איציק ג'ולי יהיה המנהל האמנותי של פסטיבל ישראל

ג'ולי - שבין השאר יזם והקים את קבוצת התיאטרון ומרכז עכשווי לאמנויות המופע "מנוע חיפוש" - אינו מגיע מהממסד התרבותי, אך הוא בעל השפעה רבה על יוצרים בתחומי המחול והפרינג'. בחירתו מסמנת סדר יום ותפישה תרבותית

תמר רותם-צרובה
תמר רותם
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
תמר רותם-צרובה
תמר רותם

היוצר הבמאי והדרמטורג איציק ג'ולי נבחר למנהל האמנותי של פסטיבל ישראל. הבחירה בג'ולי - שאושרה אמש (ראשון) על ידי הוועד המנהל של הפסטיבל בראשותו של דן הלפרין - אינה שגרתית, ואפשר לראות בה נקיטת עמדה מצד המנכ"ל הנכנס של הפסטיבל, איל שר, על סדר היום והתפישה התרבותית שידריכו את הנהלת פסטיבל ישראל מהיום ואילך.

"הבחירה נעשתה בהסתכלות רחבה וכוללת על האתגרים האמנותיים, ההפקתיים והשיווקיים העומדים בפנינו", אמר שר. "מהשיח העמוק והמפרה שהתפתח בינינו אני מאמין שרגישותו האמנותית של איציק, ניסיונו העשיר וכישוריו המקצועיים יסייעו להוביל את הפסטיבל למחוזות האמנותיים שאליהם אנו מכוונים, ואני נלהב לעבודה המשותפת שתוביל להשגת היעדים המוגדרים".

ג'ולי, יליד 1970, אמנם לא מגיע מהממסד התרבותי. הוא בעל השפעה רבה על יוצרים בתחומי המחול והפרינג' והשנה יכהן גם כמנהל האמנותי של אירועי "הרמת מסך" במחול. מאז שנות ה-90 הוא משמש הדרמטורג והמנהל האמנותי ושותף בכל עבודותיה של יסמין גודר. במקביל יזם והקים את קבוצת התיאטרון ומרכז עכשווי לאמנויות המופע, "מנוע חיפוש". במרכז הועלו "הוקי־פוקי" מאת אייל וייזר, "אנשים לדוגמה" מאת נאוה פרנקל, ו"אין דבר" מאת עדינה בר־און. כמו כן יזם את הפרויקט "אופרציה", פלטפורמה של חיבור אמנות המחול לאופרה במסגרת האופרה פרינג'. עבודתו, הן עם גודר והן עם יוצרים אחרים, מתכתבת עם חזית העשייה התרבותית העולמית ואינה נוהה אחרי טרנדים או מבקשת לרצות את הקהל.

איציק ג'וליצילום: דניאל צ'צ'יק

ג'ולי למד תיאטרון ומשחק בתיכון ע"ש תלמה ילין ובהמשך נסע ללמוד ב"נייברהוד פלייהאוס" ו"הסרקל אין דה סקוור" בניו יורק. משחזר לארץ עבד כשחקן בתיאטרוני חיפה, בית ליסין ובהבימה וכן בסרטים, ובהם "חובו של אהרן כהן", "תיאום כוונות", והפקות טלוויזיה כ"101", "הבולשת חוקרת", "בנות בראון" ועוד. ההצגה שלו "לפעמים עוברים פה פילים" זכתה בפרס המחזה הטוב ביותר בפסטיבל עכו 2000. הצגות נוספות שיצר: "סימנים מלידה" בתיאטרון תמונע, שהוצג לאחרונה בפסטיבל לתיאטרון קצר, ו"קהיר", במסגרת ההצגה "געגועים" בתיאטרון ערבי־עברי, שזכתה בפרס מרגלית להצגת הפרינג'.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ