לפגוש את מקבת בכיתה ח'

מה קורה כאשר מנסים ליישם תוכנית לימוד חדשה, המחייבת לחשוף תלמידי כיתות ז’ ו־ח’ לטקסטים הכתובים בשפה ארכאית

קלייר נידל הולנדר
ניו יורק טיימס
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
קלייר נידל הולנדר
ניו יורק טיימס

לעתים קרובות תוהים מורים ומומחים לחינוך כיצד חידושים או רפורמות יבואו לידי ביטוי בכיתת הלימוד. אלא שההתייחסות לכיתת לימוד טיפוסית, המייצגת לכאורה כל כיתת לימוד אחרת, אינה מעוגנת במציאות. למעשה, לכל כיתה דינמיקה משלה ומעולם לא לימדתי בשתי כיתות דומות. יתר על כן, כל כיתה גם נשמעת אחרת.

ניתן להשוות בין האופן שבו תלמידים בחטיבת הביניים מתמודדים עם טקסטים לאופן התמודדותם עם העולם; הם תרים אחר סימנים של חולשה ומתכוננים להגיב בבוז. לעומת זאת, לפעמים קורה שטקסט מצליח באמת לרגש. אני נוטה להזכיר לתלמידים שזה לא הסופרבול; כשקוראים אין צורך בקריאות עידוד.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ