למה ללמוד אם אפשר לשחק?

פרופ' דייוויד גיבסון, מומחה עולמי בתחומי החדשנות, המשחקים והלמידה, מסביר בביקור בישראל מה עומד מאחורי "סים סקול", סימולטור של כיתה שפיתח, ומאחורי הפרויקט הנוכחי והשאפתני שלו - גיימיפיקציה של החינוך

דפנה ארד
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
דפנה ארד

"יש אנשים שחושבים שמשחקים כיפיים הם בזבוז של זמן, שהם רק מפריעים לתהליך הלמידה ושאי אפשר ללמוד מהם. אבל אם נתייחס למשחקים כמו שמתייחסים אליהם בצבא, כחזרה לקראת מצב אמיתי, נבין שהם לא בזבוז זמן. אם נתייחס למשחקים כמו לספרים, חלקם גרועים וחלקם מרתקים, נבין שאפשר ללמוד בכיף". כך אומר פרופ' דייוויד גיבסון, מומחה עולמי בתחומי החדשנות, המשחקים והלמידה. בשבוע שעבר השתתף גיבסון, מרצה בפקולטה לחינוך באוניברסיטת קרטין שבאוסטרליה, ביום עיון על משחקים וערכים שהתקיים בסמינר הקיבוצים. בעבר הוא בנה סימולטור של כיתה בעבור סטודנטים להוראה, כדי שיהיו מוכנים לכל תלמיד בכל מצב, ממש כמו באימוני טיסה, ואילו כיום הוא עובד על המשחק האקדמי. פרס כבר יש – תואר.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ