עכשיו גם תינוקות מטפחים את העור - ילדים - הארץ

עכשיו גם תינוקות מטפחים את העור

מוצרי טיפוח יוקרתיים ויקרים לתינוקות צוברים יותר ויותר פופולריות. ההורים ממהרים לקנות, הרופאים דווקא לא מתלהבים

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שיבאני וורה, ניו יורק טיימס

ד"ר איימי שאן נגרג'אן, מטפלת ברפואה משלימה בת 38 ממנהטן, מעריכה שהיא מוציאה 150 דולר בחודש על מוצרי טיפוח טבעיים לתאומים שלה, בני שלוש. "אני מוציאה על הילדים שלי יותר מאשר על עצמי", היא אומרת, "אבל שווה לי להוציא את הסכום הזה ולהשתמש במוצרים טהורים בשבילם".

לדבריה, היא השתדלה להשתמש במוצרי טיפוח המכילים מעט כימיקלים עוד לפני שנולדו לה ילדים, אבל אמהות אחרות מספרות שהחלו להקפיד יותר על שימוש במוצרים טבעיים לאחר לידת ילדיהן.

זואי שאפר, בת 35 מלוס אנג'לס, בעלת הבלוג בענייני אמהות "Macaroon Original", אומרת שהיא מוציאה 150-200 דולר בחודש על מוצרי טיפוח טבעיים לשלושת ילדיה, בני שלושה חודשים עד ארבע שנים. "אני לא בהכרח משתמשת במוצרים טבעיים בשבילי", היא אומרת, "אבל היה לי חשוב למצוא מוצרים נטולי רעלים לילדים שלי, כי העור שלהם עדין מאוד".

צילום: אילוסטרציה: גטי אימג'ס

בחמש השנים האחרונות קטגוריית מוצרי הפרימיום לטיפוח עור התינוק, המורכבת ברובה ממותגים טבעיים ואורגניים, גדלה במידה ניכרת. על פי נתונים של חברת מחקר השוק Euromonitor International, מכירות מוצרים יוקרתיים אלה בארצות הברית צמחו ב-68% בין 2005 ל-2010. לעומת זאת, המכירות של כלל מוצרי הטיפוח לתינוקות עלו ב-16% בלבד באותה התקופה.

הסבונים, הקרמים ומשחות ההחתלה מסוג זה נמכרים בדרך כלל באריזות נאות ובמחירים גבוהים. הם מכילים רכיבים כמו שמן שקדים, תמציות פרחים ואלוורה, חלקם אורגניים. אין בהם כימיקלים כמו פרבנים (חומרים משמרים במוצרי טיפוח), סולפטים ופתלטים (כימיקלים המשמשים להגמשת פלסטיק), שכמה מחקרים מצאו קשר בינם לבין בעיות בריאותיות, כמו גירוי של העור.

שחקנים מרכזיים בשוק הזה בארצות הברית הם, בין השאר, המותגים "מוסטלה", ד"ר רובין", "Love Me Baby" ו"Honest Company", שהשחקנית ג'סיקה אלבה, אם לשניים, היתה מעורבת בהקמתו. מותג טיפוח העור הפופולרי ביותר לתינוקות בארצות הברית הוא עדיין "ג'ונסון אנד ג'ונסון" הוותיק, שיצא אף הוא בסדרה של חמישה מוצרים טבעיים ב-2010.

לחלוצה בטרנד של מוצרי הטיפוח היוקרתיים לתינוקות נחשבת "קליפורניה בייבי". ג'סיקה איקליסוי הקימה את המותג לפני כמעט שני עשורים, כשהיתה בהריון עם בנה הבכור והתקשתה למצוא סבון או שמפו שאינם מכילים כימיקלים. היא החלה את דרכה במכירת מוצריה לחנויות טבע קטנות; כיום אפשר להשיג את סדרת המוצרים שלה ביותר מ-10,000 חנויות. לדבריה, החברה ממשיכה לצמוח ב-40% כל שנה, וזאת למרות מחירם הגבוה של המוצרים - החל ב-20 דולר לבקבוק שמפו.

שלא במפתיע, איקליסוי טוענת כי המחיר מוצדק. "השימוש ברכיבים טבעיים כמו קלנדולה יקר בהרבה מאשר שימוש בכימיקלים כמו סולפטים וסולפיטים", היא אומרת. הבעיה היא שקצב השימוש במוצרים מסוימים כמו מגבונים וקרמים גבוה ביותר כשמדובר בתינוקות. ואין הורה שלא גילה לחרדתו, לפחות פעם אחת, את העולל מתענג על ריקון מכל של קצף אמבט ריחני היישר לתוך המים.

ואולם, יש הורים הטוענים שהמוצרים האלה אינם מותרות. איימי שיאה, בת 33 מבוסטון, אומרת כי תכשיר שמחירו 22 דולר העלים את הקליפה שהופיעה על עור הקרקפת של בתה התינוקת. "המוצרים האלה הם לחלוטין לא בזבוז כסף", היא טוענת. "מדובר בדברים שאני חייבת להשתמש בהם בטיפול בילדים שלי".

לא כל רופאי העור יסכימו אתה. ד"ר שריל קלארק, פרופסור לדרמטולוגיה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת קורנל בניו יורק, אומרת כי מוצרים לטיפוח העור - אפילו טבעיים - עלולים להזיק לתינוקות בני פחות משישה חודשים. לדבריה, אם מתגלים סימנים לאלרגיה אצל התינוק, יש לקחת אותו לבדיקת רופא כדי לאבחן במדויק את הבעיה, לפני שמנסים מוצרים יקרים כלשהם. "אנשים חושבים שאם הם מוציאים הרבה כסף על מוצר הוא בהכרח טוב", היא אומרת, "אבל זה לאו דווקא נכון".

מאנגלית: אורלי מזור-יובל

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ