבות ידיים.
פארק גלית - דרכי הגעה

ילד רוכב על אופניים בפארק גלית בתל אביב
המקום ללכת אליו עם אופניים. פארק גלית צילום: דניאל צ'צ'יק

מקומות מחוץ לעיר


שבינגל בבית גוברין
המילה הלא ברורה שמופיעה בכותרת היא למעשה חיבור בין המילים "שביל" ו"סינגל". השביל הוא מסלול אופניים ברמת קושי בינונית לכל המשפחה, באורך של קצת פחות משבעה קילומטרים, שכוללים נקודות עצירה שיאפשרו הפסקות שתייה בצל. בין דיווש לרכיבה תוכלו ליהנות מביקור בקולומבריום (אם אתם לא יודעים מה זה, זה הזמן), טיול בבוסתנים ועוד.
גן לאומי בית גוברין - דרכי הגעה

שקדיה פורחת
גן לאומי בית גוברין צילום: מנו גרינשפן

ממצפה רמון לחאן בארות
מסלול לא מעגלי (חשוב לזכור) בהר הנגב ברמת קושי בינונית. 38 קילומטרים שעוברים בדרך הבשמים הקדומה ומאפשרים תצפיות נוף לא רעות בכלל. המסלול מתחיל על שפת מכתש רמון ועובר בין שני מיזמים אמנותיים שכוללים פסלים מוזיקליים וגן פיסול מדברי. לאחר מכן המסלול יורד לנחל ערבה ומשם עולה לשפת המכתש. יופי של רכיבת יום.
מכתש רמון - דרכי הגעה

מכתש רמון
מכתש רמון צילום: LUK BENIES/אי־אף־פי

מחאן בארות למואה
נשארים בדרום. גם המסלול הזה אינו מעגלי ורמת הקושי שלו גבוהה יותר, עם 35 קילומטרים לא פשוטים (אבל לא באנו לפה בשביל חיים קלים). השביל יוצא מחאן בארות וחוצה את רמת סהרונים, במהלך הרכיבה תוכלו לראות גלי קבורה מהתקופה הביזנטית. השביל יורד לאחר מכן לנחל ארדון וממשיך לנחל נקרות, נחל אבוס ונחל צרורות.

טיפים לרכיבה בטוחה
בשום אופן אל תשתמשו בקסדה שנפלה בעבר במהלך רכיבה, מכיוון שיתכנו בה סדקים מיקרוסקופיים שיפגמו בהגנה על הגולגולת בזמן נפילה.
לפני הרכיבה ודאו שהברגים מחוזקים, שיש מספיק לחץ בצמיגים, שהשרשראות משומנות, ההילוכים עוברים חלק ושגובה הכיסא נכון ונוח.
בזמן הרכיבה הגוף עלול לאבד יותר נוזלים משהוא מסוגל לקלוט בחזרה לכן לפני תחילת הפעילות, מומלץ לצרוך כליטר מים, כך תצטמצם עליית חום הגוף בזמן הרכיבה.
תכננו את המסלול מראש והערכו בהתאם. קחו בחשבון את רמת הרכיבה של הרוכבים, גילם והזמן שיש ברשותם. כשיוצאים למסלול משפחתי עם ילדים קטנים, רצוי שיהיו שבילים מסומנים כמו פארקים ושמורות טבע, עם עליות וירידות מתונות ובאורך סביר.
הצטיידו בערכת עזרה ראשונה בסיסית, ערכת תיקונים לאופניים, מפת מסלול, מד מרחק, מצפן וטלפון נייד (אפשר גם לקחת משרוקיות לחברי המשפחה, על מנת שיהיה ערוץ תקשורת נוסף ביניכם).
השלדה צריכה להיות בגודל מתאים לרוכב כך שבמצב של עמידה הוא יוכל לגעת עם שתי רגליים על הקרקע, על מנת שיוכל לתפעל בנוחות את ההילוכים והמעצורים.
כדי לשמור על רכיבה בטוחה, חובה שיהיו על האופניים מחזירי אור על הכידון, מאחורי הכיסא ובפדלים.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ