"ריגולטו": לכלך על האשה

זאת אופרה פופולרית מאוד, והנשים בה אינן רק קרבנות לשעשועי הגברים, אלא משתפות פעולה עם אומללותן. אבל בהפקה הזאת, בה את שני התפקידים הראשיים שרו גברים אורחים, זהרה הסופרן הישראלית הילה באג'יו בתפקיד ג'ילדה, שמן הראוי היה שהאופרה תיקרא על שמה

מיכאל הנדלזלץ
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
מיכאל הנדלזלץ

אפשר כמובן, תוך הסתכנות בבנאליות, להתפעל מהמוסיקה של ורדי. אבל אי אפשר שלא לשים לב, בוודאי בימינו, עד כמה האופרה הזו, המבוססת על מחזה של ויקטור הוגו, ואחת הפופולאריות ביותר, אכזרית לנשים. לא רק בגלל ששתי האריות המוכרות ביותר מתוכה, המושרות שתיהן על ידי הארכי-נבל של העלילה, הדוכס ממנטואה, משמיצות את האשה: באחת כל הנשים דומות בעיני הדוכס (ובתפאורה של סטפנוס לזרידיס תלויות ברקע קופסאות תצוגה עם דמויות נשיות), ובשנייה הן מואשמות על ידו בהיותן מזויפות בהופעתן ורגשותיהן.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ