"ונוס בפרווה": סאדו-מאזו וולגריות ישראלית

רומן פולנסקי כבר עשה מזה סרט, ומי לא יתעניין בדיון בימתי עם הדגמות על תיאטרון וסאדו-מאזו, אהבה ופורנוגרפיה, מציאות ודמיון? הכל תלוי בטיב המשחק, וכאן יש לליאת אקטע טמפרמנט ישראלי מהדרין, אבל גם מעברים מפתיעים ומשכנעים. ואילו רוי מילר, בתפקיד המחזאי-במאי, אכן נשלט על ידה

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מיכאל הנדלזלץ

המחזה של דייויד אייבס (שמחזה אחר שלו, "ירושלים החדשה", שגיבורו שפינוזה, הוצג לאחרונה בחאן הירושלמי) מבוסס על סיפורו של ליאופולד סאכר-מאזוך (זה שעל שמו הסטייה; "שיחק אותה", סבורה גיבורת המחזה). אם בסיפור נתקל הגיבור באישה הנראית מוכנה לענות על צרכיו להתמסר לכוחה של אישה, במחזה של אייבס הגיבור הוא מחזאי המחפש שחקנית לתפקיד האישה בעיבודו לסיפור של סאכר-מאזוך, ונתקל בשחקנית הכופה עליו לערוך לה "אודישן", משתלטת עליו, והופכת מדמות במחזה לממשות.

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ